Verstappen bij Sauber...

Iceman

MF veteraan
11 okt 2001
1.191
74
Leusden
Verstappen derde coureur Sauber :} :} :}


21 feb - Jos Verstappen wordt de derde coureur van Sauber in het komend seizoen. De Nederlander was vandaag op het hoofdkwartier van de renstal in Zwitserland. Bronnen in Zwitserland melden dat de Nederlander daar heeft bekeken of hij in de auto past. Verstappen lijkt zijn plaats bij Sauber te danken te hebben aan zijn uitstekende relatie met Ferrari en Micheal Schumacher.

Alle geluiden over de relatie Verstappen en Sauber spreken van een betrekking als \'test- en reservecoureur\'. Dat duidt erop dat de Nederlander op de eerste plaats staat als de Braziliaan Felipe Massa moet worden vervangen. De jonge Braziliaan lijkt niet de revelatie te zijn die de onervaren Kimi Raikkonen vorig jaar voor het team was. Enkele dagen voor de seizoenstart heeft Massa zijn bolide nog niet zo onder de knie als de Fin vorig jaar. Raikkonen startte het seizoen met een voorwaardelijk contract. Ook zijn superlicentie was hem onder voorbehoud verleend. Vergelijkbare afspraken zijn vermoedelijk ook met Massa gemaakt. In het afgelopen seizoen veroverde Jos\' oude teamgenoot Pedro de la Rosa via een testcontract een Grand Prix-stoeltje bij Jaguar.

De overeenkomst tussen Sauber en Verstappen markeert de ontwikkeling die de Nederlander in Formule 1 maakt. In 1997 was hij ook al dichtbij een stoeltje bij het Zwitserse team, maar toen wilde motorenleverancier Ferrari dat Nicola Larini er Grand Prix-ervaring zou opdoen. Twee weken geleden werd bekend dat Ferrari in december belangstelling heeft getoond voor de diensten van Verstappen. Teambaas Jean Todt polste persoonlijk de beschikbaarheid van de Limburger voor testwerkzaamheden. Die reageerde toen afwijzend omdat hij zich nog gehouden achtte aan een contract met Arrows.

Sauber baarde in het afgelopen seizoen opzien door de vierde plaats in het constructeurskampioenschap te claimen. Het privéteam was de fabrieksteams van Ford, Honda en Renault te snel af met twee onervaren coureurs. Vandaag erkende de met veel aplomb gelanceerde renstal van Renault dat het zich ten doel heeft gesteld om Sauber te evenaren.


Bron www.formule1.nl
 
Ja, mooi he.

En nu nog hopen dat hij een van de rijders zijn plek kan innemen, is alles helemaal okee.

Iemand zei dat die testrijder werdt bij Minardi, schrok me echt rot, maar dat bleek niet waar te zijn.

Ze zeggen bij Sauber door Ferrari, volgend jaar Verstappen ipv Barichello????
 
Ja, mooi he.

En nu nog hopen dat hij een van de rijders zijn plek kan innemen, is alles helemaal okee.

Iemand zei dat die testrijder werdt bij Minardi, schrok me echt rot, maar dat bleek niet waar te zijn.

Ze zeggen bij Sauber door Ferrari, volgend jaar Verstappen ipv Barichello????

Die gedachte had ik ook al ja.
Sauber met ferrari motoren en schumi vriend link naar ferrari lijkt mij zo gelegd te zijn.
 
Ja, goed nieuws en achteraf is het misschien maar beter ook dat Jos weg is bij Arrows, daar breken de achtervleugels spontaan af en het is nog maar de vraag of Arrows financieel gezien het eind van het seizoen haalt.

Sauber was vorig jaar 4e dus dat is een hele verbetering, goeie motoren ook dus een erg leuk team. :)

Het volgende scenario klint sommigen misschien wat onrealistisch in de oren maar ik zie zeker wel een mogelijkheid dat het uit gaat komen.

Jos nu bij Sauber, gedurende het jaar invallen voor Massa die testcoureur wordt bij Ferrari, en dan volgend jaar als Barrichello\'s contract bij Ferrari afloopt naar Ferrari als 2e coureur naast Schumacher. Ze kennen elkaar goed, Schumacher geeft hoog op van Jos z\'n kwaliteiten, Jos is een betrouwbare rijder, een geweldige racer en heeft inmiddels veel ervaring (dik 90 GP\'s). Mijns inziens een perfecte coureur voor een topteam. :)

Maar goed, we zien wel hoe het loopt, ik zie het wel goedkomen. :]
 
Ze zijn ze niet erg voorbarig bij www.formule1.nl? Ik ga meestal uit van www.verstappen.nl als het daar staat is het definitief.

Formule1.nl wist te melden dat de claim €2,5 miljoen zou bedragen. Terwijl Verstappen en zijn management nooit bedragen genoemd hebben.

Sauber is in ieder geval geen beroerd team.
 
Op verstappen.nl is al gemeld dat hij een stoeltje bij Sauber heeft gepast Joris en meestal posten zij geen geruchten, het is meestal zo dat als het op verstappen.nl staat dat het dan ook gebeurd.

En omdat het daar staat heb ik er ook wel vertrouwen in dat het ook idd gaat gebeuren. :)
 
Denk dat Verstappen na 4 races de plek van Massa in neemt. Jos voor 2003 1e rijder bij Sauber. Dus Heidfeld volgend jaar naar McLaren waar Coulthard plaats voor hem gaat maken. Coulthard naar Jaguar, Irvine naar BAR... :)
 
Dat is waar Revolution, maar Verstappen.nl meldt dit:

(21 februari 2002)
Jos bezoekt vandaag het Sauber Formule 1 team in Hinwil, Zwitserland. “Het Sauber-Petronas Formule 1 team is geïnteresseerd in mij als test- en reserverijder bij hun team”, aldus Jos. “Daarom ben ik vandaag door hen uitgenodigd voor een zogeheten seatfitting. Er zijn nog verschillende modificaties nodig aan de auto om comfortabel te kunnen zitten. Op dit moment zijn we bezig om te bezien welke veranderingen men kan doorvoeren.” Wordt vervolgd.

Er staat dus (jammergenoeg) nog niet dat Verstappen daadwerkelijk getekend heeft. Eerst tekenen dan geloven.

BTW die Ferrari-theorie klinkt wel goed. Blijven hopen.
 
Idd, op Verstappen-site nóg geen concrete meldingen :(
Zijn iig. pas zeker als hun het melden 8-) .
Dus niet te vroeg juichen :? .
Maar laten we hopen dat de prognose klopt :}
 
er is nog steeds niks getekend maar het zal wel in de laatste fase zijn waarin ze zijn met de onderhandelingen. volgende week zullen de handtekeningen wel gezet worden.

btw aanstaande vrijdag gaat het nieuwe seizoen van start!!!!! :}
 
Laatst bewerkt:
Als het doorgaat (Jos zei op TV dat het 95% zeker was ofzo) kan ik me voorstellen dat Joske in de trainingen sneller is dan Massa en Heidfeld en dus dit jaar nog races rijdt. En dan volgend jaar naar Fiat.... Foute auto, maar goed voor Joske! En dan vooral bij iedere ronde het middelvingertje opsteken naar Walkinshaw :j Of zo\'n wiebel-nadje-middelvinger-ding op de neus van de Fiat.....
 
Tsja, ik zal wel de enige zijn die er zo over denkt, maar ik geloof niet dat Jos dit jaar nog een race rijdt en ik geloof al zeker niet dat hij ooit bij ferari zal rijden. Hij is zeker een goed coureur (één van de betere) maar hij heeft twee probleempjes, namelijk
1: Nooit genoeg sponsorgeld
2: Hij trekt ongeluk aan. (er is altijd wel wat, ookal kan ie er zelf vaak niets aan doen)
In ieder geval zie ik het zwart in voor Jos.
 
Ja, goed nieuws en achteraf is het misschien maar beter ook dat Jos weg is bij Arrows, daar breken de achtervleugels spontaan af en het is nog maar de vraag of Arrows financieel gezien het eind van het seizoen haalt.

Sauber was vorig jaar 4e dus dat is een hele verbetering, goeie motoren ook dus een erg leuk team. :)

Het volgende scenario klint sommigen misschien wat onrealistisch in de oren maar ik zie zeker wel een mogelijkheid dat het uit gaat komen.

Jos nu bij Sauber, gedurende het jaar invallen voor Massa die testcoureur wordt bij Ferrari, en dan volgend jaar als Barrichello\'s contract bij Ferrari afloopt naar Ferrari als 2e coureur naast Schumacher. Ze kennen elkaar goed, Schumacher geeft hoog op van Jos z\'n kwaliteiten, Jos is een betrouwbare rijder, een geweldige racer en heeft inmiddels veel ervaring (dik 90 GP\'s). Mijns inziens een perfecte coureur voor een topteam. :)

Maar goed, we zien wel hoe het loopt, ik zie het wel goedkomen. :]

Oei oei, wat hoop ik toch dat die glazen bol van jou behoorlijk functioneerd! Dan wordt het weer een graadje spannender om te kijken! :)
 
Het is sowieso goed nieuws!

En nu inderdaad hopen dat hij Massa vervangt na 1 race :)

Volgend jaar 1e rijder...heb er alweer zin in!

Ik hoop dat die Massa er HELEMAAL niks van bakt..zou echt wel beter zijn voor ons Jos!
 
Nou, het is allemaal nog niet zo zeker.
Plek Verstappen nog niet zeker


25 feb - Het is nog allerminst zeker dat Jos Verstappen in het komend seizoen de testrijder van Sauber wordt. Dat heeft het team vandaag bekendgemaakt. Verstappen paste vorige week op verzoek van de Zwitserse renstal een stoeltje.

De zaak leek al zo goed als rond, maar volgens Saubers persdame Agnes Carlier is teambaas Peter Sauber er nog niet uit. \"Verstappen is bij ons geweest om een stoeltje te passen\", verklaarde Carlier vanuit Australië. \"Hij is twee keer zo groot als onze reguliere coureurs dus we moesten eerst zien of hij in onze auto paste zonder veel aanpassingen aan het chassis. Enerzijds zeggen onze technische mensen dat het voor Felipe Massa en Nick Heidfeld teveel gevraagd is om naast het racen ook nog te testen. Maar zoals meneer Sauber het zegt- we zijn maar een klein team en we hebben slechts een auto om mee te testen.\"

In de laatste week voor het vertrek naar Australië schreven zowel Heidfeld als Massa een auto af, waardoor het team de test voortijdig moest afbreken. Het team tilt daar echter niet te zwaar aan, zo blijkt uit een reactie van Carlier. \"Iedereen beschadigt weleens een auto, dat hoort erbij.\"
 
http://www.formula1.com/news/headlines02/03/s8624.html

Verstappen to replace Massa? 01 Mar 2002

The hottest rumour in the Albert Park Paddock is that former Arrows driver Jos Verstappen could be racing for Sauber in time for the San Marino Grand Prix.
Verstappen, who lost his Arrows drive just weeks before the start of the season, has already visited the Sauber factory in Switzerland and is being considered for a test-driving role.

However, many are now speculating that Verstappen could instead replace the team's new rookie Felipe Massa after the Brazilian Grand Prix, with the youngster being relegated to tester. Massa could then regain his race seat for the 2003 season alongside Verstappen, should current team-mate Nick Heidfeld move elsewhere.

Rumours suggest that team boss Peter Sauber has been disappointed with Massa's performance in testing and now feels the Brazilian needs more time to mature before being given a full race drive.

There has been no official word from Sauber on the rumours.

:) :) :) :} :} :}

En dan die gare Arrows wrakken op 2 rondjes achterstand zetten elke race! })
 
Ik ook, heeft Jos eindelijk eens geluk in z'n carriere. :) :)

Jan Lammers noemde het gerucht vanavond ook al even in RTL GrandPrix, het is dus wel een aardig serieus gerucht. 8-)

Welke bikkel gaat Zondagochtend de GP live zien? *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan