Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Kennis van internet halen, maar het dan vervolgens zelf met je eigen handen ook uit kunnen voeren, das nog wel een dingetje toch?volgens mij is die kennis gewoon van internet te halen tegenwoordig, en nogmaals ik ben ook altijd zo bezig geweest in de tijd dat je alles nog per fax moest uitzoeken en uit boeken..
Maar de vorm van de meeste kelken kan hij gewoon uit het luchtfilter halen bij de meeste motoren, de bouwers hebben veel kennis gebruikt bij het ontwerp, en de meeste carbs hebben een kunststof kelk IN het luchtfilterhuis zitten, en als ik het frame bekijk is hij dus met kelken bezig omdat hij een special aan het bouwen is..
En zoals eerder geschreven, ik had ook een rickmann , met 1360 wiseco, hoeckle krukas, holle nokkenassen en N2O, dus ik weet wel hoe en wat, maar die dubbele webers was toch wel even andere koek, daar kon je eigenlijk alleen op de testbank je maximale bezetting mee verkrijgen
Zowel qua venturi's, kelk lengte, en sproeierbezetting...
Dus het kost HEEL VEEL werk, waar je misschien een averechts resultaat mee kunt krijgen..
Maar ik zeg wel Chapeau voor wat hij doet
Kennis van internet halen, maar het dan vervolgens zelf met je eigen handen ook uit kunnen voeren, das nog wel een dingetje toch?
Ik bedoel als je een filmpje bekijkt over een blinde darm operatie, wil niet zeggen dat je het na 3x kijken zelf ook kunt denk ik?
Ik heb al 2x blind een darm geopereerd, nog geen klachten gezien.Naja,d at valt toch wel mee om die er uit te snijden?
Moet het slachtoffer het ook nog overleven dan? Misschien dat dat bij de 6e wel tukt
Vrijwilligers?
db
Net omgekeerd, korter= hogere resonantie frequentie=invloed op een hoger toerental .Volgens mij kan je gewoon berekenen wat de lengte van je kelk doet met je vermogen en koppel.
Ik dacht dat het was kortere kelk is minder vermogen en meer koppel.Bekijk bijlage 1946039Bekijk bijlage 1946040
ok ik weet alleen dat met de kelken die op mijn motor zitten ik 200NM heb van 3400 tot 6800 toeren.Net omgekeerd, korter= hogere resonantie frequentie=invloed op een hoger toerental .
Dus korte kelk=meer koppel in hoge toeren=meer piekvermogen
Lange kelk=meer koppel in lagere toeren=meer vermogen op lage toeren.
Is voor dit ding.volgens mij is die kennis gewoon van internet te halen tegenwoordig, en nogmaals ik ben ook altijd zo bezig geweest in de tijd dat je alles nog per fax moest uitzoeken en uit boeken..
Maar de vorm van de meeste kelken kan hij gewoon uit het luchtfilter halen bij de meeste motoren, de bouwers hebben veel kennis gebruikt bij het ontwerp, en de meeste carbs hebben een kunststof kelk IN het luchtfilterhuis zitten, en als ik het frame bekijk is hij dus met kelken bezig omdat hij een special aan het bouwen is..
En zoals eerder geschreven, ik had ook een rickmann , met 1360 wiseco, hoeckle krukas, holle nokkenassen en N2O, dus ik weet wel hoe en wat, maar die dubbele webers was toch wel even andere koek, daar kon je eigenlijk alleen op de testbank je maximale bezetting mee verkrijgen
Zowel qua venturi's, kelk lengte, en sproeierbezetting...
Dus het kost HEEL VEEL werk, waar je misschien een averechts resultaat mee kunt krijgen..
Maar ik zeg wel Chapeau voor wat hij doet
Wat ik echt aan jou waardeer is dat je projecten niet onnodig ingewikkeld uit de hand laat lopen.En dat rekenwerk wat betreft welke kelken het beste of beter zijn is niet zo heel eenvoudig. Komt een hoop bij kijken. Je kunt ze ook variabel maken om het eenvoudig te houden
Op de programmeerbare ignitech units zit een servo aansturing...
wat zal de ene of andere kelk uitmaken bij zo'n dikke vierpitter...dit is toch een 1127 als ik mij niet vergis?
Dan hebben we het over circa 135pk (of misschien wel meer al naar gelang maatregelen), laat de slechtste vorm eens -4pk doen en de beste misschien +3pk?
wat weegt je maat en wat weeg jij?Bekijk bijlage 1946066
Als je op het rechte stuk rijdt met je maat achter je aan op een andere 1127 kan je elke PK extra gebruiken.
Gaan we persoonlijk worden?wat weegt je maat en wat weeg jij?![]()
Op zo'n groot blok maakt het meer verschil dan dat.wat zal de ene of andere kelk uitmaken bij zo'n dikke vierpitter...dit is toch een 1127 als ik mij niet vergis?
Dan hebben we het over circa 135pk (of misschien wel meer al naar gelang maatregelen), laat de slechtste vorm eens -4pk doen en de beste misschien +3pk?
Het was zomaar een brainfartWat ik echt aan jou waardeer is dat je projecten niet onnodig ingewikkeld uit de hand laat lopen.![]()
Als je het niet probeerd kom je daar nooit achter!Kennis van internet halen, maar het dan vervolgens zelf met je eigen handen ook uit kunnen voeren, das nog wel een dingetje toch?
Ik bedoel als je een filmpje bekijkt over een blinde darm operatie, wil niet zeggen dat je het na 3x kijken zelf ook kunt denk ik?
Ik heb voor de mijne laatst een ander plenum gemaakt, van iets te kleine rechte pijpen naar kelken, het is niet het topvermogen, ik geloof dat ik hem nog niet eens vol gas heb gehad. Maar het is hoeveel beter ie op het gas reageert.. Het blok is ineens nog soepeler.wat zal de ene of andere kelk uitmaken bij zo'n dikke vierpitter...dit is toch een 1127 als ik mij niet vergis?
Onder het mom van: ik ben geen gynaecoloog maar ik wil wel even kijken….Ik vroeg alleen maar hoe ik mijn kelk weer los kreeg, gaat het ineens over blindedarm operaties.![]()
Had dan die turbo laten zitten !Als je op het rechte stuk rijdt met je maat achter je aan op een andere 1127 kan je elke PK extra gebruiken.
Bouw lekker zelf een turbo op een motor als je die zo mist.Had dan die turbo laten zitten !![]()
Ik heb al een dikke turbo in mijn auto, dat is genoeg.Bouw lekker zelf een turbo op een motor als je die zo mist.![]()