Verslagje Suzuki dag Assen

Dit is knap vervelend in de uitloopronde aangetikt worden.Het kan ook zo zijn dat jij opeens zodanig je snelheid verminderde dat de veroorzaker zich hierop verkeken heeft.Tijdens de aanvaring was zijn snelheid hoger dan die van jouw,dat is wel zeker.
Vergeet ook niet dat tijdens circuitdagen een risico meerijd....o.a aangereden worden door een ander..........hoe klootte het ook is.Zelf in de uitloopronde moet je scherp zijn,je bent nog op de baan.
Maar ik zou ook goed de balen er in hebben als ik hierdoor er bij ging liggen,maar dat is het risico van het circuit rijden.
Dat hij zich niet naderhand ben jouw gemeld heeft voor uitleg/oorzaak is zeker wel wat van te vertellen,maar niet meer dan dat.

Maarre sterkte verder.

Ik reed met een groepje de uitloopronde uit, dan heeft de "aantikker" de andere vijf/zes "langzame" rijders ook over het hoofd gezien neem ik aan. Het risico ben ik me van bewust, eraf gereden worden in de uitloop vind ik knap frustrerend! Over de al dan niet verschuldigde uitleg: bij de mededeling van de gedragsregels werd gezegd: je past je altijd aan aan je voorganger/bij de uitloop rijd je rustig de ronde uit/tijdens de uitloop wordt er niet meer ingehaald, tenzij er nadrukkelijk reden toe is of uit noodzaak. "Mijn" groepje reed op dat moment 140/150, vlakbij de Ramshoek (waar je bijna het circuit af moet). Vandaar dat ik me een beetje in mijn achterkant...ehhh... ;) genomen voel.
 
Shit zeg, zo'n schade. Was dit afgelopen zaterdag. Ik was er ook, maar toen dit gebeurde was ik waarschijnlijk nog aan het uitblazen van de vierde sessie Groep B. Volgens mij viel het toch wel mee hoeveel d'r af zijn gegaan. Ik heb wel de GSX-R 1000 van 2003 zien staan na afloop van sessie 4. Daar was niet veel meer van over. Mijn tijd was 1.53. Kon sneller, maar heb geen risico genomen met inhalen. En toen ik besloot maar even in te houden en dan weer te gaan, was de tijd alweer voorbij.
 
Ik heb je TL helaas ook zien staan. Wel vreselijk balen zeg.
Heeft die vriendelijke man met die witte TL-R je nog thuis gebracht?
Wij stonden met onze auto naast die van hem.

Was ook mijn eerste circuit ervaring. Wat ontzettend :9~ :9~ :9~ :9~ zeg!!

Volgens mij heb ik er weer een dure nieuwe hobby bij hoor.
Zat ook in groep B. Eerste twee sessies 'rustig' baan verkend en daarna in de derde en vierde sessie lekker kunnen knallen.
Heb trouwens een tijd gereden van 1:39, waar ik echt bijzonder blij mee was voor een eerste keer.

Hopelijk mogen er nog veel van deze dagen volgen!!!
 
Ik heb je TL helaas ook zien staan. Wel vreselijk balen zeg.
Heeft die vriendelijke man met die witte TL-R je nog thuis gebracht?
Wij stonden met onze auto naast die van hem.

Was ook mijn eerste circuit ervaring. Wat ontzettend :9~ :9~ :9~ :9~ zeg!!

Volgens mij heb ik er weer een dure nieuwe hobby bij hoor.
Zat ook in groep B. Eerste twee sessies 'rustig' baan verkend en daarna in de derde en vierde sessie lekker kunnen knallen.
Heb trouwens een tijd gereden van 1:39, waar ik echt bijzonder blij mee was voor een eerste keer.

Hopelijk mogen er nog veel van deze dagen volgen!!!
Een tijd van 1.39 voor de eerste keer is meer dan netjes,maar dat gaat nu wel langzamer naar beneden!! :+
 
Ik heb je TL helaas ook zien staan. Wel vreselijk balen zeg.
Heeft die vriendelijke man met die witte TL-R je nog thuis gebracht?
Wij stonden met onze auto naast die van hem.

Was ook mijn eerste circuit ervaring. Wat ontzettend :9~ :9~ :9~ :9~ zeg!!

Volgens mij heb ik er weer een dure nieuwe hobby bij hoor.
Zat ook in groep B. Eerste twee sessies 'rustig' baan verkend en daarna in de derde en vierde sessie lekker kunnen knallen.
Heb trouwens een tijd gereden van 1:39, waar ik echt bijzonder blij mee was voor een eerste keer.

Hopelijk mogen er nog veel van deze dagen volgen!!!

Die man is de vader van een vriend van mij, heeft me netjes thuis afgezet (zelfde woonplaats). 1.39 is supernetjes! Er zijn er een hoop afgegaan met weinig schade, een TL-R uit mijn groep ging de grindbak in, de rijder stapte af en de fiets bleef overeind staan in het grind! Dan heb je mazzel! Ik heb ook een topdag gehad. In het begin kreeg ik het advies: je kunt beter naar huis gaan met het gevoel dat je nog sneller kunt, dan dat je risico's gaat nemen (advies van Johan, je buurman). Ik heb wel het gevoel dat ik sneller kan, geen risico's genomen en toch mijn fiets in de prak....Ach ja, volgende keer beter>>>die volgende keer komt er in ieder geval!
 
Die man is de vader van een vriend van mij, heeft me netjes thuis afgezet (zelfde woonplaats). 1.39 is supernetjes! Er zijn er een hoop afgegaan met weinig schade, een TL-R uit mijn groep ging de grindbak in, de rijder stapte af en de fiets bleef overeind staan in het grind! Dan heb je mazzel! Ik heb ook een topdag gehad. In het begin kreeg ik het advies: je kunt beter naar huis gaan met het gevoel dat je nog sneller kunt, dan dat je risico's gaat nemen (advies van Johan, je buurman). Ik heb wel het gevoel dat ik sneller kan, geen risico's genomen en toch mijn fiets in de prak....Ach ja, volgende keer beter>>>die volgende keer komt er in ieder geval!


Ben blij te horen dat je iig toch nog redelijk makkelijk thuis hebt kunnen komen.
Ik hoop voor je dat je schade nog enigszins mee valt en snel weer verholpen is zodat je weer kunt gaan sturen.
Als je wilt kun je zelfs 15 en 16 juli al weer op Assen terecht om te gaan rijden!!!! :9 :9
 
Mag ik je 1 tip geven, mocht je ooit naar de verzekering stappen met dit verhaal, vertel niet dat je tijden geklokt werden. Bij mijn verzekering ben ik verzekerd op het circuit, zolang het geen race betreft en je tijden niet worden genoteerd of bij gehouden. Het weinig ervaring verder met circuitdagen maar ik heb er een keer naar gevraagd en dat zeiden ze me toen.
 
Ehmmmm....paste niet meer op mijn plaat, was te verfrommeld door de klap! Maarruh...hoe kom ik aan zo'n sticker? Krijg ik hem voor nop, als schrale troost? ;)
 
Het rijden tijdens een rijvaardigheidstraining is inderdaad meestal verzekerd, maar zodra er sprake is van een wedstrijdelement of tijdswaarneming heb je echt een probleem met de meeste polissen. Gee ééndaagse verzekering afgesloten speciaal voor dit soort gelegenheden neem ik aan. Oppassen met de melding bij je verzekeraar dus. Nee ik spoor niet aan tot oplichting :? Reken er in ieder geval maar wel op dat schades op het circuit nauwlettend in de gaten worden gehouden en niet zo eenvoudig als een gewone schade worden afgewikkeld. Sterkte ermee!
 
Tjeez, je was weer bij Vos gozer :P Ik was op de zwarte lesmotor.. rond een uur of half 2. Van Westerbeek :)
 
Ik wou rijden :P Je stond wel te kijken naar me.. ik had blauw/zwart leren jackie. Moest een nieuwe bout op mn motor.. voor de valbeugels :X Jij liept aardig mank :(
 
Ehmmmm....paste niet meer op mijn plaat, was te verfrommeld door de klap! Maarruh...hoe kom ik aan zo'n sticker? Krijg ik hem voor nop, als schrale troost? ;)

Moet je even op MF onder ehm... oja kan met 'zoeken' dan moet je MF-stickers intikken.... Orpheus verkoopt ze hier via MF! Wante.... je kan hier niet volop posten en dan op een motor zonder stickertje rijden hoor, ik zit hele dagen in mijn auto of op de motor alle nummerborden van motoren te bekijken (met gevaar voor eigen leven) en kom er nou echt NOOIT eentje tegen...
en dan rijden ze ZONDER rond!!! GRMBL
Hihi
 
Eerst mijn fiets maar weer eens gangbaar maken, dan komt zo'n stickertje er wel. Moet 'ie ook op mijn DR650RSE en op de circuitfiets die ik aan het bouwen ben? Na zaterdag ga ik iig niet meer met mijn TL'etje de baan op. By the way, niemand meer tips/iets gezien mbt mijn aanrijding op het circuit???
 
Heb zoiets dit jaar ook gezien op Croix... jongen wou de pits inrijden, terwijl half naast hem een jongen reed (rechts) die rechtdoor wou voor nog een ronde... de jongen die rechts af wou slaan de pits in werd ook van zijn motor getikt... sleutelbeen gebroken en wat schuifschade. Is erg vervelend.
Wel triest dat de veroorzaker niks gezegd heeft. Voor het (verzekerings)geld had ie het niet hoeven te verzwijgen, want volgens mij valt er bij aanrijdingen op een circuit vrij weinig te verhalen. Dus ook als je weet wie het is, kun je je schade niet op hem/haar verhalen. Dat is het risico van circuitrijden. Wel een heel erg vervelend ongeval...
 
Ik had een kleine kans, aangezien het een rijvaardigheidstraining was! CRT was bereid daar een verklaring voor af te geven.... Nu niets dus aangezien de andere partij ervandoor is gegaan! Tsja, als alle Randy's, Mick's en Valentino's eens uit hun doppen zouden kijken en zouden beseffen dat het hen ook zou kunnen overkomen indien mederijders zich niet aan de voorschriften houden.... Als het tijdens de tijdopname was gebeurd, dan had ik er nog begrip voor op kunnen brengen (mits de ander zich FF had gemeld, in ieder geval om te checken of ik geen ernstig letsel had!). In de uitloopronde vind ik het een heel ander verhaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan