Versnellinsbakproblemen???

Bartie101

MF'er
9 nov 2003
54
0
België
Gister last van een nogal luid lawaai laag in toeren. Leek op een ketting die nogal grauw liep. Mijn eerste gedacht was de distributieketting, of toch allesinds de spanner die niet mee wou (omdat het geluid zich voor deed rond 2000-4000 rpm).

Vandaag op de paddockstand gezet en laten draaien door de versnellingen heen. Lawaai komt alleen terug in derde versnelling. In neutraal en de andere versnellingen heb ik er geen last van. Schakelt ook nog vrij vlot in alle versnellingen. (nu ja, vlot, voor een oude ketel van 15jaar en 63000km)

Iemand ooit hetzelfde aan de hand gehad in 1 bepaalde versnelling? Dan kan ik me al zo'n gedacht vormen wat te verwachten als ik 'm open gooi...

Heb hier nog wel een versnellingsbak liggen van zo'n moto (GSXR 1100 van '91); is van een blok waarvan een lager van de secundaire as is vast gelopen. Te riskeren? Of beter een andere versnellingsbak zoeken? Moet de tandwielen (en de assen) er van nog eens goed bekijken. Weet niet in hoeverre ze schadevrij zijn.



In ieder geval: weer kosten bij (pas mijn binnenbenen vervangen...) Maar ja, ik wou ook weer zo'n oude GSXR van '91.
:N
 
Terug
Bovenaan Onderaan