Verspanen, draaien, frezen, ervaringen en vragen topic

scheffers

MF veteraan
7 jul 2003
16.037
85
Ik geloof dat er ooit eens een topic als dit was. Maar kan het met geen mogelijkheid meer vinden.

Zijn vast meer verspaners hier.....
full
 
Draad draaien is voor posers:+
Hoezo?
Vertel?

Ik heb op mijn zijspan een aantal onderdelen zitten die, zonder zelfgedraaide draad niet, of minstens een heel stuk lomper, gemaakt zouden zijn.
Zelf draad kunnen snijden is toch echt wel een mooie toevoeging aan de mogelijkheden om iets moois te creëren.
En het is leuk om te doen, het is steeds weer een hele uitdaging
 
Hoezo?
Vertel?

Ik heb op mijn zijspan een aantal onderdelen zitten die, zonder zelfgedraaide draad niet, of minstens een heel stuk lomper, gemaakt zouden zijn.
Zelf draad kunnen snijden is toch echt wel een mooie toevoeging aan de mogelijkheden om iets moois te creëren.
En het is leuk om te doen, het is steeds weer een hele uitdaging
Ik los het vaak anders op. Maar het is natuurlijk per situatie verschillend.
 
Speciaal daarvoor wil ik eigenlijk nog eens een draaibank kopen.

In de VF750f heeb ik rvs remzuigers gekocht. Die rotten iig niet meer weg. Nu hoef ik niet meer 1 a 2 keer per jaar de achterrem uit elkaar te peuteren om het weer gangbaar te maken.

db
 
Weten jullie of er bezwaren zijn tegen RVS remcups? Ik heb nog een flinke stapel RVS316 liggen. Als ik dat een beetje spiegelglad en aan de maat weet te krijgen, is dat dan minder goed dan een verchroomd stuk staal?
ik heb ze al minstens 9 jaren in beide hondas zitten, Rondom 3 per motor, gaat nog steeds prima en die motoren zijn buitenslapers.
 
Weten jullie of er bezwaren zijn tegen RVS remcups? Ik heb nog een flinke stapel RVS316 liggen. Als ik dat een beetje spiegelglad en aan de maat weet te krijgen, is dat dan minder goed dan een verchroomd stuk staal?
Kan je ook zo kopen op eBay zag ik, dus toen heb ik er zelf ook maar ééntje van RVS gemaakt toen ik een verrotte originele had, en dat werkt echt prima. :Y
 
Hmmm verchroomd staal , RVS die van mijn Brembo remmen zijn aluminium en dik geanodiseerd , werken probleemloos al dertig jaar en nog nooit los hoeven te nemen alleen om de jaar vloeistof verversen en op tijd nieuwe blokken er in doen
Dat is fijn voor je. Japanse klauwen hebben vaak wel verchroomd stalen plunjers en dan is RVS een prima alternatief. Ik ben momenteel RVS plunjers aan het draaien voor Chinese imitatie Lockheeds omdat de boring een beetje groot was uitgevallen.
 
Heeft iemand een adres om iets van onderstaande kegels te laten maken? Met afwijkende maten van onderstaand natuurlijk. Foto is ter illustratie.
 

Bijlagen

  • C948FB4A-BFF8-4192-A212-C97B2817BF63.jpeg
    C948FB4A-BFF8-4192-A212-C97B2817BF63.jpeg
    701,4 KB · Weergaven: 0
is het om een wiel op een balanceer bok te leggen? dan volstaat aluminium of pom... heeft verder niets te houden, als je de maten hier neerzet wil ik wel even kijken of ik nog staf heb in de juiste maat
 
Nou nee het is voor m’n balanceermachine. Ik heb daar twee soorten kegels voor alleen ik wil een set die minder taps toeloopt dan deze twee.

Maar dat komt denk ik wel op het zelfde neer dan, qua functie. Alleen in deze span ik hem strakker in dan op een balanceerbok.

Oh dat zou lief zijn. Ik zal eens wat maten noteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan