Versnellingspookje en rempedaal verstellen

Rissy

MF'er
12 jun 2018
32
7
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik mijn versnellingspookje en mijn rempedaal kan verstellen? Ze zijn beide net iets te hoog voor mij, waardoor mijn hak van het stepje komt als ik wil remmen/omlaag schakelen... Ik kom er zelf niet helemaal uit en durf niet zo goed lukraak alles los te schroeven 😏
DSC_0016.JPG
DSC_0015.JPG
 
Het versnellingspookje heeft maar 1 boutje. Die er helemaal uithalen, dan het pookje helemaal van de as af, en iets lager er weer op zetten. En net zo lang wijzigen tot hij op een fijne hoogte zit.

Rem weet ik zo snel niet
 
Het versnellingspookje heeft maar 1 boutje. Die er helemaal uithalen, dan het pookje helemaal van de as af, en iets lager er weer op zetten. En net zo lang wijzigen tot hij op een fijne hoogte zit.

Rem weet ik zo snel niet

Ah bedankt!! Ik dacht al dat het versnellingspookje alleen dat boutje onderaan zou zijn. Zo maar even gereedschap zoeken waarmee ik er goed bij kan.

Nu rempedaal nog, als iemand een idee heeft?
 
Moet je dat asje (dat stangetje dat in B gaat) met de hand kunnen draaien? Hij is glad rond, geen grip op te krijgen en ik krijg er echt geen beweging in...
 
Moertje los? ff een tangetje met een doekje ertussen proberen ,en waarom zit die tie-rap eronder?

Tie-rap heb ik weg gehaald inmiddels, geen idee waarom die er zat. Leek geen nut te hebben, zat ook vrij los.

Ik zal voorzichtig een tangetje proberen met een doekje dan, maar hij zit echt heel erg vast...
 
Tie-rap heb ik weg gehaald inmiddels, geen idee waarom die er zat. Leek geen nut te hebben, zat ook vrij los.

Ik zal voorzichtig een tangetje proberen met een doekje dan, maar hij zit echt heel erg vast...
maakt t ook niet uit welke kant je probeert te draaien? anders een beetje kruipolie erop
 
Inmiddels gelukt om stangetje te draaien, ik heb wat kruipolie gebruikt. Er lijkt wel erg veel speling op de achterrem te zitten, terwijl deze volgens mij op deze manier minimaal zou moeten zijn. In ieder geval is rempedaal nu een cm lager, elke cm is er eentje
 
Als je goed kijkt zie je dat het gedeelte waar die tire-rap omheen zat een soort van borgveer is, dus na afstelling toch weer nieuwe tire-tap monteren. Maar goed, wanneer je die ''borgveer'' voorzichtig loswrikt komt het asje met de borging los en kun je e.e.a. op hoogte afstellen, uiteraard in omgekeerde volgorde weer monteren.
 
Laatst bewerkt:
Als je goed kijkt zie je dat het gedeelte waar die tire-rap omheen zat een soort van borgveer is, dus na afstelling toch weer nieuwe tire-tap monteren. Maar goed, wanneer je die ''borgveer'' voorzichtig loswrikt komt het asje met de borging los en kun je e.e.a. op hoogte afstellen, uiteraard in omgekeerde volgorde weer monteren.
Volgens mij niet hoor... Dat dingetje zit echt goed vast namelijk, en ik kon het asje uiteindelijk met kruipolie draaien zonder iets aan die 'borgveert' te doen... Maar ik heb er geen verstand van dus zou kunnen dat je gelijk hebt
 
Het gedeelte waar de tire-rap zat zit als het ware verend en daardoor klemmend om de houder. iets lager zie je dat er een asje doorheen het onderdeel gaat dat zorgt voor de verbinding tussen rempedaal en het asje. Als je die borging met asje eruit haalt is de verbinding tussen eerder genoemde onderdelen weg en kun je e.e.a. ''verstellen''.
 
Terug
Bovenaan Onderaan