versnellingsbak

linste

Rookie
19 okt 2004
11
0
zuidholland
"goede"middag, Ik zit met een probleempje.
Ik heb een kawa GPX 600R. nu reed ik van ochtend naar mijn werk nog niets aan de hand (dacht ik) :] . Op een gegeven moment stop ik voor een verkeerslicht nog niets aan de hand. licht op groen, ik schakel naar 1, ik schakel naar 2, ik schakel naar 3 uuuhh ik schakel naar 3. Helaas, 3e versnelling wil niet na paar honderd meter ik motor aan de kant. schakel terug naar 1 en wil vervolgens weer naar 2 lukt ook niet. motor in vrij om vervolgens weer naar 1 te gaan lukt wel. even later op nieuw. versnellingen werken helemaal niet meer. ;(
heel soms wil de bak in zijn 1 schieten,maar vaak ook niet.
Nu heb ik totaal geen verstand van motoren ed dus wie kan mij vertellen wat er aan de hand kan zijn.

met vriendelijke groet linste.

ps. zou ook graag weten wat het kost om te repareren
 
Het vervelende is vaak je hoopt dat het iets lulligs is en dat het snel te verhelpen is,ook wil je zeker en veilig rijden,de antwoorden op zo`n forum kan je een eind op weg helpen maar dat wil niet zeggen dat het probleem ook de wereld uit is , soms zijn het antwoorden die je liever niet wilt horen maar uiteindelijk wil je het weten wat er aan mankeerd zo ook jouw verhaal

Doet me denken aan m`n overbuurjongen met zijn GPX600 stond ook voor het stoplicht in utrecht te wachten reed op en wilde schakelen maar helaas leek wel of de bak vastzat in z`n 3 ging de motor weer is toen rustig naar huis gereden ,hij heeft de rotzooi uitelkaar gehaald em daar lagen toch twee stukken afgebroken tanden van z`n versnellingsbak in de olie.

Nogmaals dit hoeft niet bij jouw ook zo te zijn.
 
Kan wel eens alleen de bediening van de schakelwals zijn, waarvan de veer gebroken is oid. Ik weet niet zeker of je daar bij kan achter het koppelings deksel bij jouw motor, maar om te weten of dat het is, moet je even voelen of het schakelpedaal als je dat beweegt weer terug veert. Als dat niet het geval is zullen de reparatiekosten waarschijnlijk erg meevallen.
 
Sluit me aan bij Zot. Hoewel ik niet denk dat het aan het pedaaltje ligt maar aan de schakelwals zelf. Dat ie niet in zen 3 wil en soms terug in 1 schiet...hmmz. Zou het eens laten nakijken bij iemand die er wat van kent. Kan zijn dat de schakelwals versleten is of idd het veertje dat 'm op zen plaats houdt. Veertje kost niets, schakelwals daarentegen :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan