Verslag van dagje Nordschleife op 26 mei.

Bart Scheepers

Die hard MF'er
11 mei 2002
274
2
Roermond
Vandaag met Paul, Martin, Jarno en Robert naar de Nurburgring geweest. Ik heb een superdag gehad. Vanmorgen om 7:00u in Roermond opgestaan. Had mijn wekker in een enthousiastische bui weer eens veel te vroeg gezet met mijn zatte kloten...

Nou ja hoe dan ook....ik mijn CBR600F gehaald en richting Paul in Heerlen gereden. Aldaar kwamen we erachter dat Paul een foute afspraak had gemaakt met Martin door af te spreken bij de BP langs de snelweg ricting Aken maar die BP ligt langs de N281.. Dus kwam ik op het geniale idee om maar voor de spliting van de A76 en de N281 te gaan staan OP DE VLUCHTSTROOK. Zouden we tenminste niemand mislopen...we hadden/hebben nml geen GSM-nr van elkaar. Maar eenmaal daar kregen we, intelligent als we zijn, snel door dat oom Agent niet voorbij moest komen. En wie kwam er 5 minuten later voorbij? Juist! Oom Agent in duplo op de motor. Gelukkig voor ons hielden de naaiberen een motor aan(wie houd er als motorrijder nu een motor aan? :j ). Maar die werd maar 100 meter verderop staande gehouden waardoor wij alweer torenhoge boetes voorbij zagen komen.... Toen ze verder reden, spookrijden ging zelfs hun te ver, vlogen wij er ook vandoor en hebben we ze niet meer gezien, pfff....en toen moest de dag eigenlijk nog beginnen.

Vervolgens gingen Paul en ik naar het laatste SHELL-tankstation voor de grens. en besloten daar maar te wachten.
Tegen 10:15u kwamen Martin, Robert en Jarno :} aan. Toen kon het feest pas echt beginnen :] . Wat met name ik verwachte werd wel werkelijkheid: ik behoor echt tot de beginnende motorklasse ;( maar gelukkig vonden de ervaren mannen dat een kleiner probleem als ik.. ;)

Heerlijk liggen knallen maar ik moest echt alles eruit halen wat ik had om de rest bij te kunnen houden; erg leuk, alleen lullig dat de rest volgens mij kalm aan deed.... :} :} :} :} :} :}
Toen we bij de Ring aankwamen scheen het zonnetje lekker en hebben Jarno, Martin en Robert zig lekker uitgeleefd op de ring. Ik heb serieus getwijfeld om ook te gaan maar gezien mijn geringe ervaring wist Paul mij er toch van te overtuigen dat dat lichtelijke zelfmoord was in mijn geval, en ik denk achteraf dat hij daar wel eens gelijk in kon hebben, maar er komt een dag...... })

Nou ja het weer was eigenlijk ook perfect, banden werden wel degelijk warm en ben zelfs op mijn neus al tamelijk verbrand. Een enkel buitje hebben we wel gehad maar over de hele dag genomen stelde dat eigen lijk geen ruk voor.... *D

Na wat lekkers gegeten te hebben in Adenau, zijn we langzaam richting huis gegaan (nauwelijks onder de 170km/h maar goed) en is iedereen langzaam onderweg zijn eigen weg gegaan. Ik ben met Martin tot roermond meegereden, maar voordat we thuis waren ging mijn reserve-indicator aan vlak voor de grens. Geen tankstelle zu finden natuurijk, en Martin was al bereid om zijn tank van de Motor af te schroeven en mijn bij te vullen, en dat terwijl we elkaar pas 1 dag kenden....!!!!

Dat is nu eigenlijk wat ik van motorrijders verwacht: super spontaan en mega vriendelijk en behulpzaam naar elkaar! Martin bedankt *D !!!!!!!!

En de rest ook trouwens voor het aanpassen aan mij....ik hoop dat ik jullie plezier niet te erg heb bedorven door mijn poesjessnelheid :}
Nogmaals bedankt!
 
Heb er eigenlijk al de hele dag spijt van dat ik niet ben gegaan.

Tyfus weer ook altijd, en dat kut weerbericht moet ook opzouten.
Klopt toch $%$%% nooit geen ene klotezooi van, zelfs vanmorgen zie je het weerbericht nog elk uur veranderen.
 

Top dag gehad :} :}


Voor mijn doen lekker gestuurd :] :]

Tempo lag precies goed voor mij.
Voor Martin, Jarno en Robert wellicht veel te
laag maar goed, ik heb ze niet horen klagen.. :) :)
 
Heb er eigenlijk al de hele dag spijt van dat ik niet ben gegaan.

Tyfus weer ook altijd, en dat kut weerbericht moet ook opzouten.
Klopt toch $%$%% nooit geen ene klotezooi van, zelfs vanmorgen zie je het weerbericht nog elk uur veranderen.
Gelukkig weet je je teleurstelling goed te verbergen. :P
 
Heb er eigenlijk al de hele dag spijt van dat ik niet ben gegaan.

Tyfus weer ook altijd, en dat kut weerbericht moet ook opzouten.
Klopt toch $%$%% nooit geen ene klotezooi van, zelfs vanmorgen zie je het weerbericht nog elk uur veranderen.
Gizzmo ik denk dat we de verkeerde keuze hebben gemaakt,next time better...... ;(
 
Ja, maar wij moesten wel 2 uurtjes verder rijden.

Nou ja, volgende keer beter, alleen heb ik dit jaar nogal veel pech wat regen betreft.
 
leuk voor jullie,klote voor de rest die het niet aandurfden,maar zoals Gizzmo al zei ,sommige moesten wel wat verder rijden......maar heb de hele dag me zitten verbijten ,affijn
better luck next time
 
Jongens niet treuren, volgens mij liegen ze alsog het gedrukt staat. :)

Hier het echte verhaal:
1. De hele dag regen, alsof het met bakken naar beneden kwam. Nat tot op het ondergoed.
2. De Nordschleife is door wateroverlast de hele dag gesloten geweest.
3. Allemaal 3x door de lasergun gepakt.
4. Lekke band gehad.
5. Met motorpech stop gestaan.
6. Zonder benzine gestaan.
7. Iedereen kwijt geraakt.
8. De hele dag vorst gehad, zelfs tot -20 graden. Niet om uit te houden in dat natte pak. Ben bevroren.
9. De banden bleven ijskoud, totaal geen grip. Zelfs als de motor op de zijstandaard stond begonnen de bandjes al te glijden.
10. Vond er geen bal aan.
11. NOOIT MEER!!!!

Nou jongens ik had gehoopt een dergelijk vehaal te lezen, maar achteraf was ik er al bang voor. Leuk dat jullie een fijne dag hebben gehad. :]

Maaaaarreeee ik @^%#*&^#@&(*(^$#^%&* baal als een stekker dat ik thuis gebleven ben. :j :j :j

En ik kijk #%$&(^E$@#%^&*($@##%&*( NOOIT meer naar de weersvoorspelling. :( :j
 
Joepie,

Wat een dag. Vroeg op in Almere en wegwezen richting Nederweert. Alleen Jarno stond daar. Geweldig dacht ik : met zijn tweeen. Na een tijdje kwam Martin ook. Wij op weg naar de BP :?
Haha. Maar ze waren er wel.
De Ring. Naar de laatste krantberichten in Dland zijn de Porsches en Subaru's in prijs gedaald. Ze leken wel gratis.
Heerl;ijk rondje gestuurd: Hier en daar een foutje maar dat mocht de LOL niet drukken. Rubber nog steeds onder en Plastic boven.

Op de Terugweg lekker gegeten en een Tempo van ja was wel lekker :} . Om 21.00 uur lekker uitgeput in Bad en ik kijk uit naar de volgende keer

Jarno, Paul, Bart en Martin bedankt

Robert
 
Terug
Bovenaan Onderaan