Verslag CRT 31-05 Assen

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.367
169
Veghel
Zo we zijn weer terug van een dagje :] op Assen. Om maar met de deur in huis te vallen. Ik kwam net niet onder de 2 minuten: 2:01.362, Frank was een stukje sneller: 1:51.792. Het ging niet verkeerd, maar ik moet gemakkelijk een seconde of 3-4 sneller kunnen. Heb dus geen vrije ronde gehad. Mijn probleem is dat ik zonder echt te pushen wel naar langzamere jongens toe rijd, maar dat ik het lef niet heb om de motor ernaast te zetten (bij het uitkomen van bochten kon ik er wel een paar pakken). Maar daar wordt aan gewerkt. Waar ik ook aan moet werken is dat ik de volle breedte van de baan ga benutten. Dus halverwege de bocht het gas erop en dan de motor helemaal naar buiten laten lopen. Ook moet ik op de Apex dichter op de rand van de baan rijden. Op deze punten laat ik nog heel veel liggen. Ook hebben we erg veel geluk gehad met het weer: tijdens 2 sessies een paar druppels regen. Maar dat asfalt daar is zo verschrikkelijk goed dat je gewoon hard door kunt rijden.

Nu een rondje Assen naar mijn beleving:
Het aanremmen voor de nationale bocht is vrij moeilijk. Er zijn daar erg weinig herkenningspunten ter orientering. Dan die 2 knikjes na de tunnel, die zijn veel scherper dan je zou verwachten. Vervolgens de Ruskenshoek, een lekkere knik naar rechts met meteen daar achteraan de stekkenwal. Even aanremmen en dan de motor de bocht in gooien. Vervolgens richting de bult, in het rechter knikje daarvoor moet je de motor erg kort aan de binnenkant houden. Maar die verkanting in de bult is verschrikkelijk mooi. Daar voel je je gewoon op de motor geduwt worden. Daarna volgen ook twee hele mooie bochten: Mandeveen en Duikersloot, die kun je nu als 1 lange bocht nemen. Heerlijk. Bij uitkomen Duikersloot, kon ik een paar jongens binnendoor steken om ze vervolgens in een hele snelle rechter (Meeuwenmeer) definitief achter me te laten. Hoge Heide en Ramshoek is een hele aparte bochtencombinatie. Voor je gevoel moet je de motor daar bijna de baan afsturen, om goed uit te kunnen komen. De Ramshoek kun je zo verschrikkelijk hard door (voor mijn gevoel :) ). Echt respect voor Xaus die daar Edwards vorig jaar buitenom voorbij stak :} Als laatste de GT, die chicane is dus veel sneller te nemen dan ik van te voren dacht. Daarna weer uitacceleren het rechte stuk op.

Mijn Kawa en ik hebben het weer overleeft, Frank en zijn Duc hebben ook geen krassen opgelopen. Vlak voor mijn neus nog een bijna crash, een jongen met een R6 dacht dus dat rechtdoor door de grindbak sneller zou zijn. Was dus niet het geval. Ik kon er net omheen. Er waren vandaag relatief veel valpartijen. Een ZX-6R kort (waarschijnlijk highsider), ik weet niet hoe die jongen het ervan afgebracht heeft. Een 916 kort, waarschijnlijk bij uitkomen Ramshoek te ver naar buiten, langs de baan gekomen. Terug de baan op en meteen links overgestoken. Het zand en de pollen lagen over de hele breedte van de baan. De band lag van de velg. De piloot was gelukkig OK. Ook een jongen van Biggelaars Racing Clan was wat minder fortuinlijk. In ee bocht ging het te plat, waarna het voorwiel wegschoof (and he walked away ;) ). Ziehier het resultaat, een splinternieuwe 998R met flink wat schade. Maar dan heeft Toine ook weer wat te doen.

misc.php


Over een paar weken hoop ik een paar mooie foto's te kunnen posten die door hoffotograaf Ad Kievit gemaakt zijn. :} Ook heeft Bach's DVD productions (http://www.dv-productions.nl/) weer de nodige onboard beelden geschoten. Ook ik heb nog een stukje achter hem aangereden. Kon echter niet bijhouden. Hij heeft wel m'n enige kneedown van de dag in Mandeveen geregisteerd. Helaas ben ik nog te chicken om m'n knie langer op de grond te duwen. Trok hem weer in |(

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/3030/19694781b055bd3875a41ebbe9a4d9ca (IMG_0002.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
>> Waar is wat te doen

Klinkt erg leuk en leerzaam moet ik zeggen, lijkt me ook nog wel wat, zo'n CRT. :)
 
Vandaag zag ie er zo uit:

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/3035/314b5393b8e7872683d61d8a5c4e67ac (IMG_0002.jpg)​
 
Ik weet niet wie je dat vertelt heb dat je halverwege de bocht het gas erop moet zetten???????
Maar neem maar van mij aan als je dit te fanatiek gaat doen je net als die andere jongens op die dag met een high-sider te maken krijgt!!!!!
Als je halverwege de bocht al het gas erop kan zetten betekent dit dat je met een te lage snelheid de bocht hebt ingestuurd. Dus probeer hem hard en strak in te sturen en met een vloeiende beweging het gas erop. Hanigheidje hiervoor om een hogh-sider te voorkomen is dat je voor zezelf 1..2..3 telt. Dus er gaan 3 tellen overheen om hem open te draaien!!
Voor de rest heel veel oefenen.

9 Juni ga ik ook mee met Mario.
Wel in de snelle groep. Als er teveel in de snelle groep willen bij veel animo is het verstandig om 3 groepen te maken.
Beginnners, Gevorderden en de experts.
 
jesus...2.01 minuten... :? dat is niet heel erg snel hoor...

meneer van de goorberg rijdt op dit circuit 1.33 met een cbr600....
aangezien wij geen v .d. goorberg zijn...maar gewoon amateurs denk ik dat rond de 1.50 1.45 erin moet zitten.....

ik wil ook nog een keer crt doen...met me bb...en als ik niet onder de 1.50 zit...dan geef ik mezelf een klap voor de kop... :)

misschien ben ik wat kritisch...maar aangezien mijn gevoel op lelystad...dacht ik dat dit ook moet lukken op assen...(als je de rij-lijnen maar weet...)

(nu is het wachten op afschiet reacties natuurlijk...)
 
Zal ik maar ff schieten dan, Fastnappie:

Dat je hard kan rijden is natuurlijk erg leuk, maar het wordt door anderen misschien meer gewaardeerd als je er ieietsje minder over opschept. Echt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wie je dat vertelt heb dat je halverwege de bocht het gas erop moet zetten???????
Maar neem maar van mij aan als je dit te fanatiek gaat doen je net als die andere jongens op die dag met een high-sider te maken krijgt!!!!!
Als je halverwege de bocht al het gas erop kan zetten betekent dit dat je met een te lage snelheid de bocht hebt ingestuurd. Dus probeer hem hard en strak in te sturen en met een vloeiende beweging het gas erop. Hanigheidje hiervoor om een hogh-sider te voorkomen is dat je voor zezelf 1..2..3 telt. Dus er gaan 3 tellen overheen om hem open te draaien!!
Voor de rest heel veel oefenen.

9 Juni ga ik ook mee met Mario.
Wel in de snelle groep. Als er teveel in de snelle groep willen bij veel animo is het verstandig om 3 groepen te maken.
Beginnners, Gevorderden en de experts.

Goed, misschien verkeerd omschreven. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen.

1) Aanremmen en goed gaan zitten
2) Insturen met trekkende motor
3) Apex opzoeken en uitacceleren, iig 'rustig' op het gas.

Maar ik ben nog steeds lerende ;)

Edit: maar bedankt voor de 1-2-3 tip.
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 01 juni 2002 11:14 schreef TTeun het volgende:
Zal ik maar ff schieten dan, Fastnappie:

Dat je hard kan rijden is natuurlijk erg leuk, maar het wordt door anderen misschien meer gewaardeerd als je er ieietsje minder over opschept. Echt. ;)

:^ :^ :^
Idd ja, iets minder mag wel ja!!!!!!
Weten onderhand wel hoe goed je bent hoor...........!
Ennuh, oordelen over rondetijden als je er zelluf nog nooit gereden hebt is niet liev :P
 
Het was idd en zeer leuke dag.
Ook al heb ik zelf niet meegedaan,het is altijd leuk om te kijken.
En een kameraad van ons heeft zijn tijd verbeterd,
naar 138.04.. en das toch netjes.
Zondag gaan we weer naar Assen.
Het is daar toch altijd gezellie..
Greetz Motorbabe
 
Och ook al rijd ik maar 2.01, ik heb weer veel geleerd. En ik leer ook hoe het allemaal sneller kan. Bedenk wel dat ik een 600 heb. Ik merk gewoon dat ik in de bochten en het uitkomen daarvan gewoon in loop op diverse zwaardere machines. Maar op de rechte stukken dan tellen de pk's, zeker op Assen. En in de volgende bocht rem je er dan weer naar toe.

Nee, rondetijden zeggen niet veel. Het is leuk om te weten hoe je het doet tov anderen. Maar het is veel belangrijker om lekker te rijden, aan je techniek te werken en weer heel (mensch & maschine) thuis te komen. Rondetijden komen op het laatste plan.

Zodra je gaat pushen is een fout snel gemaakt.

Verder nog :} voor Annemieke onze instructrice tijdens de CRT dag. Toch wel grappig, als je zelf denkt dat het redelijk snel gaat, zit zij nog in haar spiegels te kijken of je de goede lijnen rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Als je maar lol gehad hebt, dat lijkt me het belangrijkste. Het rijden van snelle(re) tijden komt vanzelf :)
 
He, er komen vast nog wel piccie's aan van jou op hét circuit? Of was Ad Kieviet er deze keer niet?
 
O ja, Joris!!!!!!!! Foto's??????Zijn die van Zolder al beschikbaar en/of naar Pooh?
Wacht(en) (we!)met spanning af!
'K wil óók een nieuwe nieneer foto! :}
 
Iedereen verbeterd daar zijn tijd,het is 2a3 seconden sneller geworden.
De knmv-cup <600cc zit al op de 1min.30 rond.
en naar wat ik begrepen heb zitten de jongens van boven 600 al onder 1.29
erg hard dus

dat zei ik dus voordat ik zelf met mijn fiets reed bij de clubraces .
ik haalde er zelfs een 1.30.9 uit ,en met een mono met ongeveer 45 pk reed ik een 1.42.8
 
Laatst bewerkt:
Net iets boven de 2 min is best redelijk. Ik heb op vrijdag 17 mei voor het eerst op Assen gereden (Suzuki CRT-dagen). Het was voor mij ook de eerste keer op een circuit. De tijden zijn ook niet zo belangrijk, wel of je lekker rijdt. Veel mensen (waaronder ik) nemen geen risico's en zeker niet bij het inhalen. Ik zat in groep D, minst ervaren mensen. Dat ging best redelijk, alhoewel er redelijk veel langzamere rijders waren. Enkele waren gewoonweg gevaarlijk. Iemand remde in de GT-bocht, terwijl ik dacht dat hij nu wel weer eens gas ging geven (reed 55 km/uur). Toen ik hem ontweek ging ik dus het grind in, gelukkig was er verder niets aan het handje.

De laatste sessie met tijdmeting was echt super (wat betreft beleving/kick). Ik had de smaak goed te pakken, reed lekker, en ging best aardig rond. Je adrenaline begint te stromen en ik dacht even niet meer aan de kans op een schade van minimaal EUR 2000. Ik had echter niet 1 ronde dat het echt perfect ging en dat kost je echt 3 seconden of meer per 'fout'. Je een keer verremmen (soms remde ik te laat en ging het naar mijn gevoel te hard), een keer verschakelen (in z'n 1 of 3 ipv 2). Verder zijn er nog langzamere rijders. De ene keer denk je buitenom te gaan en gaan zij ook naar buiten, of andersom. Verder had ik nogal 'last' van Hayabusa's. Ik de bocht durfde ik er niet voorbij en op de rechte stukkies kon ik er niet voorbij met m'n GSX-R 600 2001.Mijn snelste tijd was de laatste ronde, 1:54.

De bult kan ik mij nog goed herinneren. Ik ging d'r een keertje zo lekker doorheen, dat ik echt dacht dat ik onderuit zou gaan. Je voelt de druk bij de verkanting in een keer sterk verminderen. Ik schrok me echt een hoedje en zette de motor prompt rechtop.

Ik heb de smaak wel te pakken en ga op 2 juli naar Zolder.
 
Mooi hé, heb je 't idee dat je toch best hard rijdt, blijkt ene Henk vd Lagemaat datzelfde rondje in 1:23.9 te kunnen met z'n 250. Kan je het weer ff mee doen.
 
waarom lezen jullie het verkeerd?

ik wil helemaal niet opscheppen...
en hoef niet mans of stoer te praten...ik rij zoals ik rij...zeg maar.....ik hobbel gewoon een beetje leuk mee...met de groep!

laat dat ff duidelijk zijn ok? :)

die aanvallen zijn een beetje jammer...vind ik gewoon niet leuk...
de mensen die mij aanvallen hebben dus nog nooit met mij gereden...

ennuh...mfcd was gewoon lekker tempo :) leuke groep die ik op sleeptouw mocht meenemen als tijdelijk invallende instructeur...(de mannen hadden allemaal zwetende koppies...dus dat was voldoende dacht ik zo...)

dus doe mij een plezier... :) hou het leuk.. :)

Zal ik maar ff schieten dan, Fastnappie:

Dat je hard kan rijden is natuurlijk erg leuk, maar het wordt door anderen misschien meer gewaardeerd als je er ieietsje minder over opschept. Echt. ;)
 
oja...nog iets joris had in een paar topics stevig wat commentaar over mijn rijden e.d. en als je dan zelf 2.01 rijd op assen...

dan vind ik het vreemd dat je stevige commentaar mag leveren... :? :)

kijk als ik commentaar krijg van redbullman of martin of max, unstable, john, dan kan ik daar wat van leren...maar niet commentaren als jezelf een rustigere rijstijl hebt,of iets dergelijks... :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan