Verslag trip 2009 Duitsland-Oostenrijk-Slovenie

kleck

MF veteraan
22 mei 2004
1.701
111
Melissant
Voor de liefhebbers hier het verslag van mijn reis op mijn Triumph Street Triple.

KarinthieKees2009116-1.jpg


Afgelopen week terug gekomen van een schitterende trip door bovenstaande landen. Na in het voorjaar besloten te hebben om opnieuw een trip te gaan maken na de zomer besloten om dit jaar een onderkomen te gaan zoeken in Karinthie en hier vandaag wat mooie uitstapjes te gaan maken waaronder ook richting Slovenie.

Wij zijn op vrijdag vertrokken met het plan om zondag in Karinthie aan te komen. Vrijdag zijn wij richting de Eifel gereden en hebben smiddags een mooie middag in de Eifel rond gestuurd om vervolgens te overnachten in Kyllburg.

Zaterdag zijn we vroeg vertrokken om redelijk snel te autobahn te nemen richting Zuid-Oost Duitsland, Autobahn kreeg niet mijn voorkeur maar goed, we moesten even wat kilometers maken. Uiteindelijk vanaf Witlich net buiten de Eifel de Autobahn opgegaan en tot aan Nurnberg gereden en hiervandaan weer lekker binnendoor aant sturen geweest tot aan Deggendorf waar we een overnachting gedaan hebben.

Zondag zijn we vanaf Deggendorf gelijk binnendoor gaan sturen en zo door Oberostereich, Niederosterech en Steiermark heel Oosternrijk doorgestoken en savonds na een goede 450 km aangekomen in Bleiburg, Karinthie. Deze toerdag bestond voor het eerste deel uit lekker sturen langs de Donau en vervolgens heel veel lekker stuurwerk door heuvelig Oostenrijk, ook hebben we de Phyrnpass meegenomen. Wij hebben een hotelletje geboekt in Bleiburg om hier 6 nachten te verblijven en hiervandaan te gaan rondrijden.

Hier kort een verslag van de 5 dagen aldaar. Maandag hebben we de provincie Steiermark aangedaan waarbij een bezoek aan het skigebied Weinebene en heerlijk gestuurd over de Sud Steierische Weinstrasse wat precies op de grens Oostenrijk/Slovenie ligt. Schitterend gebied! Dinsdag hebben we Karinthie verder ontdekt en langs de Worthersee en Ossiachersee aan het sturen geweest. Smiddags hebben we heen via de Loiblpass en terug via de Seebergsattel het mooie Slovenie bezocht. Ik ben al meerdere malen in de Dolomieten geweest wat ik altijd top vond, maar deze passen....echt schitterende wegen en super stuurwerk! Woensdag zijn we direct Slovenie in gegaan en oa het stadje Ptuj bezocht, heerlijk terrasjes voor motorrijders!! In Slovenie zijn bochten ook in overvloed en heerlijk rijden door het heuvellandschap. Door een bepaalde wegopbreking zijn we helaas midden in Maribor terecht gekomen, en dan komt dus het grauwe Slovenie naar voren. Smog om je horen, grijze oude flats en heel veel koekblikken...! Was even iets minder. Donderdag stond geheel in het teken van de Nockalmstrasse, een 38 km lange pasweg door een bergnatuurgebied. Even tol betalen, ik dacht iets van 7 euro en dan genieten! De borden met motorrijders langs de weg verraden dat het hier mooi sturen is... Vrijdag een wat kortere dag gereden om wat op te laden voor de terugreis. We hebben de Worthersee en Klopeindersee opgezocht en door (opnieuw!) het mooie weer heerlijk lansg het water aan het rijden geweest en uiteraard, zoals dagelijks, lekker een happie gegeten op het terras. Smiddags zijn we nog even Klagenfurt ingereden om, doe is gek, een motorzaak te bezoeken! Maar eerlijk is eerlijk, het is niet zoals in Nederland. Veelal zijn de zaken combi's van auto en motorverkoop wat het aanstalten en klantvriendelijk voor motorrijders in onze ogen geen goed doet.

Zaterdagochtend tas weer gepakt en de reis gestart opnieuw richting Deggendorf waar al een terugovernachting geboekt was. Hele mooie toerdag door heel Oostenrijk via een andere route als de heenweg. De Solkpass overgstoken waar heel veel motorrijdens aanwezig waren, altijd goed voor de gezelligheid tijdens een koffiestop! Via Bad Aussee gereden, waar het wintersport toerisme flink actief is. Via de Halstattersee en Attersee, wat schitterende meren zijn, doorgereden en na goed en lekker rijden nog kort langs de KTM fabriek gereden in Mattighofen. Lekker vlot verder gereden en via de duitse binnenwegen beland in Deggendorf.

Zondag heb ik besloten om door te rijden richting Vogelsberg en Sauerland om hier nog lekker wat binnendoor te gaan rijden. Eerst de snelweg vanaf Deggendorf gepakt en bij Wurzburg omhoog en net onder Fulda de Autobahn verlaten. Ondertussen alweer een 350 km gestuurd. Vanaf 2 uur smiddags binenndoor gaan rijden en via de streek Vogelsberg overgestoken richting Sauerland en hier een hotelletje gevonden in Frankenberg, net onder Winterberg. Vogelsberg en Sauerland zijn beiden mooie toerstreken, wat blijkt uit het grote aantal motorrijders wat je hier tegenkomt. De pensions langs de wegen verraden het ook, aangezien het bord "biker welcome" heel veel te zien is!

Maandag ochtend om 8 uur opgestapt en besloten om in de ochtend nog wat rond te rijden in Sauerland en smiddags huiswaarts te gaan. Na om de Ederstausee gereden te zijn een bezoek gebracht aan Winterberg en even brutaal naar boven op de skipiste gereden via een veel te krappe weg! Leuk hier te zijn na hier ook in de winter op mijn snowboard gestaan te hebben. Na winterberg doorgereden naar de Mohnesee en toen besloten om de Autobahn te pakken en via Essen en Venlo richting Rotterdam te rijden. Nog een korte tussenstop gemaakt bij vrienden bij Venlo en uiteindelijk rond 5 uur vanaf Venlo richting huis te gaan.

Maandag avond na 4600 hele mooie kilometers veilig thuisgekomen en de motor stilgezet! Deze trip was voor de meest bijzondere na nu 5 jaar motor te rijden. Heb heel veel mooie stuurwegen gehad maar vooral schitterend weer wat het motorrijden uiteindelijk een heel stuk leuker maakt. Elf dagen aan het rijden geweest en werkelijk geen druppel regen gehad! Ook mijn motorfiets, een Triumph Street Triple, heeft zijn werk heel goed gedaan. Dit aantal kilomters met veel hevig stuurwerk zonder problemen, mijn dank naar mijn Triple! Het op de heen en terug reis bezoeken van de Eifel, Vogelsberg en Sauerland was ook een mooie ervaring. Deze reis heeft er zeker weer voor gezorgd dat Europa volgend jaar weer op de rol staat, nog maar te zien welke richting....hit the road! 8-)

kleck
 
Laatst bewerkt:
Wow! Superfoto's! Mooie wegen en uitzichten :)

Naar het oosten rijden is zeker de moeite waard :Y
Voor ons ook zeker nog een optie ;)

Nog een beetje redelijk weer gehad, zo laat in het seizoen?
 
Het weer....tis bijna niet te geloven maar we hebben 11 dagen lang geen spat regen gehad. Sterker nog, bijna alle dagen zon en rond de 22 graden! In de ochtend wat mist maar we gingen ook redelijk bij tijds rijden en meestal na een half uurtje rijden trok dit ook weer weg. Al met al top motorweer gehad dus!
 
Wat een mazzel dan! En helemaal nog met een heerlijk zonnetje erbij!
Dat maakt een motorvakantie helemaal super.

Alleen een zadeltas mee als bagage, zo te zien? Netjes ;)
 
hele mooie fotos! mooie streek ook zo te zien, nog nooit geweest in die hoek..
heb je zumo routes?
 
Wat een mazzel dan! En helemaal nog met een heerlijk zonnetje erbij!
Dat maakt een motorvakantie helemaal super.

Alleen een zadeltas mee als bagage, zo te zien? Netjes ;)


Een vriendelijke vriend met een vierwieler gestuurd! O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan