versnellingsindicator

hamlap

Rookie
7 feb 2020
5
1
Goedendag
wie weet hoe je een versnellingsindicator (alie Express } aan moet sluiten op een honda cbf 600 sa
 
Er zijn ( china ) setjes die monteer je op je schakelpookje , werkt met magneetjes.

Heb het er op gehad... geinig.. meer ook niet , na m'n stuiter het nooit meer terug gemonteerd.
( was stuk, vond het de meerwaarde niet om het te repareren )

Wat mij met gebruik vooral opviel.. t is misschien leuk voor op het circuit , maar juist als ik hard ga in de polder..
Kijk ik overal naar, behalve op m'n teller / display :)


Oh, en op de meeste honda's zit een *diode* , ik moest ergens ik dacht de ontsteking (?) aftappen , maar vanaf het voorgeschreven
draad krijg je dan geen signaal.
Moest em recht van het blok pakken, anders werkt het ali-kastje niet.



** Edit, nee, shit, het is het neutraal lampje wat ie wilt hebben , die kan je niet uit de zekering kast pakken , dan werkt het niet.
Neutraal moet je recht van de sensor halen.. Dát was het .


** Nog een edit , ooit er een how-to van gemaakt voor een vfr , het was even digitaal graven zeg maar
Even aanpassen naar jou motor en het zou moeten werken.

 
Laatst bewerkt:
Er zijn ( china ) setjes die monteer je op je schakelpookje , werkt met magneetjes.

Heb het er op gehad... geinig.. meer ook niet , na m'n stuiter het nooit meer terug gemonteerd.
( was stuk, vond het de meerwaarde niet om het te repareren )

Wat mij met gebruik vooral opviel.. t is misschien leuk voor op het circuit , maar juist als ik hard ga in de polder..
Kijk ik overal naar, behalve op m'n teller / display :)


Oh, en op de meeste honda's zit een *diode* , ik moest ergens ik dacht de ontsteking (?) aftappen , maar vanaf het voorgeschreven
draad krijg je dan geen signaal.
Moest em recht van het blok pakken, anders werkt het ali-kastje niet.



** Edit, nee, shit, het is het neutraal lampje wat ie wilt hebben , die kan je niet uit de zekering kast pakken , dan werkt het niet.
Neutraal moet je recht van de sensor halen.. Dát was het .


** Nog een edit , ooit er een how-to van gemaakt voor een vfr , het was even digitaal graven zeg maar
Even aanpassen naar jou motor en het zou moeten werken.

Duidelijke uitleg toppy Kan nu even geen foto maken helaas ben op visite Maar moet eerlijk zeggen vindt het ook een gedoe met die magneet beetje armoe Weet jij of het bij een xjr uit 2002 ook zonder magneet kan Fijne Zondag Groet Frits
 
Echt geen flauw idee, heb er géén :)
Maar de indicator die je op de foto's ziet ( meest voorkomende -cheapo / ali - ) moet met de magneetjes.
( tenzij je zelf byv met microschakelaar gaat werken ... - zo iets - .. )

het meeste werk was toen de kabeltjes netjes wegwerken..
Een beugeltje voor een magneetje is zo klaar.
 
Hoi ik heb er eentje met een diagnose stekker m aar zou niet weten waar ik die aan moet sluiten
Vriendelijke groet

Als het goed is zit die stekker vaak onder het zadel bij de accu of ecu in de buurt. Vaak zit er bij honda een knal rooie dop op. Als je die los haalt zie je de stekker tevoorschijn komen.


Wat je ook kan doen is aan de verkoper op aliexpress een montage handleiding vragen, die hebben ze vaak wel.

Succes
 
Als het goed is zit die stekker vaak onder het zadel bij de accu of ecu in de buurt. Vaak zit er bij honda een knal rooie dop op. Als je die los haalt zie je de stekker tevoorschijn komen.


Wat je ook kan doen is aan de verkoper op aliexpress een montage handleiding vragen, die hebben ze vaak wel.

Succes
Waarschijnlijk heb ik de verkeerde besteld die rode stekker zit niet op mijn cbf
Versnellings indicator heeft drie losse draden
Vriendelijke groet
 
Als de 2002 hetzelfde is als de 2004 wel.

Heel eerlijk heb de motor net een paar dagen dus alles is nieuw voor mij Maar ga kijken of het me lukt dit uit te dokteren Thanks
 
Heb het ook niet nodig Rij al sins ik 14 ben op brommertjes. Maar vond het gewoon een leuk ding om er op te zetten past ook precies tussen de klokken

Maar dat geneuzel met die magneten ziet er niet uit Dus ook dit gaat weer op de vliering denk ik :]
 
Frits, je bent iemand anders zijn topic aan het kapen met twijfelingen of je een indicator gaat monteren. Misschien is dat niet helemaal juist naar de persoon toe die dit topic opent met een vraag
 
Waarschijnlijk heb ik de verkeerde besteld die rode stekker zit niet op mijn cbf
Versnellings indicator heeft drie losse draden
Vriendelijke groet

Persoonlijk zou ik die met drie losse draden gewoon weggooien. Zonde geld geweest. Die krijg je met geen mogelijkheid fatsoenlijk aangesloten.

Persoonlijk zou ik dan voor deze gaan:

Deze is makkelijk aan te sluiten en werkt prima.
 
Persoonlijk zou ik die met drie losse draden gewoon weggooien. Zonde geld geweest. Die krijg je met geen mogelijkheid fatsoenlijk aangesloten.

Persoonlijk zou ik dan voor deze gaan:

Deze is makkelijk aan te sluiten en werkt prima.
Dat type heb ik ook maar kan nergens de stekker vinden waar ik hem aan moet sluiten .
Vriendelijke groet
 
Terug
Bovenaan Onderaan