versleten banden

RRowdy

MF veteraan
14 jun 2004
5.516
0
Dordrecht
Ik zat net te denken dat er volgens mij ontzettend veel banden worden weggegooit die eigenlijk nog perfect gebruik kunnen worden op het circuit, want heel veel motorrijders gebruiken alleen hun middelste loopvlak en niet de zijkanten. Dat is eigenlijk best wel zonde van de banden, toch?? Of zie ik het nou verkeerd. Ik kan me ook wel voorstellen dat een nieuwe ronde band lekkerder rijd, maar dat is in een paar rondjes wel weer goed dacht ik.
 
Tsja, maar op het circuit neem je al extra risico's moet dus echt wel goed spul zijn wat je daar gebruikt.
 
profiel hebbie toch alleen met de regen nodig?
Ja, maar ik bedoel in dit geval dat je nog een klein beetje kan zien hoever de band versleten zou zijn. Het zou best wel lullig zijn als je denkt van; nou er zit best veel "band" aan de zijkant en blijkt dat je na 1 ronde al op het canvas zit.
 
onder het profiel zit niets meer.. en dan ga je racen met een vierkante band zal lekker insturen? :)
Oke, dat wist ik niet, ik dacht dat je nog wel ff verder kon als het profiel er bijna van af is.
Maar dat insturen met een vierkante band zou misschien wel enige problemen geven. Maar denk je dat dat niet weg is na een paar rondjes?
 
Oke, dat wist ik niet, ik dacht dat je nog wel ff verder kon als het profiel er bijna van af is.
Maar dat insturen met een vierkante band zou misschien wel enige problemen geven. Maar denk je dat dat niet weg is na een paar rondjes?
dat denk ik niet, maar wat het belangrijkste is de persoon die dr dan mee rijdt heeft geen goeie 'feeling' met de band wat het vertrouwe niet ten goede komt en daarbij het ritme niet ten goede komt en daardoor zal de persoon nooit lekker rondjes rijden :)
 
Heb ook een keer slechte banden gehad die snel vierkant werden, dat stuurt dus echt voor geen meter meer! Ik leg er nu pirelli supercorsa's onder waar een race en een training met is gereden. Die zijn net op de zijkant wat meer versleten ipv op het midden. Die heb je voor ongeveer 50 euro en kan je best een paar duizend km's nog met rijden. En natuurlijk ideale banden voor een dagje op het circuit! Maar gewone tweedehands wegbanden is inderdaad niks waard volgens mij.
 
supercorsa's ... kutbanden zeg ! nog geen 1000km en ze zijn versleten :X
ze moeten echt eens dual-compound gaan gebruiken die mannen van pirelli
en het harde rubber aan de zijkanten, want die slijten zo hard


:+
 
supercorsa's ... kutbanden zeg ! nog geen 1000km en ze zijn versleten :X
ze moeten echt eens dual-compound gaan gebruiken die mannen van pirelli
en het harde rubber aan de zijkanten, want die slijten zo hard


:+
Jup, zou ook nooit nieuwe kopen. Is een echte circuitband.

[me]Smet rijdt ook altijd héél voorzichtig als het regent[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan