Verslag motortrip Noordkaap 2012

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.418
35.839
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Bij deze even een kort en simpel verslagje van mijn trip naar de Noordkaap.


Had in MOTOR een stuk gelezen over een trip van Moto Guzzi naar de Noordkaap en dat leek me wel geinig... kom laat ik dat ook eens doen. Alleen dan op mijn GSX-R 750 :)
Vooraf de nodige boodschappen gedaan, grotere bagagerol, goed regenpak, nieuwe banden (Set Pilot Powers, bedankt Caramba Motorcycles! Die eenmaal terug vierkant was.) en een reserve bougie en remblokkenset mee.

Good to go!
full


Begin stand
full


Op de ferry van Puttgarden naar Denemarken.
full


En dan klagen we in NL over grind op de wegen?
full


Leuk uitzicht bij het ontbijt in Tidaholm.
full


Tsja, typisch Zweden. Meer met bomen.
full


De (gelukkig) in NL verboden "eiersnijder".
full


Even lunchen bij het "offroad" rijden met leuk uitzicht.
full


Mooi...
full


Zoals in de Achterhoek gezegd word "Vake bi-j te bange!" (En heb nog wel erger gehad)
full


Tsja, als er niets te doen is... chillen met een filmpje!
full


Niet moeilijk doen, zie wel wat er komt.
full


Het eerste ongedierte ;)
full


De poolcirkel is bereikt!
full


Ach hoeveel ruimte heeft een mens nodig om te slapen?
full


Mooie "pas" voor Finland
full


Je komt allerlei soorten en smaken natuur tegen!
full


Even genieten van het uitzicht :)
full


Het fjord richting Noordkaap.
full


Gehaald!
full


0.00 in de "nacht" donkerder gaat het niet worden ;)
full


1:45 in de “nacht” en niemand meer aanwezig, mooi de motor erbij!
full


Blijft er dreigend uitzien, maar doet gelukkig weinig.
full


Mooi hoor :)
full


De Lofoten
full


Vind deze erg goed gelukt!
full


Kon het niet laten even op het bruggetje te spelen ;)
full


Weer terug over de poolcirkel.
full


Toch wel frisjes... het ijs ligt er nog op al is het wel dun!
full


De mooiste dingen ben ik "offroad" tegen gekomen.
full


Zijn vervelendere uitzichten!

full


Kom je toch zomaar 2 MF-ers tegen op een veer :? @Duccer1200 en vrouw.
full


De "Atlantische haven weg", denk dat hij mooier is met woest weer. Nu wel mooie lucht.
full


In Molde bij een vriendin van een vriendin van een vriendin kunnen slapen, zijn met een bootje over het water geweest en haar vriend zei dat Molde vroegah strategisch erg belangrijk was dus was goed verdedigd, maar weinig gevochten.
full


Lekker kitsch, maar toch mooi ;)
full


Moet ik nog vertellen waar dit is? Trollstigen... 1x voor de foto's en daarna nog 2x voor de lol ;)
full


Vanaf de uitkijk Trollstigen:
full


Geiranger vanaf de ene kant.
full


En vanaf de andere kant vanuit het uitzichtpunt "Dalsnibba".
full


Toch nog een echte sneeuwmuur gezien :)
full


De eindstand: Bijna 7400km gereden en een achterbandje vierkant gereden.
full


De totale route:
full



Conclusie:
Na de 2e dag Zweden heb je echt die bomen en meren wel gezien en ben je toe aan wat nieuws. Veel dreigend weer gehad, maar alleen op de weg naar huis vanaf Oslo nat geworden. (Ben dan ook van Oslo tot huis in 1 dag gereden á 1015km)
Ga zeker nog een keer terug naar Noorwegen ook al is het een érg duur land, maar dan om her en der rond te rijden in het zuiden van Noorwegen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie rit en mooie foto`s :Y
Vraagje bij het veer van Putgarden hebben ze daar spanbanden of moet je die zelf verzorgen ?
Danny :W :]
 
Heel mooie foto's. :Y :}

Iets dergelijks zit bij mij ook nog in de planning over een aantal jaren. B|
Ik ben redelijk gefascineerd door het Noorderlicht en wil dit wel eens een keer "in het echie zien" 8-) *O* , en dan moet je ook ergens die kant op zover ik weet. :Y
 
Heel mooi Roy"R" :} :}
en dat met MPP, je had beter MPR kunnen nemen ;)
en dat 'off-road'-rijden met deze motor icm banden,waren ruige stukjes ondergrond bij,nooit bang geweest voor een lekke band? :P
 
Heel mooie foto's. :Y :}

Iets dergelijks zit bij mij ook nog in de planning over een aantal jaren. B|
Ik ben redelijk gefascineerd door het Noorderlicht en wil dit wel eens een keer "in het echie zien" 8-) *O* , en dan moet je ook ergens die kant op zover ik weet. :Y

Dan zal je alleen wel meer richting wintertijd gaan en dan word het een stuk minder leuk rijden ;) Maar daar weet ik het fijne ook niet allemaal van.

Heel mooi Roy"R" :} :}
en dat met MPP, je had beter MPR kunnen nemen ;)
en dat 'off-road'-rijden met deze motor icm banden,waren ruige stukjes ondergrond bij,nooit bang geweest voor een lekke band? :P

Ik wilde dat als ik terug was ik weer een wat sportievere set erop kon gooien en nu is de PiPo achter vierkant. De MPR was wss nog te goed geweest.
Zolang je niet te gek doet en auto's rijden er ook dus waarom ik niet? Had wel zo'n doe-het-zelf prop setje bij me mocht het mis gaan.
 
Mooi verslag Roy! :)

En ik zie dat jij een laptop mee had? Had je die gewoon in de bagagerol?

Ik zat nog te twijfelen of ik een laptop in de bagagerol kon meenemen (zie topic)
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht al waar blijft hij met zijn verslag en foto reportage, was wel benieuwt ;)

Dat mag wel een Trip heten, goeien dag zeg! :P
Jij heb heel wat gezien en beleeft onderweg.

Ik heb je route eens een beetje zitten volgen op de kaart, tsjonge jij bent Echt van alles tegen gekomen onderweg. Mooi hoor!
Volgens mij heb jij heel wat oversteken gemaakt, was het niet met een veerboot dan was het wel over een lange brug of door lange tunnels.

Zie ik het goed dat je 3x met de veerboot bent geweest :?
Die 2 tunnels op de E-69 "de Nordkapptunnel en de Honningsvâgtunnel" op weg naar de Noordkaap waren geloog ik niet de meest moderne tunnels zo te zien en erg lang geloof ik :?
Enig idee hoe koud het was daar op de Poolcirkel in de zomer :?

Leuk verslag en erg mooie foto's Roy!! :)
 
Erg leuk verslag hoor... :).
Vraag me ook af of het een beetje tedoen was kwa tempratuur.
en knap veel km gereden op je bandje dat red ik normaal hier in nl niet..

gr
 
Mooie reis! Noorwegen, wil ik ook naar toe.
Ik heb zelfs al een paar mede-reisgenoten maar nu is de "is de Noordkaap wel de moeite waard om ernaar toe te gaan-discussie" weer opgelaaid. Even kijken wat er gaat gebeuren.

Heb je gekampeerd? Lijkt me dat je vooral B&B etc hebt gedaan?
 
hoeveel dagen ben je er nou voor nodig? en hoe was't weer daar?
vooral dat laatste doet me elk jaar toch voor het zuiden kiezen, terwijl het zo te zien toch erg mooi is in scandinavie.
 
Te gek verslag...

Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe lang heb je erover gedaan? Was het goed te doen op een dergelijke motor?
 
Ik wil ook meer van dit soort reizen gaan maken, volgend jaar een rondje Italie maar de noorkaap lijkt me ook wel erg gaaf. Ik heb echter geen idee wat zo'n trip kost. Hoeveel trek je er per dag ongeveer voor uit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan