Versnellingsbak BMW R1100

Pink

MF veteraan
17 mrt 2002
1.742
0
Soesterberg
Mijn R1100RS vertoont een schakelprobleem(pje). Als ik opschakel van 3 naar 4 dan gaat het pookje wel omhoog maar hij blijft in zijn 3.
Nu is mijn motor van het beruchte bouwjaar 1993 en de versnellingsbakken uit die tijd hebben een slechte reputatie.

Wie kent dit probleem? En wie kent de oplossing?
Graag reacties zonder het woord "revisie" want dan wordt ik een beetje zenuwachtig en zo... :?
 
Tja, je hebt gewoon botte pech als ik het zo lees. Kende ooit een vent die had de derde versnellingbak onder zijn R1100GS zitten.

Zonder het verboden woord te gebruiken zou je ook nog naar een andere versnellingsbak op zoek kunnen gaan.

Hoeveel kilometers staan er nu op je fiets?

Mijn GS uit 94 heeft ook al 60.000 km weg, en ik vroeg mij af deze problemen zich nog een beetje aankondigen, of dat het gewoon in 1 keer over is...
 
60.000km. Heb net de koppeling vervangen. Nu gaat de bak naar zijn $^&#@. Maar ik hoop op een verlossend antwoord van iemand die zegt dat het allemaal nog wel mee gaat vallen.
Ennehhh, BMW Nederland, your votes please!
 
Volgens mij heb je mazzel gehad dat je de 60.000 gehaald hebt als ik de verhalen mag geloven. Wat zegt je dealer er van, is het geen garanteigeval? Ik weet dat BMW daar soms vrij ruim mee omgaat (gietwielen van de R80's en R100's van begin jaren tachtig zijn vaak slecht en konden heel lang nog geruild worden). Vraag het hen eens.

En inderdaad, anders een andere bak, is wat anders dan revisie :+ .
 
Terug
Bovenaan Onderaan