Versnellings indicator

Kwajesaki

MF veteraan
3 dec 2006
4.344
471
Ik heb een dashboard met versnellings-indicator dit komt op een Kawa Gpz 1100 uit 1981 echter kun je deze nergens op aansluiten,mijn vraag is nu heeft iemand wel eens iets gemaakt elektronisch of mechanisch om zoiets toch te kunnen aansturen.
 
Ik denk dat het een hele hele hele hele hele boel scheelt als je verteld of laat zien wat voor dashboard je gaat gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Je kan die losse indicators kopen. Sluit je aan op je toeren signaal, even inregelen en klaar. Persoonlijk weet ik niet waarom mensen zon indicator nodig hebben. Maakt het uit in welke versnelling je zit. Als het maar de goede is *O*
 
Ik denk dat het een hele hele hele hele hele boel scheelt als je verteld of laat zien wat voor dashboard je gaat gebruiken.
full

Deze. :]
 
Oudere suzuki's hadden al een versnellings indicator.
Deze werkten gelijk aan de neutraal schakelaar. Deze zat achter tandwiel deksel. Ipv 1 punt naar massa zaten er 5, alle appart bedraad om versn 1-5 aan te geven.
Weet niet precies hoe het bij de kawa zit maar misschien kun je zelf zoiets creëren.
 
Oudere suzuki's hadden al een versnellings indicator.
Deze werkten gelijk aan de neutraal schakelaar. Deze zat achter tandwiel deksel. Ipv 1 punt naar massa zaten er 5, alle appart bedraad om versn 1-5 aan te geven.
Weet niet precies hoe het bij de kawa zit maar misschien kun je zelf zoiets creëren.
Dat was ook m'n plan maar dacht laat ik eens vragen of iemand het hier al gemaakt heeft en vooral hoe.
 
Wat voor signalen heeft deze Kawa?

Ik heb zo'n Chinese gear indicator aangesloten op mijn motor en ik had snelheid, toerental en neutraal signaal nodig (uiteraard ook 12v en massa).

Deze 3 desbetreffende draadjes van de indicator verbinden met de 3 van de kabelboom en klaar is kees Boze Sjaakie.

Er zat nog 1 draadjes op de indicator en deze moest je tegen het frame aanhouden om het effect van het indrukken van een knop na te bootsen. Op deze manier kon ik de indicator inleren.


Heeft die Kawa dus niet deze 3 signalen standaard dan kan je 9 van de 10 keer (of misschien zelfs 10 van de 10 keer) geen electronische indicator gebruiken, maar heb je er zo 1 nodig die werkt met 2 magneten bij de schakelpook.

Op Ebay.com word je doodgegooid met beide varianten.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor signalen heeft deze Kawa?

Ik heb zo'n Chinese gear indicator aangesloten op mijn motor en ik had snelheid, toerental en neutraal signaal nodig (uiteraard ook 12v en massa).

Deze 3 desbetreffende draadjes van de indicator verbinden met de 3 van de kabelboom en klaar is kees Boze Sjaakie.

Er zat nog 1 draadjes op de indicator en deze moest je tegen het frame aanhouden om het effect van het indrukken van een knop na te bootsen. Op deze manier kon ik de indicator inleren.


Heeft die Kawa dus niet deze 3 signalen standaard dan kan je 9 van de 10 keer (of misschien zelfs 10 van de 10 keer) geen electronische indicator gebruiken, maar heb je er zo 1 nodig die werkt met 2 magneten bij de schakelpook.

Op Ebay.com word je doodgegooid met beide varianten.
Bij mij zit een stekker met 6 uitgangen en als je die afhankelijk van welke je neemt doorverbind met de 0 verschijnt in het display een aanduiding van een versnelling van 1 tm 6 dus.
 
Je zal toch echt uit moeten zoeken welk draadje wat doet.

Ik neem aan dat er een beschrijving bij zit.
Welk draadje welke versnelling aangeeft dat weet ik wel alleen hoe je ze bij een oudere motorfiets aanstuurt is nog een ?
Schema zit er wel bij echter daar wordt ook alleen in aangegeven welke kleur draad welke versnelling is dus daar schiet ik niets mee op.
 
Oke, dan werkt het anders dan bij zo'n universele gear indicator die ik heb.

In dat geval kan ik je niet verder helpen. Ik vermoedde dat bij deze ook de versnelling berekend zou worden, maar als elk draadje een versnelling aangeeft dan werkt deze op een andere manier.

Ik kan je dan helaas niet helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan