Versnelling R1 1999

Ninosins

MF'er
30 dec 2005
143
0
Zaandam
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn R1 uit 1999. Als ik van mijn 1e naar de 2e versnelling ga lijkt het als of mijn bak even blijft haken. Is beetje moeilijk uit te leggen maar bij lage toerentallen heb ik geen probleem dan gaat ie makkelijk van 1 naar 2 maar bij hoge toerentallen (boven de 5000 denk ik zo) als ik van de 1e naar de 2e versnelling ga dan lijkt mijn bak heel even te haken hij valt niet soepel in de 2e versnelling normaal is het even een tik en hij zit in de 2e maar nu even een soort kraak en dan valt hij in de 2e dacht eerst dat ik me koppeling niet goed in hield maar dat was het probleem niet want dat doe ik wel. Maar het is ook weer niet altijd om het nog verwarrender te maken.
Hebben jullie suggesties ideeën wat het zou kunnen zijn?
 
Oooh oké. Ik dacht eerst inderdaad aan andere olie. Maar als het schakelvorkje is valt het volgens mij wel mee. Ik dacht aan koppeling of versnellingsbak waar iets mee zou zijn.
Weten jullie of zo'n schakelvorkje een dure grap is?? Ben niet zo'n techneut namelijk.
 
Bij het vervangen van het schakelvorkje ( je vervangt ze meestal allemaal en niet een) moet het blok eronder uit, en uit elkaar. Kwa werkuren is dat neit echt goedkoop. vorkje zelf kost geen drol.
En dan nog hopen dat je tandwielen nog in orde zijn.
 
Holy shit :? :? Dit kan dus nog wel eens een heel duur grapje worden ;( Heb de motor niet eens zo heel lang en heb het via motorforum gekocht alhoewel dat niet zoveel zegt natuurlijk is en blijft particulier.
Gisteren weer gereden maar toen had ik geen last kan misschien ook liggen op de manier hoe ik het schakelvorkje omhoog duw?
 
Holy shit :? :? Dit kan dus nog wel eens een heel duur grapje worden ;( Heb de motor niet eens zo heel lang en heb het via motorforum gekocht alhoewel dat niet zoveel zegt natuurlijk is en blijft particulier.
Gisteren weer gereden maar toen had ik geen last kan misschien ook liggen op de manier hoe ik het schakelvorkje omhoog duw?
ff kleine verduidelijking:
Wat JIJ schakelvorkje noemt heet in de volksmond, schakelpookje ;) Een schakelvork zit in eht blok als onderdeel van de versnellingsbak.

Wat veel yamaha's hebben is dat ze wat moeilijk schakelen van 1 naar 2 (neutraal voorbij). Je moet inderdaad met behoorlijk vaste voet doorschakelen, en soms gaat dat met een stevige *kloink* . Da's 'normaal' . Wat wel eens kan helpen is het pookje iets naar beneden laten afstellen, daarmee zet je automatisch iets meer druk op het pookje bij het opschakelen.

:)
 
ff kleine verduidelijking:
Wat JIJ schakelvorkje noemt heet in de volksmond, schakelpookje ;) Een schakelvork zit in eht blok als onderdeel van de versnellingsbak.

Wat veel yamaha's hebben is dat ze wat moeilijk schakelen van 1 naar 2 (neutraal voorbij). Je moet inderdaad met behoorlijk vaste voet doorschakelen, en soms gaat dat met een stevige *kloink* . Da's 'normaal' . Wat wel eens kan helpen is het pookje iets naar beneden laten afstellen, daarmee zet je automatisch iets meer druk op het pookje bij het opschakelen.

:)

Kijk dan dat zijn de reacties die ik nodig had :) Blij te horen dat het zo hoort laat het nog wel nakijken just to be sure maar ben dan blij dat het hopelijk geen dure reparatie zal worden 8-)

En ja een R1 is zoooohooo cool :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan