Verslagje Suzuki dag Assen

TL-Rev

MF veteraan
5 jun 2003
1.615
14
Zwijndrecht
Was lekker weer en had er erg veel zin in om voor het eerst op een circuit te rijden. De eerste sessie was vooral aftasten, waarna ik merkte dat mijn vering voor geen meter klopte. De tweede sessie ging al wat beter, onze groep haalde onze voorliggers in. Helaas werden we door de andere marshall niet voorgelaten. Even naar de WP-dude geweest voor de vering, ik wilde dat het in orde was voor de derde sessie (gedeelte vrij rijden) en vierde sessie (tijdopname). In de derde sessie gingen ze er bij bosjes af. Ik heb me niet gek laten maken en bleef gewoon mijn rondjes rijden. In de Nationale mijn steppie wat korter gemaakt (schrok me wezenloos...) en de Bult, Mandeveen en Duikersloot hebben mijn titanium kneesliders ontmaagd. Ad Kievit stond daar te fotograferen, dus binnenkort de pics! In de vierde sessie ging de hele groep "los", er haakten er al een hoop af die hun fiets heel wilden houden en er niet door een ander afgereden wilden worden. Ook weer een hoop grindbakbezoekers. Ik zat zelf achter twee Gixxer 750's die niet opzij gingen, en op het rechte stuk voor start/finish zijn die krengen even snel (of sneller) als mijn standaard gegearde TL-R! Drie (!) ronden geduurd voor ik er voorbij was. Toen wilde ik serieus gaan smeren...not! Ik ben nog te chicken om aan alle kanten mensen voorbij te steken, dus reed ik weer gewoon mijn rondjes. Voelde wel lekker aan. Toen de zwart/wit geblokte vlag, uitloopronde. Rustig uitrijden dus, niet meer inhalen etc..... Bijna de uitloopronde uitgereden, ik ging van Meeuwenmeer richting Ramshoek waar je de paddock weer in moet rijden, ik dacht nog: hoop geleerd, alles heel gehouden.. EN TOEN REED EEN OF ANDERE KLOOTZAK ME VAN ACHTER KEIHARD VAN DE BAAN! Ik hoefde alleen de paddock nog maar in te rijden.... Was een behoorlijke klap. Motor loss en ik kreupel. Niemand heeft gezien wie het was, de dader is in ieder geval zelf niet gevallen. Hoe zo'n leuke en leerzame dag door zo'n idioot die zich niet aan de regels houdt verziekt kan worden zeg.
 
damn man , das balen !!! denk dat dat idd gevaar no.2 van circuitrijden is; iemand die je van de baan tikt. no1 is denk ik nog zelf eraf vliegen ...
ben je wel verzekerd ?
 
Gelukkig heb ik van de spuiter oude kappen mee gekregen voor die dag en een oude tank en originele uitlaten. Nu moet ik hem nog gaan vertellen dat er niks meer van over is.... CRT gaat kijken of ze videobeelden kunnen achterhalen. Daar heb ik weinig hoop op, na het afvlaggen stoppen ze de video's meestal (heb ik me laten vertellen door een BACO). Ik was (en ben!) er nog steeds goed ziek van. In de uitloopronde is er geen eer meer te behalen en zeker niet als je vlakbij de paddock bent. Verzekeringskwestie wordt natuurlijk heel lastig. CRT geeft mij in ieder geval een verklaring hoe het gebeurd is en dat het gebeurd is tijdens een rijvaardigheidstraining. Het gebeurde vlakbij een BACO post, die hebben wel gezien wat er gebeurde, maar niet wie het was. Tijdens die Suzuki dag reed er heel veel blauw/wit en ik reed in een groepje richting paddock. Die anderen hebben echt mazzel gehad dat ze er ongeschonden vanaf zijn gekomen. Ze zeiden later nog dat ze mijn motor ineens gelanceerd zagen worden, zo door de groep heen. Achterliggers gingen er bijna af toen ze mij ontweken. Ik denk dat de dader er meteen vandoor is gegaan. Lichamelijk heb ik mazzel gehad, ben wel bont en blauw maar het had natuurlijk veel erger kunnen zijn. Gangetje was op dat moment zo'n 140/150 km/u schat ik...
 
das zonde van die mooie tlr zeg '(
maar wel knap dat iemand jou aan kan rijden, jij een total losse motor hebt, en hij geen schram en dat nog eens niemand dat gezien heeft. vreemd verhaal.
 
Je kent het wel hè, niemand heeft het gezien en de dader ligt op het kerkhof...
assen1.jpg

assen2.jpg

assen3.jpg

assen4.jpg

P.S., er zijn ZAT mensen die het hebben zien gebeuren, ze zeggen alleen dat ze niet zagen WIE het was. Wat zie je op zo'n moment bij een gangetje van 140/150: groep motorrijders, stofwolk, motor en rijder in de grindbak.
 
das zonde van die mooie tlr zeg '(
maar wel knap dat iemand jou aan kan rijden, jij een total losse motor hebt, en hij geen schram en dat nog eens niemand dat gezien heeft. vreemd verhaal.

Die ander zal heus wel schade hebben na zo'n klap. Ik denk daarom dat hij meteen doorgereden is en niet in de paddock is gebleven voor de marshall-talk. Hij is er in ieder geval zelf niet vanaf gegaan. Ik werd achter/rechts geraakt, misschien wel alleen tegen mijn achterband, ik weet het niet. Enige dat ik weet is dat ik een klap voelde, mijn motor onder mijn kont vandaan werd geschoten en dat ik wakker werd naast de baan. De rest is op basis van wat ik gehoord heb van de BACO's en de andere rijders. Ik ben in ieder geval erg benieuwd of er videobeelden van zijn. Ik moet volgende week contact opnemen met CRT. En als je het niet gelooft: er zijn vast wel andere rijders op het forum die ook hebben gereden en misschien wel iemand die het ook gezien/gehoord heeft. Beetje steun ipv argwaan is best welkom.....
 
Gezellig motorrijders onder elkaar.
Vorig jaar op de Suzuki dag gebeurde hetzelfde alleen dat liep wel fout af.
 
Daar ben je klaar mee met zo´n jojo die je van achter even omver knalt :(
Je hele dag is meteen naar de klote.

Su6 verder met de reparatie.

V-twin greetz
 
Yep....ik ben eraf gereden, lach daar als een boer met kiespijn! Gelukkig zijn mijn goede kappen, tank en uitlaten nog heel (dat zwarte spul).
Ja, als ik bij Vos ben, zie ik jou altijd aan t sleutelen aan je TL, mooi ding man! Zo in t zwart helemaal.. maar zijn je knipperlichten wel zichtbaar voor personen die achter je rijden :? Viel me op :)
 
zonde man ik had wel gehoord dat er eentje was afgegaan :?
welke groep reed jij mee
we hebben staan filmen maar dat staat er ook niet op |(
 
Jammer dat het niet op je video staat! Het was de allerlaatste sessie van de dag, groep D, na het afvlaggen (in de uitloopronde), tussen meeuwenmeer en ramshoek, voor het ingaan van de pits (dus meer richting ramshoek). Als je iemand anders kent die het heeft gezien: laat ze even reageren!
 
Laatst bewerkt:
die heb ik voor bij zien komen die 1000
ik reed in groep c samen met nog een rode tl dus ik was al klaar en stond alweer boven om mij om te kleden
wat was jouw tijd ?
ik ben ape trots op mijn 1.50.2
en dat voor de eerste keer met een protesterende achterdemper
 
Zou dat allemaal niet posten hier van die schade's, je weet nooit wie er meeleest. Straks veroorzaak je nog een hoop problemen voor iemand anders.
 
Zou dat allemaal niet posten hier van die schade's, je weet nooit wie er meeleest. Straks veroorzaak je nog een hoop problemen voor iemand anders.
er reden drie dozijn 1000 tjes mee dus zal wel mee vallen
en als hij niet had gewilt dat dat mensen weten dat hij meerijd had hij zijn kenteken er af moeten halen
het vermelden dat een 1000 er af ging zegt helemaal niks
maar je hebt gelijk als we gaan vertellen wie of welk kenteken
 
Zou dat allemaal niet posten hier van die schade's, je weet nooit wie er meeleest. Straks veroorzaak je nog een hoop problemen voor iemand anders.
Ge-edit. Nuance: het was een rijvaardigheidstraining, hoewel sommigen er gezien mijn ellende anders over dachten. Mijn tijd in de laatste sessie was 2.00.09, in de derde sessie ben ik door vrienden op 1.57 geklokt. Voor mij ook eerste keer, eerste 2 sessies was mijn vering k*t, heeft de WP man opgelost (ene poot stond harder dan de andere, achtervering klopte helemaal niet). Laatste sessie heb ik echt "rustig" aan gedaan, ik zag andere rijders kunstgrepen uithalen om een snelle tijd neer te zetten.
 
Wel trots op mijn steppies (eerste in de Nationale, schrok me in eerste instantie rot!) en op mijn ontmaagde kneesliders met titanium! Als de foto's van Ad Kievit klaar zijn zet ik ze er wel op.
 
Ge-edit. Nuance: het was een rijvaardigheidstraining, hoewel sommigen er gezien mijn ellende anders over dachten. Mijn tijd in de laatste sessie was 2.00.09, in de derde sessie ben ik door vrienden op 1.57 geklokt. Voor mij ook eerste keer, eerste 2 sessies was mijn vering k*t, heeft de WP man opgelost (ene poot stond harder dan de andere, achtervering klopte helemaal niet). Laatste sessie heb ik echt "rustig" aan gedaan, ik zag andere rijders kunstgrepen uithalen om een snelle tijd neer te zetten.
weet je je stranspondernummer toevallig nog?
zoja zijn je tijden te vinden op www.mylaps.com
 
Nou, ik ben dus degene die heeft staan filmen steeds bij groep C (van TLpeter o.a.), en ik ben steeds blijven filmen tot iedereen de pit in was, maar helaas niet bij groep D dus... helaas... anders had ik het je zo toe kunnen sturen. Ik heb je motor wel op de aanhanger zien staan..... ZOOONDE zeg!

Maar ik had niet gezien dat je ook van MF bent, anders was ik even komen kennismaken! Hee sterkte ermee
 
Nou, ik ben dus degene die heeft staan filmen steeds bij groep C (van TLpeter o.a.), en ik ben steeds blijven filmen tot iedereen de pit in was, maar helaas niet bij groep D dus... helaas... anders had ik het je zo toe kunnen sturen. Ik heb je motor wel op de aanhanger zien staan..... ZOOONDE zeg!

Maar ik had niet gezien dat je ook van MF bent, anders was ik even komen kennismaken! Hee sterkte ermee

Thanx...gelukkig zijn mijn zondagse kuipdelen en tank nog heel!
 
Dit is knap vervelend in de uitloopronde aangetikt worden.Het kan ook zo zijn dat jij opeens zodanig je snelheid verminderde dat de veroorzaker zich hierop verkeken heeft.Tijdens de aanvaring was zijn snelheid hoger dan die van jouw,dat is wel zeker.
Vergeet ook niet dat tijdens circuitdagen een risico meerijd....o.a aangereden worden door een ander..........hoe klootte het ook is.Zelf in de uitloopronde moet je scherp zijn,je bent nog op de baan.
Maar ik zou ook goed de balen er in hebben als ik hierdoor er bij ging liggen,maar dat is het risico van het circuit rijden.
Dat hij zich niet naderhand ben jouw gemeld heeft voor uitleg/oorzaak is zeker wel wat van te vertellen,maar niet meer dan dat.

Maarre sterkte verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan