Verslag IDM Zolder 08 Juli 2018 met als gast Kevin Schwantz

NR34

Give us a number 1 score!
1 aug 2008
49.946
12.374
35238946_1868282593195112_4103656327216103424_o.jpg


GSX-R-Meeting_IDM-9.jpg


Mijn laatste raceverslag dateert alweer van ruim 2 jaar geleden. Toen van de Bikers' Classics en daarvoor BSB Cadwell Park. Mede door het plaatjesbucket geneuzel had ik er niet zo veel zin meer in. Maar na vandaag overwint toch de mooie ervaring om er weer 1 te maken.

Suzuki Duitsland en Suzuki Belgie hadden een prachtig initiatief voor dit weekend: Mensen die lid zijn van de GSX-R club konden vandaag tegen een redelijke bijdrage gebruik maken van de Vip unit. Verder heeft Suzuki alles uit de kast gehaald om er een prachtig weekend van te maken. Hier volgt mijn verslag:

Vanmorgen rond 10:00u op het circuit aangekomen. Auto was volgeladen met diverse Kevin Schwantz artikelen die ik de laatste jaren verzameld heb, zoals een RGV250 Lucky Strike tank, een helm, een groot canvas doek en zijn mooie boek. Helaas kon je met de auto niet binnen de paddock komen. Op zich logisch, maar hoe ik al die spullen binnen ging krijgen, geen idee.

Eerst wat plaatjes geschoten in het Suzuki paddock:
full

EXrsbas.jpg

2bKgFPb.jpg

6KeFzuB.jpg

xc7q92m.jpg

LdhtZFP.jpg

hKomTDV.jpg

p3P03HC.jpg


Toen bedacht ik me dat er een persconferentie zou zijn, ook mede na een tip van downsider gisteravond. Bij navraag kon je daar gewoon naar toe. En 2 minuten voor het einde kon ik zo op de 2e rij gaan zitten. Er zaten nog geen 10 man! :$ Maar eerste indruk was dat de sfeer erg relaxed was:

qVhIglz.jpg


Nog wat sfeerplaatjes:

9biTmcg.jpg

t9YgqP2.jpg

pMj6zFK.jpg

ZboTK68.jpg

9qL3GOb.jpg

Bc6JNbR.jpg

r74MS1B.jpg

ktKqUz2.jpg

93UHNaX.jpg

h8hG0mu.jpg

b98qcRb.jpg

fhDcATt.jpg

T0e3sqK.jpg

YAbem9v.jpg

Pohcf2o.jpg

dam94LG.jpg

GGuaiV5.jpg


Hierna belde 65x45.2 ofwel Mario me, of ik er al was. Hij was op de motor en natuurlijk weer later ter plekke dan ik met de auto :+ Daarna samen een van de IDM races bekeken en al het moois dat Suzuki nog meer te bieden had. En na de race kwamen we onze all-time favorite raceheld tegen. Normaal ben ik niet van samen op de foto. Maar voor Michael van der Mark heb ik eerder een uitzondering gemaakt en nu ook voor onze held:

Mario:
raGf6sZ.jpg


Ondergetekende:
RFnrmlM.jpg


Waar ik en volgens mij meer mensen echt stil van werden, was de homage aan Eric Geboers. Ook hieruit blijkt hoeveel moeite Suzuki genomen heeft voor dit weekend:

pm3IPGN.jpg

9QRGdYI.jpg

rXggnq9.jpg

iGxrvHT.jpg


Om 13:50u zou de demolap zijn met Kevin, daartussen een IDM race en om 14:45u volgde nog een handtekeningensessie. Daarop besloten te informeren of ik toch met de auto naar binnen kon komen. Helaas van het kastje naar de muur en niemand die kon, mocht of wilde helpen. Daarop besloten mijn tank en helm maar uit de auto te halen en met mijn meegenomen steekwagentje over de trap op en af te sjouwen. Uiteindelijk moest het hoogtepunt nog komen. De rij waar ik achter aan kon sluiten rond 14:30u:

o9g3qyI.jpg

N57nSQ3.jpg


Toegevoegd in de rij met mijn steekwagen bleek ook daar de sfeer relaxed te zijn. Hier en daar gekeuveld over van alles en nog wat. Iedereen ging weer voor het standaard fotootje en handtekening op shirt, cap, foto, etc. Eindelijk was ik aan de beurt. Alex Rins bood me zijn foto met handtekening aan: Heb hem gefeliciteerd met zijn podium van vorige week en uitgelegd dat ik toch echt voor Kevin kwam :) Vervolgens de helm uitgepakt en de begeerde handtekening gekregen. En daarna pakte ik mijn RGV250 Lucky Strike tank uit het bloemetjesgordijn wat er om zat en hoorde direct OHHH en AHHH achter me, vervolgd met: Klik, klik, klik, klik. Dus ergens moet ik nu samen met mijn held op vele plaatjes staan. Uitendelijk is dit het resultaat:

pcWIIcV.jpg

kT4G0ZX.jpg

DlFVF6d.jpg

ZIYqs8F.jpg

wx55xWt.jpg

MysjOtm.jpg

GhKJIfE.jpg

IxBcgD8.jpg


Wat een prachtige dag was dit! Suzuki en Kevin, thanks for making this possible :t
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag zeg!! En zo te zien een heel mooi evenement ook!
Schwantz is een prachtige kerel, altijd al geweest.

Mooi dat je de handtekeningen op je tank en helm hebt kunnen regelen, gefeliciteerd!
 
Netjes :t

Zie je zo weer met je karretje in de rij staan _O-

Wat nou 1 item per persoon :)

Topdag was het dankzij onze held :}
 
Mooi verslag zeg!! En zo te zien een heel mooi evenement ook!
Schwantz is een prachtige kerel, altijd al geweest.

Mooi dat je de handtekeningen op je tank en helm hebt kunnen regelen, gefeliciteerd!

Thanks! Sfeer was ook erg goed :t
 
Netjes :t

Zie je zo weer met je karretje in de rij staan _O-

Wat nou 1 item per persoon :)

Topdag was het dankzij onze held :}

Ja mooi he. Maar was blij dat ik het karretje meegenomen had :Y
En 1 item per persoon snap ik, omdat de rij te lang werd. Maar moet je ze eens zien lachen toen die tank tevoorschijn kwam. En ja, dat gedenkplekje voor Eric, erg mooi.
 
Ik was op tijd maar kon die persconferentie zaal niet vinden :(

Wel foto's van Kevin en Rins in het paddock voor de start ereronde GSXR meeting en handtekeningen :t
 
Ik was op tijd maar kon die persconferentie zaal niet vinden :(

Wel foto's van Kevin en Rins in het paddock voor de start ereronde GSXR meeting en handtekeningen :t

Ook mooi toch. Ik heb dan weer die complete ereronde gemist. Zat kort op de overdekte hoofdtribune en heb ze niet voorbij zien komen. Mbt de pressco: Bij de info balie meldden ze me netjes dat ik me niet hoefde te registreren en dat ik bij de paarse trap omhoog moest. Maar gezien de kleine opkomst denk ik dat je niet de enige bent, die het gemist heeft.
 
Ook mooi toch. Ik heb dan weer die complete ereronde gemist. Zat kort op de overdekte hoofdtribune en heb ze niet voorbij zien komen. Mbt de pressco: Bij de info balie meldden ze me netjes dat ik me niet hoefde te registreren en dat ik bij de paarse trap omhoog moest. Maar gezien de kleine opkomst denk ik dat je niet de enige bent, die het gemist heeft.

Ook niet/slecht aangegeven :')
 
ik heb misschien nog wat ploatjes voor in je OP :)

full


Ik dacht de worldsuperbike machine van Max Neukirchner waarmee hij het destijds best goed deed ,voor zijn ongeval. '(

Yep :t
 
Laatst bewerkt:
Ha, cool zeg! Gaaf om je held zo tegen het lijf te lopen en strak georganiseerd! Gaaf die helm en tank ook! :Y

't Is dat ik op vakantie was, maar anders zou dit zeker een bezoekje waard zijn geweest. Volgend weekend naar Chimay?
 
Ha, cool zeg! Gaaf om je held zo tegen het lijf te lopen en strak georganiseerd! Gaaf die helm en tank ook! :Y

't Is dat ik op vakantie was, maar anders zou dit zeker een bezoekje waard zijn geweest. Volgend weekend naar Chimay?

Thanks Joris :t

En Chimay heb ik net even gecheckt: Is inderdaad ook de moeite om te gaan. Maar we hebben hier ook nog de 4-daagse. Keuzes... :)
 
Mooi om een jaar later nog een verslag terug te lezen, waar alle foto's ook nog beschikbaar van zijn :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan