HarmvdOever
Die hard MF'er
Even een kopietje van mijn bericht uit het ZZR forum:
Nu heb ik dus de kuip eraf liggen en het dekseltje over het tandwiel en zie ik dat alle tandjes afgebroken zijn van mijn voortandwiel.
Voordat ik olie wisselde had ik ook last dat de motor ineens haperde, maar altijd in zn 2. Tegenwoordig schiet de motor echt in z'n vrij na de oliewissel. Zou het kunnen dat het in zn vrij schieten puur door de olie komt en het haperen wat die eerst deed door het slechte tandwiel? Dat ik dus met fatsoenlijke olie en een nieuw tandwiel van het geouwehoer af ben of lijkt dat erg onwaarschijnlijk?
Als jullie ook antwoord hebben op de vragen uit het andere bericht zou ik die graag horen
Ik heb nu ruim een jaar een ZZR 1100 C model die hiervoor zo'n 4 jaar door mijn pa bereden is. Nooit problemen mee gehad maar nu komt het bekende versnellingsbak ook bij mij voor.
Wanneer ik voor een bocht terugschakel van 3e naar 2e versnelling en in de bocht begin met accelereren schiet de motor soms uit de 2e versnelling. In andere situaties komt het niet voor, alleen in de bocht dus. Soms schiet de motor weer in de versnelling met een mooie slide als gevolg.
Nu heb ik pas andere olie erop gegooid en nu lijkt het meer voor te komen en de motor ook minder fijn te schakelen. De vorige olie is echter niet meer verkrijgbaar. Welke olie kunnen jullie aanraden?
Is het mogelijk dat dit probleem verminderd door andere olie? Is dit het begin van het einde?
Ik heb gelezen dat soms het probleem opgelost wordt door de schakelwals wat aan te passen. Zie Motor-Forum .
Hebben mensen hier nog meer ervaringen mee en hoe is deze te repareren zonder het blok te verwijderen? Ik ben behoorlijk technisch aangelegd maar heb geen zin/tijd/ruimte om het hele blok te splitsen.
Nu heb ik dus de kuip eraf liggen en het dekseltje over het tandwiel en zie ik dat alle tandjes afgebroken zijn van mijn voortandwiel.
Voordat ik olie wisselde had ik ook last dat de motor ineens haperde, maar altijd in zn 2. Tegenwoordig schiet de motor echt in z'n vrij na de oliewissel. Zou het kunnen dat het in zn vrij schieten puur door de olie komt en het haperen wat die eerst deed door het slechte tandwiel? Dat ik dus met fatsoenlijke olie en een nieuw tandwiel van het geouwehoer af ben of lijkt dat erg onwaarschijnlijk?
Als jullie ook antwoord hebben op de vragen uit het andere bericht zou ik die graag horen