Versnellings indicator zonder gerommel met snelheid / toeren instellen.

japporaiden

Rutten Power Engineering. Custom parts and welding
22 apr 2015
4
0
Kaatsheuvel
Beste leden. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een systeem voor een gear indicator wat niet werkt met enkel een display en het instellen van toerental en snelheid. Hiermee wordt dus bedoeld een daadwerkelijke sensor die zijn cyclus maakt door alle versnellingen zo als dat ook werkt bij de nieuwere modellen.

Ik heb hier echt tot nu toe nog niks over gevonden.

Mijn vraag is nu, is er hier iemand bekend met een daadwerkelijk universeel systeem? Of is er iemand die dit ooit gemaakt heeft. Want als het niet te krijgen is dan ga ik het maken. Dus ook tips zijn welkom.

Op mechanische wijzen is dit voor mij geen probleem. echter electrisch is wat ingewikkelder.
 
Je bedoeld een teller die op en af kan tellen? Zit op suzuki meen Ik.
Ja mijn brein had een idee met een soort verklikker die tussen de schakel as zit. En dus mee draait met de hevel. En daarbij s een soort pen klikker, maar dan meerdere standen, heen en weer gaat om te te meten in welke versnelling de motor staat. Niet alleen vanwege het gemak van installatie. Maar ook omdat je dan een volledig universeel systeem hebt wat ips op elke motor past wat een conventioneel systeem gebruikt, (rear set met link arm en spline schakel as/ ik bekijk het niet alleen vanuit gebruik voor mezelf maar ook op een r&d standpunt. Ik ben van mezelf een fabricator in de autosport en daar is zo super veel ontwikkeling dat alles wat je verzint iemand al wel eerder bedacht heeft. Maar ik kom er achter in mijn relatief korte tijd dat ik motor rijd en motoren bouw dat er zo ontzettend veel dingen zijn waarbij ik me niet kan voorstellen dat het nog niet bestaat. Maarja toch is het er nog niet. Zodoende ideen genoeg.
 
Ja mijn brein had een idee met een soort verklikker die tussen de schakel as zit. En dus mee draait met de hevel. En daarbij s een soort pen klikker, maar dan meerdere standen, heen en weer gaat om te te meten in welke versnelling de motor staat. Niet alleen vanwege het gemak van installatie. Maar ook omdat je dan een volledig universeel systeem hebt wat ips op elke motor past wat een conventioneel systeem gebruikt, (rear set met link arm en spline schakel as/ ik bekijk het niet alleen vanuit gebruik voor mezelf maar ook op een r&d standpunt. Ik ben van mezelf een fabricator in de autosport en daar is zo super veel ontwikkeling dat alles wat je verzint iemand al wel eerder bedacht heeft. Maar ik kom er achter in mijn relatief korte tijd dat ik motor rijd en motoren bouw dat er zo ontzettend veel dingen zijn waarbij ik me niet kan voorstellen dat het nog niet bestaat. Maarja toch is het er nog niet. Zodoende ideen genoeg.
Kun je niet counter ic gebruiken en twee contacten in samenwerking van de neutraalschakelaar?
 
Beetje late in de reactie, maar ben goed ziek geweest.

Ik heb vorige week een selector as en vork pin uit een bak getrokken en ben het patroon gaan uit tekenen op een paar vellen papier. Plan is nu om een verklikker schakelaar te maken die dus mee roteerd met door schakelen. Dan weet je ook altijd zeker dat hij niet bij dubbel tikken meteen door gaat naar de volgende. Tis een beetje een project buiten mijn kennis maarja leren zal ik het vanzelf wel haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan