Verstandige KM-stand Pan European ST 1100

Zou iemand een PAN uit duitsland gaan halen of is dit allemaal handelsspul zonder bekende afkomst en km-standen?

vaak met bpm erbij nog steeds veel goedkoper?

Ik heb zo'n import Pan. Echter niet zelf geimporteerd, maar degene die dat wel heeft gedaan was er achteraf niet helemaal tevreden mee (hij had bij nader inzien toch liever een BMW, onbegrijpelijk ;-)

kwa betrouwbaardheid heeft het niks uitgemaakt. kwa prijs ruim 4000 oudhollandse guldens.
 
Ben zelf ooit begonnen op een FJ600-je. Vond ik groot zat en heb er genoeg angstige momenten op gehad (onervarenheid, bedieningsfouten van mezelf).

Een foutje op de motor straft zich al snel genadeloos af. Als je de motor niet goed in bedwang kunt houden is de kans dat je goed kunt corrigeren nagenoeg nihil.

Mocht je overgaan tot aanschaf van de Pan, zorg dan iig voor additionele opleiding (VRO-tje of zo).

Suc6 met je keuze en ...... veel veilige km, wat het ook mag worden.
 
Ik weet dat dit een oud topic is, maar J.P., die Pan met 220.000km heb je die nog en was je eventueel nog van plan om hem weg te doen?
 
Hoi
Ik heb vorig jaar een "duitse" pan uit 1991 gekocht met 56000 op de teller. Voordeel van de duitsers is dat vaak het onderhoud, punctueel,wordt uitbesteed aan een "vakman" Ik heb inmiddels meer dan 6000 km gereden en geen noemswaardige problemen ondervonden. De balhoofdlagers werden in de garantie vervangen thats all.

De pan wordt meestal door echte km vreters gereden dus de meesten hebben behoorlijk wat kilometers achter de banden. Ik heb mij echter door een "kenner" laten verzekeren dat het blok minimaal 2 ton kan draaien zonder noemenswaardige problemen behoudens de normale onderhoudsbeurten en slijtage's

Maar blijf bestaan dat je ook geluk moet hebben met het kopen van een gebruikte motor.

:]
 
Ik heb zelf net een mooie gekocht. Een vriend van mij is ook op zoek alleen heeft een wat lager budget, vandaar dat ik op zoek ben naar 1 met een hoge kilometerstand (200.000)
 
Kijk eens bij www.mobile.de, daar staan gewoon goeie fietsen bij. Het is een hele rompslomp er 1 in Duitsland te kopen en ik kan je vertellen dat het heel eenvoudig is de km-teller van een Pan terug te draaien, en dat truukje kennen ze daar vast ook.

J-P


Hoe gaat dat truukje :}

Grrrrrrrr.
Idefix
 
Heb je een vraag, of wil je iets weten van de Pan 1100 of 1300 ?
Kijk eens op www.panrijder.info.

Daar ben je ook welkom als je al een Pan hebt. :)
 
Huppekee en een tien jaar oud topic omhooggeschopt! _O- *O* Huidige Pan 1100 hebben inmiddels allemaal meer dan 100000km gelopen, sterker nog 1500000 tot 200000km heb ik al gezien!
 
Laatst bewerkt:
@ ijzervreter

Ik WEET dat het goeie motoren zijn !! ;) _O-

Maar waarom staat het hier zolang dan ?. Is de baas in slaap gevallen ?
 
Allereerst hebben we het over een Honda, da's duidelijk, maar de vele km's die je ermee kunt rijden komt o.a. door het feit dat je met zo'n Pan relatief weinig toeren maakt ( veel koppel bij weinig rpm's ) wat dus weer resulteert in een lange(re) levensduur, mits het onderhoud netjes wordt uitgevoerd natuurlijk. Motorisch hoef je je mestal geen zorgen te maken, maar let wel op roest bij de achterbrug, m.n. de rechterkant, hier blijft in een richeltje water ( lees pekel bij doorrijders in de winter) in staan, doorgerotte dempers en balhoofdlagers die wel eens versleten kunnen zijn.
full
 
Leuk, zo staat de mijne er ook bij. Zou vandaag twee nieuwe bandjes scoren maar de sneeuw gooide roet in het eten. Morgen gaan we een nieuwe poging wagen.

overigens, iedere bandenwissel maak ik de brug helemaal schoon en spuit hem dan van onder naar boven helemaal in met blanke tectyl. Tot nu toe geen puntje roest of iets dergelijks. Een keer per jaar een kwartiertje werk (en een bus tectyl) en dat is alles.
 
Ach, op zich kan het geen kwaad, maar tectyl over lak spuiten heeft weinig zin denk ik, lak moet in principe voldoende zijn, i.c.m. schoon houden en een beetje wax.

echter, ik ben geen goeie referentie, rij alleen met mooi weer en ben een enorme poetser, alles moet bij mij blinken en glimmen, tot aan de boutjes van de kuip en remschijven toe, die zijn allemaal gepolijst deze winter, maar ja, wat moet je anders met dit weer ??? brrrrrr!!!!
 
Tja, ik ben wel een poetser maar de achterbrug wordt alleen mar gedaan bij bandenwissel, en dat is niet iedere maand. Dus ik blijf in de weerr met tectyl. Vanmiddag twee nieuwe BT023's gescoord en vanavond nog het voorwiel er in terug zetten (ben niet zo'n voostander om beide wielen er tegelijhertijd uit te hebben)
Maar morgen maar is de brug goed schoon poetsen en de tectyl er op zetten. kan die inderdaad weer 1/12 jaar mee. Overigens geen roest op de brug tot nu toe en ben van mening dat de tectyl daar toch wel aan bij draagt. en ja baat het niet, schaden doet het ook niet!! })
 
De meeste beetjes helpen natuurlijk. Mee eens. Maar Hammerite is toch best wel een middel bestand tegen corrosie, vandaar.

Helemaal een idee als tectyl maar een 1/12 jaar meegaat ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Tjongejonge, wat kun je lang ouwehoeren over zo'n busje tectyl hè, maarreuh, ik heb een ander probleem... ik kan me niet registreren op het "pan-forum" iemand suggesties ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan