Versnellingsbak Yamaha FZR 1000

Johan Roosen

MF'er
8 feb 2004
214
0
Helje
ik heb een Yamaha FZR 1000 die in de 3de en 4de versnelling er uit en dan weer in springt ik denk dat ik de versnellingsbak moet reviseren maar heeft iemand misschien een andere tip ? wat ik er aan kan doen
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt nog een heel werk. Om het carter te kunnen delen moet eerst het cilinderblok van je carter omdat daar onder nog een paar bouten zitten
 
Waar woon je? Ik woon in Zoetermeer en doe onderhoud en revisie aan diverse motoren.
Het dealer uur loon zit rond de 50 euro, mijn prijs zit op de helft daarvan, kwaliteit en garantie is hetzelfde(nee niet de helft!, hetzelfde als de dealer!).
Heb je interresse hoor ik het wel van je.
 
Ik heb het ook gehad, precies wat jij beschrijft. En met mij nog een heleboel FZR eigenaren, is een bekend probleem als de bak in het verleden een beetje hardhandig in de volgende versnelling getrapt wordt.

Ik heb de revisie zelf uitgevoerd en gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een YZF750R 6-bak in te leggen. Dit is echt een geweldige verbetering ten opzichte van de originele 5-bak, want je bent het enorme gat tussen 1 en 2 kwijt, en je hebt wat exclusiefs, want standaard bestaan er geen FZR1000's met 6 versnellingen.

Ik kan het voor je doen, is geen probleem. Maar het is wel een flinke klus overigens. (ik heb nog een boel FZR1000 5-bak onderdelen liggen, dus wellicht scheelt dat) Ook heb ik de schakelnokken van de nieuwe bak op een speciale manier op m'n werk nageslepen, zodat het vervangen van een boel dure onderdelen niet meer nodig was. (Nee, niet dat geklooi met een Dremeltje, maar professioneel op een magneetplaat en automatische gereedschapslijpmachine)

Mijn 1000 schakelt echt als een heet mes door de boter, mag je zelf komen uitproberen.

Gr. Rene
 
Terug
Bovenaan Onderaan