Verslag Raalte Superstock startnr 110

@rno#rr

Die hard MF'er
16 feb 2003
926
0
Maastricht
Vol goede moed ging ik naar Raalte toe,het had de laatste paar wedstrijden niet bepaald meegezeten en daar wilde ik verandering in brengen.
De eerste training begon nat en het droogde tegen het eind een beetje op,ik deed mijn best maar kwam echt niet rond,halfnat/droog ligt me niet echt geweldig en in combinatie met het circuit van Raalte,waar ik eigenlijk nog nooit goed uit de verf ben gekomen,bakte ik er bar weinig van,slechts een 11e tijd..


2e training begint het weer hard te regenen...tijden kunnen niet verbeterd worden en Arno blijft dus staan op plaats 11...slechtste kwalificatie dit jaar... :(

De race...ik start zoals gewoonlijk goed en duik als 5e de eerste bocht in,op het slingergedeelte ben ik echt snel,maar ik krijg de ZX10R niet goed door de chiqanes heen...ik klim toch op naar de 4e plaats en het terrein wat ik verlies o de chiqanes maak ik weer goed in de snelle bochten..als ik in de 3e ronde tijdens het remmen voor een chiqane naar Withag toe wil remmen gaat het mis,ik rem echt veel te laat en kom al glijdend en stuiterend op de chiqane voor de parallelweg aan..insturen is suicide,ik moet rechtdoor anders crash ik...damn,tussen de bomen door,door het gras kom ik weer o phet circuit terecht...als 10e,het duurt even voor ik mijn concentratie terug heb en na een paar ronden loop ik weer in op het groepje voor me,dan zijn er in de 9e ronde opeens gele vlaggen,Robert Menzen is zwaar ten val gekomen en een halve ronde verder Richard Flutterd...er volgt een Rode vlag en de race word niet meer herstart...ik pak slechts de 10e plaats maar ben blij dat het er weer op zit...Volgende races zijn op Assen en daar weten mijn ZX10R en ik gelukkig beter de weg...

Ik moet dit nog even kwijt;De organisatie zet een mooi programma neer en heeft alles best goed voor elkaar...maar qua circuit...ik vind het echt helemaal niks,er vind vrijwel geen crash plaats waarbij de betrokkenen geen letsel oplopen,slootjes,greppels,bomen...je kunt je geen foutje veroorloven.
 
Vol goede moed ging ik naar Raalte toe,het had de laatste paar wedstrijden niet bepaald meegezeten en daar wilde ik verandering in brengen.
De eerste training begon nat en het droogde tegen het eind een beetje op,ik deed mijn best maar kwam echt niet rond,halfnat/droog ligt me niet echt geweldig en in combinatie met het circuit van Raalte,waar ik eigenlijk nog nooit goed uit de verf ben gekomen,bakte ik er bar weinig van,slechts een 11e tijd..


2e training begint het weer hard te regenen...tijden kunnen niet verbeterd worden en Arno blijft dus staan op plaats 11...slechtste kwalificatie dit jaar... :(

De race...ik start zoals gewoonlijk goed en duik als 5e de eerste bocht in,op het slingergedeelte ben ik echt snel,maar ik krijg de ZX10R niet goed door de chiqanes heen...ik klim toch op naar de 4e plaats en het terrein wat ik verlies o de chiqanes maak ik weer goed in de snelle bochten..als ik in de 3e ronde tijdens het remmen voor een chiqane naar Withag toe wil remmen gaat het mis,ik rem echt veel te laat en kom al glijdend en stuiterend op de chiqane voor de parallelweg aan..insturen is suicide,ik moet rechtdoor anders crash ik...damn,tussen de bomen door,door het gras kom ik weer o phet circuit terecht...als 10e,het duurt even voor ik mijn concentratie terug heb en na een paar ronden loop ik weer in op het groepje voor me,dan zijn er in de 9e ronde opeens gele vlaggen,Robert Menzen is zwaar ten val gekomen en een halve ronde verder Richard Flutterd...er volgt een Rode vlag en de race word niet meer herstart...ik pak slechts de 10e plaats maar ben blij dat het er weer op zit...Volgende races zijn op Assen en daar weten mijn ZX10R en ik gelukkig beter de weg...

Ik moet dit nog even kwijt;De organisatie zet een mooi programma neer en heeft alles best goed voor elkaar...maar qua circuit...ik vind het echt helemaal niks,er vind vrijwel geen crash plaats waarbij de betrokkenen geen letsel oplopen,slootjes,greppels,bomen...je kunt je geen foutje veroorloven.

Toch weer naar mijn mening een goede race Arno !!! en ja assen gaat voor jou leuk worden, ik denk dat ik dan ook kom kijken.

Ik ben het 100% met je eens, ik snap dus echt niet waarom ze zoveel gebruik maken van straat circuits. Als ik hun was had ik 70% van alle races gereden op volwaardige circuit in en nabij NL.
Ik denk dat die straat circuit kwa kosten beter zijn anders kan ik echt niet bedenken waarom ze zo`n beslissing maken, en daarbij is ernstig letsel blijkbaar niet belangrijk genoeg voor. Was er vorig jaar niet een dode gevallen op zo`n straat circuit !!!!
 
Toch weer naar mijn mening een goede race Arno !!! en ja assen gaat voor jou leuk worden, ik denk dat ik dan ook kom kijken.

Ik ben het 100% met je eens, ik snap dus echt niet waarom ze zoveel gebruik maken van straat circuits. Als ik hun was had ik 70% van alle races gereden op volwaardige circuit in en nabij NL.
Ik denk dat die straat circuit kwa kosten beter zijn anders kan ik echt niet bedenken waarom ze zo`n beslissing maken, en daarbij is ernstig letsel blijkbaar niet belangrijk genoeg voor. Was er vorig jaar niet een dode gevallen op zo`n straat circuit !!!!

Ja....op Raalte
 
Met buitenlandse races voor het nederlands kampioenschap zijn twee problemen:

1. Intree gelden zijn toch nog een belangrijke inkomstenbron voor de organisaties. Wie gaat er naar de Nurnburgring (toch al veelst te duur in het weekend) of zelfs maar naar Oschersleben. Er moeten dan ook races voor het Duits kampioenschap gehouden worden om wat lokaal publiek te trekken, en dat gaat dus niet lukken. Dan is er nog Zolder (de KNMV schijnt daar ruzie mee te hebben (roddels)), en Spa-Franchorchamps (is Franstalig, dus lastig en duur).

2. De KNMV zegt dat er een probleem met verzekeringen is. Verder geen info.

Er zijn andere oplossingen, er zijn diverse militaire vliegvelden in Nederland die prima geschikt zijn om een tijdelijk circuit aan te liggen. Dat is naar mijn idee nog nooit gedaan, maar waarom niet? Iemand een idee?

Goed gedaan Arno. Finishen op zo'n prutsbaantje is beter als in de sloot eindigen.

Hoe is het met de gevallenen?
 
Idd Raalte is in mijn ogen een gevaarlijk circuit .
Vorig jaar ben ik helaas 1 van de getuigen geweest, van het verongelukken van wijlen Ivan Beatens. Verschrikkelijk hij ging in het einde van de slingers na start fininish de berm in werd gelanceerd en kwam met z'n rug op de slootkant terecht. En niet zoals in verschillende verslagen te lezen was, dat de motor op hem terecht kwam deze lag zeker 20 meter verder op in het maisland.

Dit is een van de redenen dat ik niet naar de racedag ben geweest. Zondag avond nog wel even op de bewuste plek van vorig jaar geweest.
De tranen liepen me over de wangen, Hiervoor komen de jongens niet naar de race.

Met buitenlandse wedstrijden heb ik zelf niet zo'n mooite ben zelf naar Spa geweest, is best te doen. De nurburgring even eens.

gegroet Jeroen.
 
Dood gaan we natuurlijk allemaal vroeg of laat...maar liever nog eventjes niet en zeker niet in Raalte!
 
De verwondingen vielen mij nog enorm mee. Zowel Fluttert als Menzen hebben enorme klappers gemaakt en zijn er toch goed af gekomen? Het is niet zo'n veilig circuit als Assen, ook niet als de Eemshaven, maar er zijn in Raalte zelfs geen ongelukken gebeurt waarbij mensen botten hebben gebroken. Iets wat in Assen elk weekend weer gebeurt.

Wou je me trouwens weer niet zien Arno.... :(
Toen jullie voor de race opreden naar Start Finish stond ik op 50 cm van je af naar je te wijzen en zwaaien, maar je reed rustig recht door. Je monteurs kwamen op dat moment ook voorbij lopen en keken alsof ze bang waren dat er iets mis was met je motor. Toen maar effe duidelijk gemaakt dat je wéér niet keek ;)

Toen je terug liep vanaf start/finish na de code rood zag ik jou te laat voorbij lopen, anders had ik je nog effe aangesproken.
 
Concentratie Villie, het is concentratie. In parc fermé en op de grid gebeurd alles alsof in een droom, waaruit je pas ontwaakt op het moment dat je de finishvlag ziet. Tenminste zo heb ik het ervaren. Een beetje te vergelijken met en goed, spannend, boek lezen waaruit je "wakker" schiet en merkt dat het "opeens" nacht geworden is.
Focus is goed, een doel hebben en je daar op kunnen concentreren zonder je af te laten leiden door de omgeving.
 
Kan ik me voorstellen inderdaad. Hij keek ook heel strak voor zich uit.

maar toch stond ik voor lul ;)

ja heb je echt niet gezien...was enorm gefocussed op een goeie start...die had ik ook maar had moeite met de concentratie na mijn remfout...
 
Terug
Bovenaan Onderaan