Verstandig ??? (nieuwe motor maandag ophalen)

Ted

MF veteraan
5 sep 2003
17.291
3
Zwolle (Overijssel)
Maandag 1 maart heb ik met de motorzaak agesproken om mijn nieuwe motor op te halen, zo rond 15:00, maar hoe verstandig is dat als je beseft :

- het flink koud is (voorspelling is maximaal 6 graden, maar heb wel warme kleding, maar hoe zit het met gladheid?)
- ik minimaal 40 kilometer naar huis moet rijden
- de motor nog 0,0 kilometer gereden heeft en dus nog niet optimaal rijdt.
- ik, afgezien van mijn rijlessen en een handvol proefritten, nauwelijks motorrij-ervaring heb.

Zelf denk ik dat het geen probleem is, maar ik vraag maar, want je weet maar nooit . . .

greetz,

Ted
 
ik denk dat het wel mee valt.

de motor hoort gewoon goed te rijden, ook al heeft ie nog nooit eerder gereden. 6 graden is niet echt KOUD. dus gewoon warm aankleden en rustig rijden. 40km is nou ook niet een echt grote afstand ofzo.

veel plezier met je nieuwe fiets. wat voor een is het? de cb600s uit je icoon? dat is een fijne motor om mee te rijden. niet zo extreme zitpositie, maar wel het blok uit de CBR600. dus power genoeg.
 
ik denk dat het wel mee valt.

de motor hoort gewoon goed te rijden, ook al heeft ie nog nooit eerder gereden. 6 graden is niet echt KOUD. dus gewoon warm aankleden en rustig rijden. 40km is nou ook niet een echt grote afstand ofzo.

veel plezier met je nieuwe fiets. wat voor een is het? de cb600s uit je icoon? dat is een fijne motor om mee te rijden. niet zo extreme zitpositie, maar wel het blok uit de CBR600. dus power genoeg.

Dat is inderdaad de motor, een cb600s oftewel een hornet dus. Ik weet dat een "normaal" exemplaar goed rijdt, heb in totaal zo'n 2,5 uur proefgereden met zo'n motor.

Zelf zie ik er ook weinig problemen in, maar goed ik heb er dan ook geen ervaring mee. Ga de eerste 1.000 kilometer wel zo weing mogelijk kilometer maken op de snelweg (ivm inrijden en niet teveel toeren), al is dat wel het makkelijkst (woon in Zwolle en werk in Apeldoorn zuid). Aan de andere kant als ik met 5000 toeren toch wel de 130 haal, waarom ook niet.
 
Zal wel meevallen, ikzelf heb men motor in Aalter gaan halen en das ongeveer 80km van huis, de rit verliep zonder veel problemen.Alleen wat koude handen want ik had toen zomerhandschoenen aan *D
 
Heb zelf afgelopen woensdag mijn nieuwe motor op gehaald 8-)

De weersomstandigheden waren vergelijkbaar met die van nu ;) Met de gladheid viel het allemaal wel mee, maar die sneeuwbuien :X

Ik zou hem gewoon op gaan halen, en dan rete voorzichtig doen ;) Dus ophalen en rap op huus an :P

Suc6! met je nieuwe motor alvast *D
 
Dat is inderdaad de motor, een cb600s oftewel een hornet dus. Ik weet dat een "normaal" exemplaar goed rijdt, heb in totaal zo'n 2,5 uur proefgereden met zo'n motor.

Zelf zie ik er ook weinig problemen in, maar goed ik heb er dan ook geen ervaring mee. Ga de eerste 1.000 kilometer wel zo weing mogelijk kilometer maken op de snelweg (ivm inrijden en niet teveel toeren), al is dat wel het makkelijkst (woon in Zwolle en werk in Apeldoorn zuid). Aan de andere kant als ik met 5000 toeren toch wel de 130 haal, waarom ook niet.


Waar werk je dan als ik zo vrij mag zijn :?

Werk namelijk ook in Apeldoorn zuid ;)
 
Dat is inderdaad de motor, een cb600s oftewel een hornet dus. Ik weet dat een "normaal" exemplaar goed rijdt, heb in totaal zo'n 2,5 uur proefgereden met zo'n motor.

Zelf zie ik er ook weinig problemen in, maar goed ik heb er dan ook geen ervaring mee. Ga de eerste 1.000 kilometer wel zo weing mogelijk kilometer maken op de snelweg (ivm inrijden en niet teveel toeren), al is dat wel het makkelijkst (woon in Zwolle en werk in Apeldoorn zuid). Aan de andere kant als ik met 5000 toeren toch wel de 130 haal, waarom ook niet.

Inrijden zoals de handleiding zegt is een sprookje, ofwel. Niet bang zijn en belasten dat ding, daar is hij ook voor gemaakt. Wil je je motor goed inrijden dan moet je zorgen voor belasting, pas dan slijten de zuigerveren e.d. voldoende in. Belasten doe je als hij warm is, mag vol gas optrekken, tot ongeveer 60 à 70% van je toeren bereik. Zet de eerste 150 km er in één keer op, met veel opschakelen en terugschakelen. Maandag is daar een prima dag voor, het is droog, zonnig en met 6° C zeker niet glad.

Na die eerste 150 à 200 km kan je je motor als hij warm is verder belasten dan eerder gezegd. Gooi em maar eens rustig voluit, dat geeft geen problemen hoor. Bij de eerste beurt heb je dan tenminste een goed ingereden motor, waarvan de onderdelen netjes zijn ingesleten.

Have fun :]
 
de motoren hebben in de fabriek al veel test kilometers gemaakt en zijn veel al al ingelopen maar zorg wel dat de motor goed warm is
de eerste 150 km rekening houden met siliconen op de banden want je zou niet de eerste zijn die na 57 km al onderuit gaat met z'n nieuwe motor
 
Maandag 1 maart heb ik met de motorzaak agesproken om mijn nieuwe motor op te halen, zo rond 15:00, maar hoe verstandig is dat als je beseft :

- het flink koud is (voorspelling is maximaal 6 graden, maar heb wel warme kleding, maar hoe zit het met gladheid?)
- ik minimaal 40 kilometer naar huis moet rijden
- de motor nog 0,0 kilometer gereden heeft en dus nog niet optimaal rijdt.
- ik, afgezien van mijn rijlessen en een handvol proefritten, nauwelijks motorrij-ervaring heb.

Zelf denk ik dat het geen probleem is, maar ik vraag maar, want je weet maar nooit . . .

greetz,

Ted


Heb al ervaring zal ik t voor je doen!? :9 O-)

Hahahaha, lijkt me geen probleem hoor, veel plezier ervan en tot de megameeting!!

greetzzz
 
Ik zou het niet doen, teveel pekel op de weg. Ik snap het wel je wil m graag thuis hebben, kan de dealer m niet bij je thuis brengen? Of nog ff wachten op een flinke regenbui zodat al het pekel weggespoeld is.
suc6
 
Gewoon doen. Wij hebben afgelopen zaterdag de motor opgehaald. En er daarna lekker de hele zaterdag gereden (tot een uur of 5). Gisteren was het zonder zonnetje wel een stuk kouder. Maar ook nog een uur of 4 gereden. Heerlijk!
 
Ik zou het niet doen, teveel pekel op de weg. Ik snap het wel je wil m graag thuis hebben, kan de dealer m niet bij je thuis brengen? Of nog ff wachten op een flinke regenbui zodat al het pekel weggespoeld is.
suc6


Jeeezuuus man, waarom is iedereen altijd zoo moeilijk over een paar korrels zout!!!

Je hebt toch een motor om er op te rijden!!!!! |( :? Als je er alleen naar wilt kijken kan je beter eenmaal in de week een dealer binnen lopen, spaart je een hoop geld!!!! Als je thuiskomt zet je ff flink de spuit erop en klaar is keesje weer!

nouwe... dit was mijn ID erover hoor!

veel plezier met je fiets en niet teveel ernaar kijken word ie dof van!!!! :+

greetzzz
 
Jeeezuuus man, waarom is iedereen altijd zoo moeilijk over een paar korrels zout!!! Je hebt toch een motor om er op te rijden!!!!! |( :? Als je er alleen naar wilt kijken kan je beter eenmaal in de week een dealer binnen lopen, spaart je een hoop geld!!!! Als je thuiskomt zet je ff flink de spuit erop en klaar is keesje weer!
nouwe... dit was mijn ID erover hoor!

veel plezier met je fiets en niet teveel ernaar kijken word ie dof van!!!! :+

greetzzz
waren het maar een paar korrels zout. Pekel komt op plekken waar je het niet wil hebben en dat zorgt voor snellere slijtage.
 
Jeeezuuus man, waarom is iedereen altijd zoo moeilijk over een paar korrels zout!!!

Je hebt toch een motor om er op te rijden!!!!! |( :? Als je er alleen naar wilt kijken kan je beter eenmaal in de week een dealer binnen lopen, spaart je een hoop geld!!!! Als je thuiskomt zet je ff flink de spuit erop en klaar is keesje weer!

nouwe... dit was mijn ID erover hoor!

veel plezier met je fiets en niet teveel ernaar kijken word ie dof van!!!! :+

greetzzz
:^
 
Ik ga mijn Cb600S 15-03 ophalen, kan al haast niet meer wachten :-)
 
Nou, ik heb de motor binnen hoor.

Qua inrijden kreeg ik het advies mee: de eerste 100 kilometer zo rond de 3 a 4000 toeren te draaien, maar zeker niet meer dan 5.000. Verder vlot doorschakelen, na de eerste 100 km tot ongeveer 700 km nog steeds "op z'n zondag's" blijven rijden en niet te hoog in de toeren jagen (niet meer dan 6.000), daarna af en toe de toeren opvoeren tot zo'n 8.000. en na de kleine beurt bij 1.000 kilometer is de motor goed ingereden.

Vandaag lekker zo'n 60 kilometer gereden (en nog niet gevallen :X ), echter toen het licht begon te sputteren ben ik maar snel (nou ja, snel . . .) naar huis gegaan om de motor binnen te zetten. Heb dus ook nog geen foto's kunnen maken.

Voor diegene die vroeg waar ik werkte (dacht phreak) , bij de Ekro. En waar werk jij dan, belasting zeker ?, met zo'n naam ;)

Greetz,

Ted
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb de motor binnen hoor.

Qua inrijden kreeg ik het advies mee: de eerste 100 kilometer zo rond de 3 a 4000 toeren te draaien, maar zeker niet meer dan 5.000. Verder vlot doorschakelen, na de eerste 100 km tot ongeveer 700 km nog steeds "op z'n zondag's" blijven rijden en niet te hoog in de toeren jagen (niet meer dan 6.000), daarna af en toe de toeren opvoeren tot zo'n 8.000. en na de kleine beurt bij 1.000 kilometer is de motor goed ingereden.
...
Gefeliciteerd met je Hornet, Mooie kleur ook (blauw en zwart hadden ze zeker ook nog). Mijn vrouw heeft begin dit jaar ook een Hornet gekocht met slechts 3000 op de teller. Zie topic: Toch maar geen nieuwe Hornet gekocht
En over dat inrijden:
Niet te zielig doen hoor, als die goed warm is mag je hem best wel even wat in de toeren jagen, ga hem aub zeker niet 'afwurgen' in de hoge versnellingen want dat is veel minder.
Het is gewoon een supersportblok wat er onder hangt.
Veel plezier :] en rustig aan met dat koude wegdek en nieuwe banden.
 
Ik doe maar gewoon wat de monteur heeft gezegd, na die 1.000 km mag hij uiteraard wel vol belast worden :]

Verder nog iets doms. Had ik al zo'm lange "www.motor-forum.nl" sticker gekocht. zijn de letters exart dezelfde kleur als de fiets, zelfs de "schitteringsfactor" komt overeen. Dus waar ik hem op de motor ook plak, je zal de sticker nauwelijks zijn. . . . B| weer 1,50 weggegooid ! (da's toch bijna een half broodje kroket op de beurs :X

Zit er nu over te denken om hem op het kuipruitje te plakken, of helemaal niet. De kentekensticker zit er uiteraard al op :)

Aan Damted: ik kende het topic al, had er zelfs enige keren in gereageerd . . . Echter toen onder de naam "rembrandt1974", welke ondertussen gewijzigd is "Ted" waarvan ik ook de rechten van had, bleek laatst.

aan phreak : Megapool, die ken ik niet in zuid. Wellicht ook logisch, rij meestal in een soort van coma naar mijn werk en wordt pas wakker op de parkeerplaats ;)
Greetz,

Ted
 
Laatst bewerkt:
Aan Damted: ik kende het topic al, had er zelfs enige keren in gereageerd . . . Echter toen onder de naam "rembrandt1974", welke ondertussen gewijzigd is "Ted" waarvan ik ook de rechten van had, bleek laatst.
Ik had het later ook gezien, maar ik dacht dat je de motor al langer had, maar nu dus pas opgehaald.
Je moet niet elke post afsluiten met je naam, gebruik daarvoor je onderschrift uit je profiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan