versnellingsbakprobleem zzr1100

Mikethebike

Die hard MF'er
5 sep 2003
316
0
Jistrum
hallo

Ik heb een vorige week een kawasaki zzr1100 gekocht, echter de motor slaat steeds uit de 2de versnelling. Ik heb ergens vaag gelezen dat dit probleem vaker voorkomt bij de zzr. Wie weet wat er dan waarschijnlijk kapot is in het blok? zijn het mischien (ronde kanten aan) de schakelnokken van het tandwiel van de 2de versnelling?

groeten geert
 
niet enkel bij de ZZR, bij zowat iedere kawa :z

De nokken zijn dan inderdaad rond, moet je vervangen door een andere tandwiel of een speciaal tandwiel zodat die zich als het ware vastwringt in het andere tandwiel. 1 ding is zeker, dat blok moet open als je van dat probleem af wilt. Is een weekendje werk als je hetzelf doet. Owja, kan ook zijn dat door het uitschieten van het tandwiel ook je schakelvork beschadigd is
 
Laatst bewerkt:
Helaas weet ik niet wat het is. Ik had echter met mijn zzr600 precies hetzelfde probleem. Nou ja, eigenlijk meer een lastig iets. Was wel mee te rijden. Maar leuk is anders. Ben ook benieuwd naar wat het nu is.
 
van weekend haal ik de rotzooi wel uit elkaar, er zijn in ieder geval genoeg sloopblokken met een kapot 3de bigend en daar zitten nog goeie bakken in neem ik aan dus volgens mij kan het nooit veel gaan kosten.
 
ik weet niet of die van mij een cartermodificatie heeft, het bouwjaar is 1990 dus het eerste model de kmstand is 50000. maar het blok loopt mooi stil rond je hoort (nog) geen gebonk van een krukas die er bijna uit ligt
 
Hallo

Ik het motorblok inmiddels uit elkaar en het waren inderdaad ronde kanten aan de schakelnokken, ook de gaten waar de schakelnokken invallen waar uitgesleten, en de schakelvork die o.a de tweede versnelling bediend vertoonde slijtsporen. Ik zal morgen even op de sloop kijken of ze daar een sloopblok hebben.
 
hallo,

wat een ergernissen....
het is dus inmiddels al wat later, en ik heb een andere bak gekocht op de sloop, deze erin gezet, maar hiermee was het probleem niet opgelost :( :( :(
het is wel veel beter geworden maar zo nu en dan klapt hij 1 keer voordat hij echt goed in de tweede versnelling zit. ik heb dus het blok weer open gehaald....
weer 3.5 liter castrol olie en een hele hoop werk. de nokken van die in het tandwiel van de 2de versnelling vallen, heb ik opgelast, en hierna met een flex bewerkt, nu is het probleem eindelijk verholpen. nadeel is wel dat ik naar die 150 euri kan fluiten voor die bak die ik op de sloop heb gekocht.. '(
 
man wat k*t, ik had precies hetzelfde probleem (zoek maar ff op mijn naam)
Het was inderdaad de schakelvork en twee tandwielen. Zoek maar ff op MF.
Een sloopbak helpt niet, die hheft hetzelfde.
Als je het zelf kan, plaats dan nieuwe onderdelen. Ik heb het laten doen maar dat was garantie. Heb ff met de monteur gepraat en die reparatie kost ongeveer 1500 euro. succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan