Verstellen van led koplampen yamaha mt 09 tracer

10 mrt 2017
1
0
Goedenavond allemaal,

Sinds ik mijn mt 09 tracer heb rij ik ook geregeld s'avonds. Er zit prachrtige led verlichting op maar dit verblind af en toe ook de tegenliggers. Ze seinen wel is naar me en ik sein netjes terug :]. Dit is uiteraard wel vervelend voor tegemoet komend verkeer.
Ik heb al in de handleiding gezocht naar het verstellen van de lampen maar hier staat helaas niks over beschreven. Via google wordt ik er ook niet echt wijzer van.
Heeft iemand enig idee hoe je deze koplampen kan verstellen zonder gelijk naar de dealer te rijden.

Alvast bedankt ;)

Grt fons
 
Ik heb geen idee. Als er elektronische hoogteverstelling op zit moeten ze iig op een basisstand gezet worden voor je ze uberhaupt kan verstellen. Op de behuizing zal ergens een stelschroef zitten, eventueel twee; eentje voor de verticale afstelling en eentje voor de horizontale afstelling.

Ze hadden sowieso de verlichting bij het afleveren moeten afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Nou zag ik in de handleiding op pagina 89 dat ze adviseren om de yamahadealer de koplamp te laten afstellen.
Maar los daarvan. Yamaha zal de motor afgesteld afleveren op iemand met een gemiddeld gewicht. Nou weet ik niet of dat een gemiddelde japanner is of een europeaan. En dan nog. Als jouw mt 09 nog op die gemiddelden is afgesteld en jij weegt beduidend meer zal de achterveer gewoon als jij er op gaat zitten al dieper inveren en dus de koplamp iets te hoog staan. Je moet dan dus de veervoorspanning van de achtervering aanpassen aan de belading. Net als wanneer je ipv in je eentje met een duo gaat rijden. Anders zakt het achter in en verlicht je de onderkant van de wolken.
 
Laatst bewerkt:
Nou zag ik in de handleiding op pagina 89 dat ze adviseren om de yamahadealer de koplamp te laten afstellen.
Maar los daarvan. Yamaha zal de motor afgesteld afleveren op iemand met een gemiddeld gewicht. Nou weet ik niet of dat een gemiddelde japanner is of een europeaan. En dan nog. Als jouw mt 09 nog op die gemiddelden is afgesteld en jij weegt beduidend meer zal de achterveer gewoon als jij er op gaat zitten al dieper inveren en dus de koplamp iets te hoog staan. Je moet dan dus de veervoorspanning van de achtervering aanpassen aan de belading. Net als wanneer je ipv in je eentje met een duo gaat rijden. Anders zakt het achter in en verlicht je de onderkant van de wolken.

Dat is niet mijn ervaring. De BMW's kwamen bij ons altijd van de fabriek met een koplamp die soms standje hemelverlichting had. Nou is daar niets mis mee, koplamp afstellen staat gewoon op de checklist voor dat ding uberhaupt de showroom ingaat, maar als ik de gemiddelde motorzaak een beetje ken na al die jaren durf ik best te zeggen dat ze de moeite waarschijnlijk niet hebben genomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan