Verslag + Stand Cup > 600 race 8 & 9 Osche

Highkick

MF'er
12 jan 2004
218
0
Oirschot
KNMV-Cuprace 8 & 9
Motorrpark Oschersleben
29 juli 2004
(Verslag geschreven door Iwan)

Twee jaar geleden was ik voor het laatst op Oschersleben geweest, gemakshalve was ik even vergeten dat het echt wel 450 kilometer van huis af ligt. Aangekomen bleek het hele circuit gevuld te zijn met afgetrapte auto’s waaronder een groot aantal Seatjes die zelfs op diesel “racen”. ’s Avonds dook Gert-Jan op, samen met het hele gezelschap rondom Dave Hendriksen van DMP-racing. Deze luxe heren doken een hotel in, ikzelf ging na een een paar door Edwin Ott gesponsorde biertjes gewoon achterin het busje (naast de regenbanden) liggen slapen.

Race-day, de eerste training stond al om 08.25 op het programma. Ging best goed, de nieuwe Metzeler Race-Tech’s deden het prima. Veel grip, veel feedback, wat wil een mens nog meer. Wel de voor- en achterzijde nog iets omhoog gebracht, het bleek dat ik de vorige wedstrijd de linker motorblokdeksel van de R1 aan de grond had gereden...

Oschersleben is echt een gaaf circuit met een paar hele lange doordraaiers en een linkerbocht, die in drieën aangelegd is maar die met wat oefenen in één keer te nemen is. De eerste training ging prima, met 1.42 stond ik 14e en dat is helemaal niet beroerd. De tweede training lukte het om een 1.40 te rijden, alleen was iedereen sneller en werd het hierdoor een toch erg goede 13e startplaats. Even ter vergelijking, twee jaar geleden reed ik hier met de R6 nog 1.46, toen genoeg voor een tweede plaats in de B !

De eerste race ging, na een zwakke start, erg goed. Veel inhalen, weinig ingehaald worden, alleen Paul Haulussy kwam me voorbij en ging vlak voor me hard onderuit. Daarna kwam Hendrik Bruinsma van Tea Memmen nog voorbij. Ik er weer langs, hij er weer langs, ik er weer voor en als 14e de streep over. Niet slecht, weer twee punten erbij. Gert-Jan heeft de vorm weer helemaal te pakken, hij werd 10e (met een tijd van 1:39,2; een verbetering van 3,6s t.o.v. vorig jaar). De GSX-R1000 loopt dus weer zoals het hoort, al bleek er nu een scheur in de voorbochten van het uitlaatsysteem te zitten.

Tweede race was een ander verhaal. De start was weer bagger maar toch kon ik er links en recht wat te grazen nemen. Ging redelijk voorspoedig tot ik in ronde 7 de man met de hamer tegenkwam. Vanaf een vijftiende plek werd ik opeens door een man of wat ingehaald en kon ik de puf niet meer opbrengen om tot het gaatje te gaan. Combinatie van de hitte (29 graden) en het lekkere resultaat in de eerste race, waardoor ik eigenlijk alleen maar wilde dat ik niet onderuit ging. Gert-Jan had daar minder last van, hij werd gewoon 11e en kan dus helemaal zijn lol niet op. Ikzelf werd toch nog 19e en dat is ook nog niet slecht.

Al met al een goeie actie. Allebei punten en alles heel gehouden. De volgende race is alweer op 7 augustus op Assen, dan doet Patrick ook weer mee. Kom allemaal weer eens een dagje kijken, het wordt weer leuk !

Zelf doe ik op Rizla Racing Day (1 augustus) ook nog als gastrijder mee in de Vobis SV-Cup. Er worden enkele tienduizenden (!) toeschouwers verwacht voor de drie motor- en zes autoraces dus dat wordt ook leuk.

Iwan en Gert-Jan

Voor de stand zie: http://www.powerbikes.nl (alleen voor diegene die punten hebben |( )
 
Iwan werd in de 2e race 18e. Had de race nog maar een rondje langer geduurd, dan was ik 18e en jij 19e. Maar zover is het nooit gekomen..
 
Iwan werd in de 2e race 18e. Had de race nog maar een rondje langer geduurd, dan was ik 18e en jij 19e. Maar zover is het nooit gekomen..

Ja, en als Foggarty nog iets langer had doorgereden had ik hem ook ingehaald... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan