versleten koppelingshuis??

skedo

Die hard MF'er
30 jul 2006
741
0
stolwijk/rotterdam
heb een blade van 95 en daar zijn pas de koppelingsplaten van vernieuwd(incl veren en stalen platen)
na t ophalen bleek dat ik nauwelijks een vrije slag had,en dus slippende koppeling
als ik meer vrije slag wil dan krijg ik de motor slecht in zn vrij en gaat vanzelf rijden bij gasgeven met de hendel ingehouden

full


koppelingshuis
 
Ik vindt het ook wel mee vallen weg veilen moet helpen.

Hebben ze de drukgroep laatste kap op de kop. platen wel goed er op gezet. Markering op markering. Of niet het juiste moment gebruikt.
Ik had laatst zelf de kop. platen gedaan en druk groep niet op de markering stond en de koppeling niet goed kon bedienen.

Groet Dave NADA
 
_O- _O- vijlen _O- _O-

zijn jullie gek ofzo? denk is even na. je gevoerde platen steunen tegen je koppelingshuis. dit zit allemaal op de milimeter nauwkeurig! als je de één iets verder vijlt dan de ander steunt hij al op minder punten. het is onmogelijk om dit met de hand te doen. je kunt het wel laten vreezen, maar omdat er dan meer ruimte tussen de nokken van je koppelingshuis komt gaan de platen hiertussen rammelen. kans op gebroken platen plus dat het huis nu 10X harder zal slijten. hierbij komt ook nog eens dat je het binnenhuis ook zal moeten laten vreezen.

ik zal kijken of je ergens een 2dehandsje op de kop kunt tikken. dit is uitstel van executie! en zeker niet gaan vijlen!!!
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- vijlen _O- _O-

zijn jullie gek ofzo? denk is even na. je gevoerde platen steunen tegen je koppelingshuis. dit zit allemaal op de milimeter nauwkeurig! als je de één iets verder vijlt dan de ander steunt hij al op minder punten. het is onmogelijk om dit met de hand te doen. je kunt het wel laten vreezen, maar omdat er dan meer ruimte tussen de nokken van je koppelingshuis komt gaan de platen hiertussen rammelen. kans op gebroken platen plus dat het huis nu 10X harder zal slijten. hierbij komt ook nog eens dat je het binnenhuis ook zal moeten laten vreezen.

ik zal kijken of je ergens een 2dehandsje op de kop kunt tikken. dit is uitstel van executie! en zeker niet gaan vijlen!!!
Je hebt gelijk dat de platen iets meer kunnen gaan rammelen maar dat steunen van de platen slaat nergens op.
Je hoeft er geen milimeters af te vijlen maar hooguit 0.3mm
De platen draaien vanzelf tegen de nokken, of deze nou schuin zijn gevijld of niet.
Ik heb bij mijn cr250 meerder keren dit gedaan en het werkte perfect.
Ze zullen inderdaad eerder inslaan maar als hij zo weer 10.000km kan rijden is dat toch weer mooi meegenomen.
 
nouja, knappe jongen die met het losse handje alle nokken van je koppelingshuis 0,3mm uitvijlt. het is toch logisch dat als je ze allemaal 0,3 doet en 1tje 0,2 de platen op de nok van 0,2 meteen weer inslaan en daarop weer blijven hangen?

een aantal jaren geleden een rm250 gehad waar ook zelf aan gevijlt was, uiteindelijk 3 gebroken platen waarvan er 1 in het blok was terrecht gekomen -O- met dank aan de vorige eigenaar.

maar wat ik zal doen: je koppelingshuis wegbrengen en laten vreezen, dan weet je zeker dat het goed is. je kunt dan weer een tijdje rijden maar de platen zullen nu wel sneller inslaan vanwege de extra ruimte.

het is jouw motor en jouw geld, ik geef echter mijn ervaring en advies ;)
 
nouja, knappe jongen die met het losse handje alle nokken van je koppelingshuis 0,3mm uitvijlt. het is toch logisch dat als je ze allemaal 0,3 doet en 1tje 0,2 de platen op de nok van 0,2 meteen weer inslaan en daarop weer blijven hangen?

een aantal jaren geleden een rm250 gehad waar ook zelf aan gevijlt was, uiteindelijk 3 gebroken platen waarvan er 1 in het blok was terrecht gekomen -O- met dank aan de vorige eigenaar.

maar wat ik zal doen: je koppelingshuis wegbrengen en laten vreezen, dan weet je zeker dat het goed is. je kunt dan weer een tijdje rijden maar de platen zullen nu wel sneller inslaan vanwege de extra ruimte.

het is jouw motor en jouw geld, ik geef echter mijn ervaring en advies ;)
Ja daar heb je gelijk in dat je ze wel evenveel moet afvijlen, maar zo moeilijk is dat niet.
Je vijlt gewoon totdat er net de deukjes uit zijn en dan klopt het precies
 
nouja, knappe jongen die met het losse handje alle nokken van je koppelingshuis 0,3mm uitvijlt. het is toch logisch dat als je ze allemaal 0,3 doet en 1tje 0,2 de platen op de nok van 0,2 meteen weer inslaan en daarop weer blijven hangen?

een aantal jaren geleden een rm250 gehad waar ook zelf aan gevijlt was, uiteindelijk 3 gebroken platen waarvan er 1 in het blok was terrecht gekomen -O- met dank aan de vorige eigenaar.

maar wat ik zal doen: je koppelingshuis wegbrengen en laten vreezen, dan weet je zeker dat het goed is. je kunt dan weer een tijdje rijden maar de platen zullen nu wel sneller inslaan vanwege de extra ruimte.

het is jouw motor en jouw geld, ik geef echter mijn ervaring en advies ;)

Jij legt je platen ook altijd precies zoals ze eruit kwamen, weer terug erin? :?

Zie klei: vijlen tot de toppen eraf zijn :Y
 
Dag Chris :W
Gladvijlen die handel.

Net zo ver vijlen tot je de onderkant van de ingeslagen plekken net heb bereikt. Is behoorlijk nauwkeurig.

Wat mij betreft heeft Chris gelijk :Y
En je kunt nog zo nauwkeurig vijlen as je wilt, het is en blijft een pruts en prul oplossing.
Ook neemt de speling v/d platen in het huis toe, waardoor ze sneller gaan inslaan omdat zze de kans krijgen om te versellen in hun spelingsmarge.
Hoe groter de spelingsmarge, hoe groter de eindsnelheid waarmee ze tegen het huis klappen, en hoe sneller de zaak weer inslijt. (als er niet eerst de stukken vanaf vliegen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan