Verslag motorvakantie Morvan (F) juli 2009

Erik34

MF'er
7 apr 2008
207
0
IJsselstein
Hierbij verslag van mijn motorvakantie naar de Morvan (Frankrijk)
Met het huis van mijn schoonouders (die sinds vorig jaar in Frankrijk wonen) als uitvalsbasis, diverse mooie ritten :] gemaakt.

Uitvalsbasis
IMG_0060.jpg


Rit 1, Heenreis
Over de snelweg naar Parijs en om Parijs heen naar de A5 richting Troyes. Eenmaal op de A5 na een klein stukje afslag 16 gepakt en nog zo’n 210 km binnendoor naar Avallon. Onder andere door Tonnere gekomen, één van de startplaatsen van de Tour de France 2009.
Eindbestemming is Chastellux sur Cure, een klein plaatsje zo’n 15 km onder Avallon.

Heenreis
Heenreis.jpg

Aankomst
IMG_00122.jpg


Rit 2, Magny Cours
Vanuit Chastellux sur Cure via Vezelay, Clamecy en zo naar Nevers (enkel over D wegen, geen N-wegen). Bij Nevers een kijkje gaan nemen bij het circuit van Magny cours. Daar was een circuitdag aan de gang, dus kon mooi nog even naar racende motoren kijken! 8-)

Rit 2
Rit2MagnyCours.jpg


Magny Cours
IMG_00282.jpg


Vanaf Magny Cours binnendoor naar de D978 (zie Motor Magazine 1000cc test) en zo naar Chateau Chinon. Tot aan Chateau Chinon is dit niet heel bijzonder omdat het voornamelijk vlak is, maar daarna…. :}
Vanaf Chateau Chinon over de D944 langs Lac de Panneciere terug naar huis.

Lac de Pannesiere
IMG_00432.jpg


Rit 3, Lac de Settons
Een korter middagritje over D997 naar Lac des Settons en daarna de mooiste weg in deze omgeving: :} de D37 van Planchez naar Chateau Chinon. Wat een fantastische weg is dat!! :} :9~ Superstrak asfalt, heuvelachtig en vooral supersnelle bochtencombinaties!! Ben dat stuk heen en terug gereden en de FZR flink de sporen gegeven… }) :9 Vervolgens over Dun les Places terug.

Lac des Settons
IMG_0029.jpg


Rit 4, Mont Beuvray (821 m+)
UitzichtMontBeuvray.jpg


Vandaag naar de één van de hogere punten van de Morvan, de Mont Beuvray. Ik vond dit de mooiste rit. *D
Wederom langs Lac des Settons en de D37 :} naar Chateau Chinon. Vanaf daar het volgende deel D978 naar Autun (vervolg D978 van rit 2 en nu snapte ik waar ze het in de test van MM over hadden :Y ).
Vanuit Autun rijd je dan vanaf de zuidkant de Mont Beuvray op.

Rit 4
Rit4.jpg


Archeologisch centrum Mt Beuvray
IMG_0031.jpg


Verder rondom de berg gereden :} en vanaf de berg weer naar Chateau Chinon ( en ja weer de D37 :9~ )en terug naar huis.

Wegen en uitzicht rondom Mt Beuvray
IMG_0033.jpg

IMG_0044.jpg


Rit 5, Terugreis
Gezamenlijk met mijn vriendin (met de auto) snelweg knallen over de A6 en A5 naar Parijs en over Lille naar Utrecht. 7 uurtjes later thuis. '(

Wasbeurt
IMG_0055.jpg


Kortom:
Een super omgeving om te rijden! :] Heuvelachtig en oneindig veel bochten en voor 95% goed asfalt. :9~ Enkele stukken waar ze bezig waren met de weg, hebben ze gestrooid met grind ipv asfalteren. Das geen pretje, maar het ging gelukkig om kleine stukken, dus verwaarloosbaar. :)
Het is verder super rustig en op sommige delen kom je geen kip tegen…heerlijk rijden!

Bochten, bochten, bochten...
IMG_0026.jpg


Volgend jaar weer!
:W
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, tenminste eens iets anders dan de gebruikelijke streken.
 
Geweldige omgeving om te rijden ja... die D37 is gaaf, evenals de D27 en de D18...
Ik rij er ook elk jaar een paar dagen, m'n ouders hebben er een huis... in oktober ga ik weer, dan is er geen kip op de weg en kun je heerlijk knallen... :]

Het stukkie van de D985 voor St. Honoré Les Bains is ook weergaloos, mooi vlak asfalt en waanzinnige bochten...

Op de brug bij Panneciére... de brug ligt nu nog onderwater...
sept121.jpg


Lac des Settons...
sept053.jpg


Nog zo'n meertje, ik gok op reservoir du Crescent...
sept113.jpg


Zeker lekkere omgeving om te spelen... maar laat er nou niet teveel mensen gaan raggen, want dan is onze lol zo verdwenen... :P

;)
 
Bedankt voor je reactie en de tips! :)
Herkenbare foto's ook....Lac du Crescent komen wij regelmatig. Kan je zien vanuit de tuin van mijn schoonouders. ;)

De D18 en D27 heb ik ook gehad naar de Mt Beuvray... :}
Die D985 ga ik zeker volgend jaar doen! Waarschijnlijk het voorjaar...

Alvast veel plezier in oktober! :]
 
Dat komt goed... heb afgelopen zomer weer veel leuke dingen gezien en omgezet naar GPS. Ga weer wat andere delen verkennen, want er is genoeg moois daar om lekker te sturen... :]

Plemp wel weer wat foto's hier na afloop... ;)
 
Mooi! Veel plezier, ben benieuwd naar de foto's en mooie routes...

Ga ik die volgende jaar eens bekijken :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan