Verstoppingen in carburateurs.

KuikenXXL

Die hard MF'er
15 aug 2008
687
0
Alphen aan den Rijn
Hoi,

situatie:
Stel dat je een motor hebt gekocht die lang stil heeft gestaan..Nu rijdt hij na onderhoudt wel en start goed, maar hij zuipt nogal en als hij 2 a 3 dagen stil heeft gestaan zie ik dat de benzine in het filter dat boven de carbs zweeft (kan zelfbouw zijn) gezakt is.
Het lijkt er dus op dat 1 of meerdere carbs een heel klein beetje lekt.
Hoewel ik geen benzine onder de motor vind denk ik toch dat er iets een heel klein beetje lekt.
ook als ik voor het stoplicht wat langer moet wachten ruik ik en lichte bezine geur..de motor blijft gewoon mooi stationair lopen maar een soort half verbrande benzine damp komt omhoog.

ok nu de vraag:
Stel dat je carbs, (vlotters, sproeiers enz) nou een klein beetje verstopt is maar nog wel werkt. zou je dan zo'n (misschien wel gom laagje) weg kunnen "rijden" door gewoon veel km's te maken?


Thanks,
Rien
 
als je een makkelijke manier wilt proberen om dat weg te krijgen, kun je forte carbreiniger proberen.
gewoon door de benzine in de tank gooien.
helpt helaas niet altijd maar proberen kan altijd.
andere makkelijke manieren zijn er niet.
 
Laatst bewerkt:
Nee dat werkt niet,wat je wel eerst kan proberen is om carburateurreiniger
bij de benzine te doen,Forte heeft bijvoorbeeld daar speciaal spul voor,
als dat niet werkt dan zit er maar 1 ding op en dat is de carburateurs goed
schoonmaken of ultrasoon laten reinigen.
 
Laatst bewerkt:
Als je het zéker wil weten,......kies dan toch voor het uitbouwen van de carbs....!
Schroef de vlotterdeksel's los,...maak alles goed schoon.
Die forte-meuk is verhoudingsgewijs tov ProFST of iso-propanolalcohol smerig duur.
En naast dat ze die gom tegengaan helpen die laatste 2 je 's winters ook nog, tegen het bevriezen van de gasregelkleppen.
 
En waar is die brandstof naar toe? Via inlaten naar het luchtfilterhuis? Carterontluchting onderop het luchtfilterhuis -> benzine in olie.

Eerst forte, misschien lukt het daarmee. Zo niet, dan ultrasoon (maar wel eerst efkes vlotternaalden en zittingen checken, wat bij veel slijtage werkt ultrasoon ook niet meer).
 
Terug
Bovenaan Onderaan