Versnellingspookje en rempedaal verstellen

Rissy

MF'er
12 jun 2018
32
7
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik mijn versnellingspookje en mijn rempedaal kan verstellen? Ze zijn beide net iets te hoog voor mij, waardoor mijn hak van het stepje komt als ik wil remmen/omlaag schakelen... Ik kom er zelf niet helemaal uit en durf niet zo goed lukraak alles los te schroeven 😏
DSC_0016.JPG
DSC_0015.JPG
 
Het gedeelte waar de tire-rap zat zit als het ware verend en daardoor klemmend om de houder. iets lager zie je dat er een asje doorheen het onderdeel gaat dat zorgt voor de verbinding tussen rempedaal en het asje. Als je die borging met asje eruit haalt is de verbinding tussen eerder genoemde onderdelen weg en kun je e.e.a. ''verstellen''.

Ik heb geprobeerd om die borging eraf te halen, maar dat ding zit muurvast. Inmiddels is het gelukt om het asje in te draaien, met behulp van wat kruipolie, en weer vast gezet met het moertje.
DSC_0018.JPG
 
Niet moeilijk doen. Gewoon bij beide n stukje er tussenuit slijpen en weer aan elkaar lassen. Wat zwarte verf en het ziet er origineel uit. Alleen zal je dan iets harder op de rem moeten duwen.
 
Oke en toch moet het zo los, maar dan wel met beleid: eerst zorgen dat borging boven ''los'' is en dan proberen on platte schroevedraaier beneden tussen de borging en het andere gedeelte te duwen/slaan/wrikken. Of evt. via achterzijde eruit tikken. Succes.

Je hebt helemaal gelijk inderdaad!! Nu heb ik het alleen gedaan door aan dat stangetje te draaien... Hoop dat ik niets vernield heb daarmee... 😥
 
Ik weet niet waar je woont/verblijft, maar in overleg wil ik e.e.a. wel voor je aanpassen (gratis) na overleg.

Oh wauw dat zou echt super fijn zijn!! Motor staat in dorpje tussen Schagen en Alkmaar, weet niet of dat te reizen is voor jou?

Edit: een van de mooiste motor routes van NL komt vrijwel langs de voordeur. Mss leuk dagje van maken dan? 😜

https://motoshare.nl/motorrijden/mooiste-motorroutes-nederland#rondje-west-friesland
Ik ben ook nog maar een beginner, as dinsdag mijn AVD examen en eind volgende week mag ik eindelijk zelf rijden!!
 
Laatst bewerkt:
Kan ik nou dat pompje of stangetje oid vernield hebben door eraan te draaien? Ik ben nu een beetje in de stress omdat ik aan iets heb lopen draaien wat dus niet de bedoeling was... Straks is mijn mooie nieuwe motor stuk voordat ik erop kan rijden 😢
 
Oh wauw dat zou echt super fijn zijn!! Motor staat in dorpje tussen Schagen en Alkmaar, weet niet of dat te reizen is voor jou?

Edit: een van de mooiste motor routes van NL komt vrijwel langs de voordeur. Mss leuk dagje van maken dan? 😜

https://motoshare.nl/motorrijden/mooiste-motorroutes-nederland#rondje-west-friesland
Ik ben ook nog maar een beginner, as dinsdag mijn AVD examen en eind volgende week mag ik eindelijk zelf rijden!!

Ik kom uit Enkhuizen en ga morgen 2 weken op vakantie, maar ik raad je aan even langs Mad Racing in Noord-Scharwoude te gaan.
Of je moet 2 weken willen wachten, en dan hoor ik dat wel.
 
Kan ik nou dat pompje of stangetje oid vernield hebben door eraan te draaien? Ik ben nu een beetje in de stress omdat ik aan iets heb lopen draaien wat dus niet de bedoeling was... Straks is mijn mooie nieuwe motor stuk voordat ik erop kan rijden 😢
Als je aan dat stangetje draait , gaat er niets in de pomp kapot.
1405182
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan