Verstelbare nokkenastandwiel

CrashHouse

Die hard MF'er
22 feb 2003
312
0
Nederland
Wie-o-wie heeft hier ervaring met merken, kwaliteit etc? MIjn motor wordt van de winter weer beter afgesteld en ik kreeg de tip om uit te kijken naar vertelbare nokkenastandwielen, omdat daar leuk winst mee te behalen valt tegen een 'normaal' geldbedrag. Ik heb alleen op internet gekeken en vind doorgaans alleen zulke dingen voor auto's.

Wie kan mij wijzer maken?

ThanX! ;)

ps: Is voor een ZX-6RR uit 2003.
 
de schroefgaten van je tandwielen kun je wat ovaal (laten) maken (ongeveer 1/2 tot één schroefbreedte) hierdoor kun je de "overlap" en kleppentiming beïnvloeden.
De vermogensband kun je hierdoor "verschuiven"

zoals altijd betekent met deze verandering:
meer vermogen=smallere powerband op een hoger toerental.
 
Ik ben bang dat als je dat zelf doet o.i.d. dat ten koste gaat van de balans. Kan ze namelijk niet zelf uitbalanceren. En met een motorblok dat 15000 toeren per minuut draait is het wel prettig als ze niet uit balans zijn. Of weet je een bedrijf dat daar ervaring mee heeft / goed daar in is?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat als je dat zelf doet o.i.d. dat ten koste gaat van de balans. Kan ze namelijk niet zelf uitbalanceren. En met 15000 toeren per minuut is het wel prettig als ze niet uit balans zijn. Of weet je een bedrijf dat daar ervaring mee heeft / goed daar in is?
Nokkenassen die 15000 toeren draaien , dat betekent dat je krukas 30000 toeren draait :X


Wat rij jij in godsnaam dan ????
 
Jawel,

Dat het goed te doen is , alleen je moet wel weten tot hoever je kan verdraaien.

Dat uitfrezen is ook niet zo moeilijk, want je freest het gat iets ovaal in de cirkel vorm van je tandwiel.
Dus balanceren is niet echt van belang op zo een klein tandwiel en de omtrek.

Ik ga het ook niet zelf doen, ben wel een handige amateur, maar zo handig ook weer niet. Een vriend van mij heeft een vermogensbank en heeft momenteel een stageloper in dienst van de HTS. Deze jonge is gespecialiceerd op het gebied van in- en uitlaatpoorten. Door die vriend is de suggestie gedaan om een verstelbaar tandwiel te maken/installeren omdat dat prijstechnisch gezien een leuke winst op kan leveren. Ook daarom was ik nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen.
 
De winst die daarmee te behalen valt, valt wel mee.
Terecht is hier eerder opgemerkt dat het vemogen wat 'verschoven' kan worden, meer ook niet! (of de nokkenassen moeten wel erg beroerd gestaan hebben)
 
de schroefgaten van je tandwielen kun je wat ovaal (laten) maken (ongeveer 1/2 tot één schroefbreedte) hierdoor kun je de "overlap" beinvloeden
De overlap wordt bepaald door de hoek tussen in- en uitlaat nok, leg mij es uit hoe je dit met z'on tandwiel kan veranderen.
 
Laatst bewerkt:
De winst die daarmee te behalen valt, valt wel mee.
Terecht is hier eerder opgemerkt dat het vemogen wat 'verschoven' kan worden, meer ook niet! (of de nokkenassen moeten wel erg beroerd gestaan hebben)

Uit de stukjes op het internet heb ik begrepen dat zo'n fiets fabriekaf met een 'gemiddelde timing' van de nokkenas wordt afgeleverd en dat hij het exact timen op de individuele motorfiets een leuke winst zou kunnen opleveren, of is dit verkooptaal? Mijn fiets is reeds voorzien van een PCIIIusb en een complete Laser Works uitlaatsysteem. Het gaat mij niet eens zozeer om het topvermogen, alswel om een betere vermogenskromme.
 
Je verandert ook niet de overlap maar het moment van openen v.d in/uitlaatklep.
D8 ik dus ook...

full
 
Uit de stukjes op het internet heb ik begrepen dat zo'n fiets fabriekaf met een 'gemiddelde timing' van de nokkenas wordt afgeleverd en dat hij het exact timen op de individuele motorfiets een leuke winst zou kunnen opleveren, of is dit verkooptaal? Mijn fiets is reeds voorzien van een PCIIIusb en een complete Laser Works uitlaatsysteem. Het gaat mij niet eens zozeer om het topvermogen, alswel om een betere vermogenskromme.
Misschien dat er iets meer vermogen uitgehaald kan worden, en het koppel iets sterker kan worden, maar verwacht geen wonderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan