Verstandige aankoop?

Wil ik me conformiteren met dat soort volk?, nee absoluut niet!, maar moet ik dan een , in mijn ogen lelijke Husqvarna kopen, met een verre van, voor mij ideale zithouding? Om toch het rijgedrag te hebben, maar niet de nasmaak? Nee, heb me als grote jongen gedragen en mijn eigen keus gemaakt... Nu hangt er een KTM vlag aan de muur, daar waar de motor staat...

Hou s op, probeer mezelf al heel lang te overtuigen dat ik géén nieuwere motor nodig heb, en dat dat dan zeker geen
KTM hoeft te zijn.

Je maakt dat er niet makkelijker op.
 
Wel. Maar als je een soort walvis bent, kan het wat weinig zijn. Ik ben een klein kutkereltje en weeg net 80 kilo oid. Dan zit er in een "snelle" 600cc koppel genoeg. En ook in mijn ex-DL650 en ex-Diversion 600 zaten genoeg koppel om in de 5e/6e versnelling door de stad te cruisen met 2000-2500 toeren.
Nou...Ik heb na het behalen van A 1,5 maand een 600cc Diversion gehad en ben toen overgestapt naar een 1100cc Honda Pan European ( geen PK monster btw) en het verschil in koppel merk je wel degelijk ( ok het is ook een 4 in lijn tegen een V4 etc. etc.) maar goed, het is een zware motor in elk aspect maar wel wat ik graag wilde, ben er dolgelukkig mee en dat is ook direct mijn punt, koop wat je wil en heb respect voor wat je rijdt, zeker als beginner, hetgeen genoemd is dat is gewoon een feit, je leert nog echt anticiperen ( is op een motor wel degelijk anders als in een auto) , je kan door een bult power wel degelijk verrast worden bij uit de bocht komen, bij een schrik reactie omdat je toch wel ineens heel snel op je voorganger afgaat of die bocht toch wel erg snel dicht bij komt en net wat krapper is of wat dan ook.
ABS is prachtig ( ik heb het ook niet) maar wel zolang je de motor recht kan houden, gaat je voorwiel.. hou je de motor met ABS ook niet tegen, dat het werkt is een feit dus kan je krijgen met waarom zou je het niet doen wil je echt die motor zonder ABS...ook doen, t is jou motor, jou keuze, jou geld, en jij bent degene welke op elk punt het risico neemt dus zelf verantwoordelijk voor elke actie behalve die van de overige weg gebruikers 8-)
 
Laatst bewerkt:
op google is alles te vinden. Ik zoek veelal op Engelse of Duitse termen en woorden. Dan heb je een veel groter "bereik" dan alleen op NL woorden /termen te zoeken.
Ik had verwacht dat Psygho 77 het wel zou vertellen,mijn probleem is ik kan geen engels en geen duits.
 
Ik had verwacht dat Psygho 77 het wel zou vertellen,mijn probleem is ik kan geen engels en geen duits.
Is nog niet echt gemeengoed. Yamaha heeft het nu pas bij het 2021 model, kom bij de 690, vanaf 2018.
Maar de duurdere modellen van bv BMW, had het al wat (paar jaar )eerder.. systeem is van Bosch. Meestal gaat het pas samen met andere elektronische snufjes, zoals traction control, anti wheelie, etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan