Verslag vakantie Oostenrijk juni 2020

Op mijn profiel staat een linkje naar mijn Polarsteps pagina.Daar staan 2 reisjes uitgewerkt. Eentje richting de Alpen en een richting Noorwegen. Beide zijn toen deels gesponsord door de importeur. En eentje is destijds nog verschenen in een motorblad.
 
Je schrijft leuk en.vlot, echter kom je heel af en toe wel over als " Rossi in de Alpen ".
Het is leuk als je lekker vlot rijdt, maar je moet oppassen dat je het niet te vaak zegt, op een gegeven moment weten we het wel.

Nogmaals, leuk en vlot geschreven!
Je moet schrijven zoals je het voelt en als je als Rossi rijd met je gevoel dan lees ik dat graag. het is jou verhaal zoals jij dat ervaren heb Punt.
 
Je moet schrijven zoals je het voelt en als je als Rossi rijd met je gevoel dan lees ik dat graag. het is jou verhaal zoals jij dat ervaren heb Punt.
Mooi toch, je bent te enthousiast en oeps, even een waarschuwing.

Had ik vorige week ook bij de Lemelerberg toen de achterband en begon te spinnen bij vertrek. Der zat nog modder op en het wegdek lag in de schaduw.
 
Erg mooi reisverslag, leest inderdaad prettig. Scheelt als je de omgeving een beetje kent. Maar ik had uiteraard een andere rijervaring. Had ook wat anders onder mijn kont en AAN mijn kont. Bij ons had de omgeving en de daarbij behorende beleving een hogere prioriteit als de snelheid in de bochten.
Maar als ik de mooie foto's zie droom ik ook weer weg.!!:z:z:t:t
P7210229.JPG

De combinatie
P7210230.JPG

Op de natte klinkers naar boven, Edelweiss-Spitz. Krappe bochten!!
P7210217.JPG

De Gletsjer.
 
Leuk! Krappe bochtjes met zo'n aanhanger lijkt me inderdaad een uitdaging.

Blijf vooral de eigen verhalen, foto's en ervaringen delen :t
 
Alhoewel... Dat zei ik nu wel....

Klaar voor vertrek.

0_20150619_200442.jpg


De Rheinfall
0_20141225_132331.jpg


Zwitserland, Isenthal. Jut en Jul.
0_20150620_195514.jpg


Een max van 65km/uur voor een beginner.
0_20141224_110820.jpg


Süstenpass, lichtelijke stagnatie
0_20150621_113115.jpg


0_20150621_113131.jpg


Het zicht was zeer slecht
0_20150621_113038.jpg


Matterhorn.
0_20140706_153654.jpg


Reusachtig
0_20140706_164905.jpg


B&B in Domodosola (een keet van een huis van renteniers. Wij mochten in het bijgebouw)
0_20150621_175316.jpg


Uitzicht in Livigno
0_20150623_092843.jpg


Downhillen
0_20150623_181441.jpg


Dit behoeft geen uitleg...
0_20150623_115322.jpg


0_20150623_114321.jpg


Kawa
20150623_114222.jpg


Onderweg naar...
De Guzziman
0_20150623_134916.jpg


Echooo
20150623_135713.jpg


Het meer van Molveno
0_20150624_203023.jpg


Ortisei
0_20150625_201227.jpg


Een plaatselijke schone
0_20150625_185200.jpg


B&B
20150626_090617.jpg


Pordoi, je kunt met de kabelbaan naar boven...
20150625_121509.jpg


Eén paar bochies verderop
0_20150625_151514.jpg


0_20150625_143013.jpg


0_20150625_143136.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het idee was wel dat het foto's waren van Oostenrijk of een ander deel overeenkomstig met mijn reis.... voordat je heel je repertoire gaat posten :P
 
Het idee was wel dat het foto's waren van Oostenrijk of een ander deel overeenkomstig met mijn reis.... voordat je heel je repertoire gaat posten :P
Ja klopt, het is uit de hand gelopen. Ik had achteraf beter zelf een topic kunnen openen _O-

Ik had ook foto's in mijn hoofd zitten van dat Triumph treffen in Oostenrijk, maar juist die kon ik niet vinden.

Ik heb ook wel foto's van de Grossclockner enz, maar dat zijn nog papieren foto's in albums.
 
Pieken en dalen

Het laatste restje kettingspray verlaat de spuitbus met een zielig gepruttel. Op. Dat is het resultaat van de afgelopen dagen waarbij de laatste kilometers telkens door regen werden afgelegd. Gelukkig zijn de andere motorrijders bereid om het laatste restje te sponsoren. Vandaag staat het Salzburgerland en omstreken op het menu. Over menu’s gesproken, bij aankomst in Pension Hubertus werd mij verteld dat ik zou kunnen genieten van een overheerlijk bio-ontbijt. Het fronsen van mijn wenkbrauwen deed de eigenaresse al direct vermoeden dat ik dacht op een komkommerdieet te worden gezet, maar haalde deze zorgen direct weg. Er is van alles wat, maar dan met biologische afkomst. De koffie komt uit Peru (geef mij toch maar D.E.), zuivel uit de streek en al het andere spul zeer verantwoord gluten-vrij, lactose-tolerant en wat ze tegenwoordig allemaal nog meer bedenken. Je kan er haast niet meer aan ontkomen dus ga ik zelf maar is een uranium- en asbestvrije speldbroodbakkerij beginnen als ik weer thuis ben, vast veel klandizie voor.

20200626_193227.jpg


Eerst een stukje over de snelweg, de temperatuur is namelijk opgelopen naar 30 graden en ik kan wel wat rijwind gebruiken. Het eerste stuk rijd ik nog mee met de andere motorrijders van het hotel maar splits bij Hallein af. Hier bezoek ik eerst een motorzaakje om wat kettingvet te kopen, Motorex, aus Österreich, Jawohl. Vanaf Hallein rijd ik naar de Rossfeld Panorama Strasse. Een mooie, zoals de naam al zegt, panoramische route waar je ook prima kan sturen. Het uitzicht op de top is zeer mooi. Een bonte collectie van motorvoertuigen heeft zich hier tevens verzameld, oude Vespa’s, andere oldtimers, Porsches en een Ferrari.

20200627_101955.jpg


20200627_103501.jpg


20200627_103640.jpg


20200627_103543.jpg


Vanaf hier rijd ik richting de meren en bergen van het Salzburgerland. Maar ik kan er kort over zijn: doe dit niet op een zaterdag, doe dit niet als het 30+ graden is en laat iemand een route plannen die eens in de zoveel tijd wel zijn verstand gebruikt. Het was druk, ruk en kut. De omgeving is zeker mooi maar daar kon ik niet van genieten. Heb dus ook maar weinig foto’s gemaakt. Heb vervolgens maar een zuidelijke richting aangehouden en de Postalmstraße op gereden, een, hoe kan het ook anders, tol-pas. Maar het is er boven wel koel en ik kan heerlijk in het gras liggen. Tussen de vele nieuwsgierige koeien weliswaar, maar het zijn vooral de vliegen die je op den duur gaan irriteren. Ik ga dus maar weer verder.

20200627_120853.jpg


20200627_133758.jpg


Dat deze dag geen hoogtepunt is, is mij wel duidelijk. Tot overmaat van ramp springen 3 rode kruizen aan vlak voor een tunnel op de snelweg terug naar Zell am See. Verderop is een ongeluk gebeurd, achter mij vormt zich snel een file. Gelukkig sta ik redelijk vooraan en kan ik via de vluchtstrook naar de schaduw van de berg vluchten. Een motorrijder die hetzelfde idee had kijkt op zijn telefoon en ziet dat het een groot ongeluk is en dat we hier voorlopig zitten opgesloten. Hadden we maar de naastgelegen N-weg genomen hé? Nu te laat.

20200627_143532.jpg


Gelukkig verdwijnen de kruizen zonder waarschuwing al na een half uur. Dat dat sneller is dan menig automobilist had verwacht is ook duidelijk. In een totale chaos worden de picknickkleedjes als een razende opgerold en file-gesprekken met de mensen zes plaatsen terug abrupt afgekapt. Ik wordt zelf bijna over mijn tenen gereden als een automobilist de vluchtstrook pakt omdat hij NU kan vertrekken. Idioot. Afijn, ik moet mijn helm nog opzetten en voeg mijzelf tussen de massa wanneer alles weer in beweging komt.

Ik zoek naar een laatste manier om mijn dag toch nog mooi te kunnen afsluiten en zie op de TomTom dat er nog een interessant kronkelende weg boven Zell am See loopt, de Hochkönig Strasse. De Hochkönig is een berg op de grens met Duitsland waaronder deze pas/weg loopt. Een schot in de roos. Het is hier rustig en de bochten volgen elkaar in hoog tempo op in een spectaculaire rotsachtige omgeving. Naarmate je verder stijgt wordt het landschap meer open en komen uiteindelijk de bochten (met strak asfalt) in alle variaties voorbij. Need I say more? Kan zo in de motorbijbel, het hele stuk vanaf Bischofshofen naar Saalfelden. Mijn dag is weer helemaal goed en mijn achterband weer iets dichter bij de eeuwige jachtvelden.

Het regent een keer niet aan het eind van de dag, een welkome verandering. Ik rijd het terrein van Pension Hubertus op en zie de volle bierglazen op de tafeltjes van het terras staan. Voordat ik zelf kan toeslaan roept Bernd mij en stelt mij voor aan een net nieuw gearriveerde gast. Dit is Tatjana, ze is Oekraïens, heeft in Leuven gestudeerd en praat Nederlands, succes! Terwijl ik de losse eindjes in mijn hoofd aan elkaar aan het knopen ben, sta ik een gesprek aan te knopen met haar en verbaas me over haar foutloos Nederlands met Vlaams accent. Ze is bovendien beeldschoon, met blond licht krullend haar en ze heeft een mooie rode zomerjurk aan. Ik vraag haar mee uit eten en... CUT. Dit is een motor-forum toch?​
 
Leuk om te lezen, die Hochkonigstrasse komt door Muhlbach toch? Heb in september een huttentocht gelopen op de Hochkonig, en idd een schitterende weg en omgeving, wou toen ook dat ik de motor mee had!
 
Terug
Bovenaan Onderaan