Vertel.....Waarom SM??

zxr-,4jekko

Die hard MF'er
18 jun 2002
560
0
Vlaardingen
Hallo luitjes,


Ik wil mischien een sm aan gaan schaffen ( der bij) en ik weet niet echt veel over die dingen. Kunnen jullie mij vertellen waarom het zo leuk is ? Wat het onderhoud is enz enz.

Ik wil er ongeveer 3000 euro aan besteden, kan ik daar wat leuks van kopen?


Thnx
 
Voor 3000euro kun je wel een mooi 2ehandsje kopen die al volledig in sm trim zit.

Maar waarom het leuker is, je kunt natuurlijk wat leuker "stunten" stoppie's wheely's etc. Het ziet er gewoon gaaf uit. Kunt bospaden mee pakken, verkeerdrempels en lekker door bochten heen met wat lagere snelheden. En je word niet snel geflitst met 150km/h natuurlijk.
 
Grote beurt was ik 800 pleuro kwijt......Kleppen gedaan, nieuwe schrijfremblokken , dat soort dingen.

Hoe snel je nieuwe blokken nodig hebt is afhankelijk van je rijstijl en het soort blokken.
Olie wisselen moet bij een sm een stuk vaker dan bij jouw zxr.
Kleppen stellen moet ook vaker gebeuren, maar er zitten daarentegen maar 4 kleppen in. En als je een beetje handig bent, kan je dat onderhoud ook zelf.

Moraal van dit verhaal: een sm heeft meer aandacht nodig dan jouw zxr. Aan jou de keuze of de plezierfactor opweegt tegen het onderhoud.
 
Ik post toevallig net wat in een ander topic, ff een kopie'tje ervan:

Mijn Husq gaat er ook uit, als ie genoeg opbrengt, anders ga ik er weer lekker verder op rijden. Het is een Husq 610 uit '94, is in januari door Bon Motoren gereviceerd en ligt momenteel uit elkaar wegens een stuk pinnetje in de versnellingsbak. Ik heb 2 redenen dat ik 'm weg wil doen. Ten eerste staat voor mij onomstotelijk vast dat er met een SM altijd wel wat fout gaat. Hoe je er ook mee om gaat, als je dat voor lief neemt kun je d'r veel lol mee hebben, als je op 1 hoog woont in Amsterdam is het lastiger. Tweede punt is een logisch gevolg daarvan; ik wil een SF (gaan bouwen).

Hier een foto'tje van de motor:
MVC-017F.jpg


Voor ongeveer 3000 euro mag ie de deur uit. Krijg je er ook nog wat spulletjes bij.

Kortom, onderhoud, verkijk je er niet op.
 
Waarom voor mij een sm?? :)
Ik ben 1.97 ofzo dus een sm is lekker hoog voor mij...
Sm oogt stoer en is leuk al je jong bent :P , wegligging schijn erg goed te zijn, kan je lekker bochtjes halen en toch ook nog ( als je zoals mij een 600 haalt) een lekkere 150 kan halen op snelweg :) ....

Niet dat dat echt relext rijd op een Dr/xr ga zo maar door...

Als je snel wilt moet je racer nemen, als je echt van bruut koppel houd(zoals mij) en vooruit gelanceert wil worden ;) (zoals mij) moet je gewoon een sm nemen..


Jordi: jmmr dat je hem weg doet... :X
 
Hallo luitjes,


Ik wil mischien een sm aan gaan schaffen ( der bij) en ik weet niet echt veel over die dingen. Kunnen jullie mij vertellen waarom het zo leuk is ? Wat het onderhoud is enz enz.

Ik wil er ongeveer 3000 euro aan besteden, kan ik daar wat leuks van kopen?


Thnx

Omdat je met een SM zò ongelooflijk kan hoeken door die bochten heen, dat is niet normaal meer 0-) 0-) 0-)
 
vertel....waarom SM willen kopen als je niet weet waarom je em wilt kopen...

bedoel..je zegt, ik wil een sm....waarom hebben jullie een SM?
wat is jouw reden om een SM te kopen?
Niet verkeerd opvatten hoor :) ...vraag het me gewoon af...

edit: mijn motivatie.

De accelleratie is enorm ziek, met relatief klein blok. Het gewicht is laag, dus lekker handelbaar, vooral als je niet echt fors enzo bent zoals ik (niet zoals MIJ michel...wannabe autochtoon :+ )...
Het zijn hele simpele motoren, 1cilinder, niet al te veel rare onderdelen en electronica, dus er is leuk aan te sleutelen.
Het zijn omgebouwde crossers, dus ze kunnen tegen een stootje. Als je op je bek gaat, en dat ga je, is er relatief weinig stuk (handguards wat krassen, uitlaat wat krassen...)...

En dan het allermooiste...het geluid...niets zo mooi als een stampende 1cilinder viertakt...Dat geluid komt heel agressief over vindt ik...en dat vind ik wel leuk, omdat het totaal niet bij me past :+ ....daarom zwart pak, crosshelm met donkere crossbril en een donkere sm....lijk ik tenminste nog een beetje gevaarlijk tot ik mn helm afdoe :+ ...

poser heet dat geloof ik....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan