Verstopte stationair sproeiers

Wimvlis

MF veteraan
Donateur
28 apr 2009
6.126
2.281
Naaldwijk
Ben bezig om een YX600 Radian tot leven te wekken. Carburateurs hebben allemaal tenminste 1 uur per stuk in de ultrasoon gebadderd (verwarmd op 70 graden). Alles is schoon op 2 stationair sproeiers na.

Carbs zijn natuurlijk geheel gedemonteerd gaan badderen.

Het gaatje in de sproeier is overigens heel klein, zelfs met de punt van een scherpe speld niet door te prikken.

Weet iemand nog een andere mogelijkheid om gomzooi te verwijderen uit hele kleine sproeiergaatjes ?

Aanvullende info: motor heeft ongeveer 5 jaar stil gestaan met benzine in de tank en carbs, was intern lekker vuil en sommige zaken ook verstopt.

E04D4343-0827-43AE-BABF-830B08DD3150.jpeg

Foto is niet van de stationairsproeier maar geeft een mooi beeld van de stand van zaken.
 
Nog een kleine toegift..................

Ben er nu alleen achter gekomen dat de rubberringen op de koppelstukjes tussen de carbs (benzinetoevoer) vernieuwd moeten worden.
Zitten nu heel losjes :')
Ga dan wel op zoek naar Viton als vervanging.
Anders ben je met die vieze Ethanol E10 weer snel opnieuw aan de beurt!
Bij mij waren nieuwe NBR-ringen uit zo'n assorti-doos al weer snel vergaan. Maar oke, ik kon toen wel weer direct rijden!
 
Viton staat ook op de planning. Moet alleen even bedenken of ik niet gelijk meer moet bestellen (heb namelijk meerdere brikken) 8-)

Kijk eens op de site van Litetek. Thais bedrijf en zeer goede kwaliteit (geen Ali kwaliteit). Heb voor de CB-1 ook een carb set daar besteld. Alles past perfect. Ik zie dat ze voor FZR en Diversion vanalles hebben maar zie de Radian er niet tussen staan, wellicht kan je ze mailen voor de onderdelen die jij specifiek nodig hebt. Mikuni of Keihin luchtschroef rubbers zijn allemaal hetzelfde namelijk.
 
Ja, je noemt Litetek. Deze is mij niet onbekend. :t
Daar heb ik een paar jaar terug ook rubber besteld voor mijn benzine-leiding.
Deze Viton-ringen zitten er nog steeds lekvrij in!!

Bij bestellen was ik nog niet zeker of ik ook werkelijk iets zou gaan ontvangen.
De prijs was laag, maar met een paar dagen had ik de spullen gewoon thuis!!
 
Kijk eens op de site van Litetek. Thais bedrijf en zeer goede kwaliteit (geen Ali kwaliteit). Heb voor de CB-1 ook een carb set daar besteld. Alles past perfect. Ik zie dat ze voor FZR en Diversion vanalles hebben maar zie de Radian er niet tussen staan, wellicht kan je ze mailen voor de onderdelen die jij specifiek nodig hebt. Mikuni of Keihin luchtschroef rubbers zijn allemaal hetzelfde namelijk.
Litetek zit hier ook in de fzrretjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan