Verslagen 18 mei Zandvoort

Acer1000

MF veteraan
31 mrt 2003
1.284
15
Den Haag
Ja! Als eerste :+
Ga later wel wat typen, ben nu aan het bieren. Nieuw PR: 2.13.61 op GP-Zandvoort (met slippende koppeling, en niet zo'n beetje ook :( )
 
Geen idee van de tijd, rijden ging voor de rest een stuk beter dan ik verwachtte.....

Echt een Top daggie geweest :}
 
:^

Verslag 18 mei 2004


1e sessie:

Bestond eigenlijk voornamelijk aan het inrijden van mijn extra set velgen met diablo banden erom.....voor de rest is hier niks spannends over te vertellen daar de eerste 2 sessies achter de marshall aan waren.....


2e sessie

Na de eerste sessie meteen de velgen met super corsa's eronder gezet en de 2e sessie maar overgeslagen omdat ik ik die sessie wel geloofde en ik had bovendien enorme honger.

3 sessie

Doel van de dag was om 2.07 te gaan rijden en daar moest ik nou maar mee gaan beginnen ! ..... de hele sessie ging eigenlijk heel erg makkenlijk en ik expirimenteerde met het eerder gasgeven uit de bocht en de GP chicane wat vloeiender te nemen..... de sessie resulteerde in een lage 2.09 ...

4e sessie:

Ik besloot om toch mn oude pak weer aan te doen om te kijken of dit enige verschil zou gaan brengen... vooral de linker bochten liepen nog niet zo lekker en in mn oude pak krijg ik mn linkerbeen gewoon wat makkelijker naar buiten....

Het ging meteen een stuk vertrouwder aanvoelen en ik kon al snel weer met mn linkerknie aan de grond de bochten door...het ging elk rondje beter en beter en ik reed verschillende keren in de 2.07 .....Tim die de hele dag naast me stond met zijn R1 (135 achterwiel pk's) zat de hele sessie zo'n 150 mtr voor me en ik wou erg graag eens kijken of ik hem in kon halen op het rechte eind...... Na een aantal ronden had hij last van wat langzamer verkeer en ik kon hem naderen tot op zo'n 100 mtr .... Ik dacht bij mezelf "binnenhalen die gozer!!" en ging er vol voor .....eerder op het gas en harder de bochten in .... na een rondje zat ik in zijn uitlaat te kijken en samen gingen we door Bos-uit .... hij op het gas en ik op het gas .....ik reed naar hem toe ...ging in zijn slipstream zitten en "knalde" erlangs :} ..... dan weer hard remmen voor de tarzan en weer door ...... het rondje daarna zat hij achter mij bij bos-uit en hij vertelde me na de sessie dat ie niet op mij inliep (ik liep zelfs uit)

Nou leg het mij maar uit 121 pk tegen 135 en ik ben sneller op een recht stuk :?

Aan het einde van de sessie drukte ik op de mem toets van de laptimer en zag ik mijn beste tijd in beeld.... 2.04.6 ... kon het eigenlijk niet geloven !!! in het rondje dat ik naar Tim toereed moest dit zijn gebeurt ......maar ik had toch wel sterke twijfels of dit wel klopte .....(ik was bang dat er 2 transponders bij de pitstraat stonden en dat de eerste mij had geklokt) ...maar goed dat ik erg blij was met deze tijd zal iedereen wel geloven.


5e sessie:

Voor de start van de sessie ben ik gaan rijden door de pitstraat om te kijken of er 2 transponders stonden .... er stond er gelukkig maar eentje dus die tijd die moest wel kloppen ......

Van deze sessie weet ik voor de rest helemaal niks meer behalve dan dat ik 2.05.2 had gereden en ik nu helemaal zeker was van het feit dat de 2.04 klopte ...pfiiieeeuww 8-)

6e sessie:

deze heb ik helemaal gefilmd en was ik eigenlijk best moe aan het worden wat tot uiting kwam in de lijnen die ik reed .... ik heb daar de hele dag aan gewerkt (was nodig ook vond ik) maar deze sessie wat het net niet .... wel hele gave beelden kunnen maken .... van de jongens voor me (N!co, een groene ZX-636 en een 2002 GSX-R750) ik ga eerdaags wat moois proberen te maken .... 2.07 als beste tijd


Conclusie:

2.07 is een rondetijd die ik nu vrij constant kan rijden ...de toprondes zijn op dit moment uitschieters maar ben er van overtuigd dat ik die nog verder omlaag kan brengen. denk zelf dat ik dit jaar 2.02 kan rijden. mn oude pak wordt voorlopig mijn race pak ...mn nieuwe voorlopig voor marshallen... :P

op mijn site heb ik een onboard film geplaatst voor de liefhebbers B|
 
:^


Conclusie:

2.07 is een rondetijd die ik nu vrij constant kan rijden ...de toprondes zijn op dit moment uitschieters maar ben er van overtuigd dat ik die nog verder omlaag kan brengen. denk zelf dat ik dit jaar 2.02 kan rijden. mn oude pak wordt voorlopig mijn race pak ...mn nieuwe voorlopig voor marshallen... :P

op mijn site heb ik een onboard film geplaatst voor de liefhebbers B|
onder de 2:00 moet volgens mij wel kunnen hoor , heb zelf nog niet gereden op het lange circuit maar krijg van jouw filmpje een aardige indruk van het circuit .
je rempunten zijn aan de veilige kant dus daar is nog veel te halen .
 
onder de 2:00 moet volgens mij wel kunnen hoor , heb zelf nog niet gereden op het lange circuit maar krijg van jouw filmpje een aardige indruk van het circuit .
je rempunten zijn aan de veilige kant dus daar is nog veel te halen .

ik denk persoonlijk dat ik overal wel (veel) kan winnen nog .... de vraag is of ik dat kan :P


dit is wel een nieuw filmpje van 18 mei btw ... of had je dat al door ;)
 
Laatst bewerkt:
:^

Verslag 18 mei 2004


1e sessie:

Bestond eigenlijk voornamelijk aan het inrijden van mijn extra set velgen met diablo banden erom.....voor de rest is hier niks spannends over te vertellen daar de eerste 2 sessies achter de marshall aan waren.....


2e sessie

Na de eerste sessie meteen de velgen met super corsa's eronder gezet en de 2e sessie maar overgeslagen omdat ik ik die sessie wel geloofde en ik had bovendien enorme honger.

3 sessie

Doel van de dag was om 2.07 te gaan rijden en daar moest ik nou maar mee gaan beginnen ! ..... de hele sessie ging eigenlijk heel erg makkenlijk en ik expirimenteerde met het eerder gasgeven uit de bocht en de GP chicane wat vloeiender te nemen..... de sessie resulteerde in een lage 2.09 ...

4e sessie:

Ik besloot om toch mn oude pak weer aan te doen om te kijken of dit enige verschil zou gaan brengen... vooral de linker bochten liepen nog niet zo lekker en in mn oude pak krijg ik mn linkerbeen gewoon wat makkelijker naar buiten....

Het ging meteen een stuk vertrouwder aanvoelen en ik kon al snel weer met mn linkerknie aan de grond de bochten door...het ging elk rondje beter en beter en ik reed verschillende keren in de 2.07 .....Tim die de hele dag naast me stond met zijn R1 (135 achterwiel pk's) zat de hele sessie zo'n 150 mtr voor me en ik wou erg graag eens kijken of ik hem in kon halen op het rechte eind...... Na een aantal ronden had hij last van wat langzamer verkeer en ik kon hem naderen tot op zo'n 100 mtr .... Ik dacht bij mezelf "binnenhalen die gozer!!" en ging er vol voor .....eerder op het gas en harder de bochten in .... na een rondje zat ik in zijn uitlaat te kijken en samen gingen we door Bos-uit .... hij op het gas en ik op het gas .....ik reed naar hem toe ...ging in zijn slipstream zitten en "knalde" erlangs :} ..... dan weer hard remmen voor de tarzan en weer door ...... het rondje daarna zat hij achter mij bij bos-uit en hij vertelde me na de sessie dat ie niet op mij inliep (ik liep zelfs uit)

Nou leg het mij maar uit 121 pk tegen 135 en ik ben sneller op een recht stuk :?

Aan het einde van de sessie drukte ik op de mem toets van de laptimer en zag ik mijn beste tijd in beeld.... 2.04.6 ... kon het eigenlijk niet geloven !!! in het rondje dat ik naar Tim toereed moest dit zijn gebeurt ......maar ik had toch wel sterke twijfels of dit wel klopte .....(ik was bang dat er 2 transponders bij de pitstraat stonden en dat de eerste mij had geklokt) ...maar goed dat ik erg blij was met deze tijd zal iedereen wel geloven.


5e sessie:

Voor de start van de sessie ben ik gaan rijden door de pitstraat om te kijken of er 2 transponders stonden .... er stond er gelukkig maar eentje dus die tijd die moest wel kloppen ......

Van deze sessie weet ik voor de rest helemaal niks meer behalve dan dat ik 2.05.2 had gereden en ik nu helemaal zeker was van het feit dat de 2.04 klopte ...pfiiieeeuww 8-)

6e sessie:

deze heb ik helemaal gefilmd en was ik eigenlijk best moe aan het worden wat tot uiting kwam in de lijnen die ik reed .... ik heb daar de hele dag aan gewerkt (was nodig ook vond ik) maar deze sessie wat het net niet .... wel hele gave beelden kunnen maken .... van de jongens voor me (N!co, een groene ZX-636 en een 2002 GSX-R750) ik ga eerdaags wat moois proberen te maken .... 2.07 als beste tijd


Conclusie:

2.07 is een rondetijd die ik nu vrij constant kan rijden ...de toprondes zijn op dit moment uitschieters maar ben er van overtuigd dat ik die nog verder omlaag kan brengen. denk zelf dat ik dit jaar 2.02 kan rijden. mn oude pak wordt voorlopig mijn race pak ...mn nieuwe voorlopig voor marshallen... :P

op mijn site heb ik een onboard film geplaatst voor de liefhebbers B|
Goed dat je gevoel weer terug komt ! :}

Ben zelf erg benieuwd naar het grote omloop :+
 
onder de 2:00 moet volgens mij wel kunnen hoor , heb zelf nog niet gereden op het lange circuit maar krijg van jouw filmpje een aardige indruk van het circuit .
je rempunten zijn aan de veilige kant dus daar is nog veel te halen .

Ik stond naast een paar Juniorstockers op GSXR600's (oa Ronald van der Molen). Die reden net onder de 2 minuten.

Had ik al gezegd dat ik 2:05,6 had gereden :? *D }) ;)
 
Verslag Circuitdag 18 mei Motorxtra

06.45 ging de wekker, en ik zag meteen dat het schitterend weer was! Snel de spullen inladen (motor had ik al de avond daarvoor ingeladen) en rond 08.00 kwam ik aan op een zonovergoten circuit Zandvoort.
Ingeschreven in de blauwe groep samen met Nico en Douwe (rood gaat iets te hard, dachten we....). 09.30 gingen we de baan op achter de marshalls aan. Het ging wel erg langzaam allemaal, echt té langzaam. Er waren wat figuren bij die nooit op een circuit hadden gereden, maar dan toch maar in de blauwe groep waren gaan zitten. Tweede blauwe sessie vroeg de marshall me of ik niet liever in de rode groep wilde gaan rijden. Douwe, Nico en ik zijn toen overgestapt naar de rode groep (de snelle jongens én meisjes). Het ging meteen goed hard in deze groep (er waren ook twee ONK-rijders bij), ik zette een tijd neer van 2.21.3. Tijdens deze sessie had ik een camera op mijn tank geplakt met een kilo ducktape, de beelden hiervan krijg ik binnenkort gemonteerd terug.
Daarna de camera verwijderd en toen begon ik betere tijden te rijden (gemiddeld zo rond de 2.18). In de laatste sessie reed ik een paar rondjes 2.15, 2.14 en uiteindelijk een 2.13.61! Ik was hier erg blij mee, de Blade geeft me veel vertrouwen, geen enkel "moment" gehad (dus het kan nog veel harder allemaal!). Wel had ik enorm last van een doorslippende koppeling, dit heeft me wel tijd gekost (waarschijnlijk monteer ik alleen nieuwe koppelingsveren en dan moet het allemaal weer afdoende werken). Het was een superdag, lekker weer en hard gereden én gezellig met al die snelheidsdwazen! ;)

Streven voor dit jaar op Zandvoort: 2.10 8-)

Maarten nog bedankt voor de support én het filmen natuurlijk!

Tot 30 mei (ZAC-Endurance op Zandvoort, laten we hopen op het GP-circuit!!!).
 
Laatst bewerkt:
Rondje MF'ers onboard:

http://www.teamboktor.nl/movie/speedytweety.wmv (Speedy Tweety)
http://www.teamboktor.nl/movie/sharky750.wmv (Sharky750)
http://www.teamboktor.nl/movie/mf1.wmv (Mister TXE)
http://www.teamboktor.nl/movie/mf2.wmv (Mister RF)http://www.teamboktor.nl/movie/mf3.wmv (Blue Valvet)

...en nog een rondje 2:11
http://www.teamboktor.nl/movie/onboard-2.11.wmv (klik)
 
Laatst bewerkt:
Rechts,deze keer op Bandit 400.
Mis mun SSje wel na de 18e ;( .
Maar toch leuke dag gehad :P .
Thanks Serge voor filmpi :} .
Volgende keer jou inhuren voor compleet rondje ;) .
 
Rondje MF'ers onboard:

http://www.teamboktor.nl/movie/speedytweety.wmv (Speedy Tweety)
http://www.teamboktor.nl/movie/sharky750.wmv (Sharky750)

Van onderstaande MF'ers weet ik geen nick:
http://www.teamboktor.nl/movie/mf1.wmv ((Afbeelding))http://www.teamboktor.nl/movie/mf2.wmv ((Afbeelding))http://www.teamboktor.nl/movie/mf3.wmv ((Afbeelding))

linkse is Mister TXE en middelste is MIJ.
Dankuvriendelijk :}
 
Nope, hij is 17. Heeft dus ook nog geen startlicentie voor de openbare weg. Vandaar de extra instructie.
 
Serge-111
Rondje MF'ers onboard:

http://www.teamboktor.nl/movie/speedytweety.wmv (Speedy Tweety)
http://www.teamboktor.nl/movie/sharky750.wmv (Sharky750)
http://www.teamboktor.nl/movie/mf1.wmv (Mister TXE)
http://www.teamboktor.nl/movie/mf2.wmv (Mister RF)http://www.teamboktor.nl/movie/mf3.wmv (Blue Valvet)

...en nog een rondje 2:11
http://www.teamboktor.nl/movie/onboard-2.11.wmv (klik)

Leuke filmpjes Serge *D
Heb genoten de 18e :9
 
Rondje MF'ers onboard:

http://www.teamboktor.nl/movie/speedytweety.wmv (Speedy Tweety)
http://www.teamboktor.nl/movie/sharky750.wmv (Sharky750)
http://www.teamboktor.nl/movie/mf1.wmv (Mister TXE)
http://www.teamboktor.nl/movie/mf2.wmv (Mister RF)http://www.teamboktor.nl/movie/mf3.wmv (Blue Valvet)

...en nog een rondje 2:11
http://www.teamboktor.nl/movie/onboard-2.11.wmv (klik)


Aha nu begrijp ik beter wat je bedoelde Serge, zo vanaf de fiets gezien ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan