Vertigo!!

PogoSticK

MF veteraan
15 dec 2005
4.418
4
Utrecht
Of vertebra? Help me out here.

Ik ga binnenkort (lees: zodra mn loon binnen is :P ) laarzen kopen, en het is in ieder geval zeker dat deze waterdicht moeten zijn (wil geen 2 paar laarzen)

Welke zouden jullie kiezen:

sidi-strada-tepor.jpg

Sidi Strada Tepor (€153)

v2tepor.JPG

Sidi Vertebra Tepor (€210)

202220_330_FR_06.JPG

Sidi Vertigo Tepor (€210)

b8_1_b.JPG

Forma Revenge (€100)



Zelf vind ik de Sidi Vertigo Tepor wel erg mooi *D en met dezelfde prijs als de vertebra heeft deze mijn voorkeur..
De forma heeft echter een dik prijsvoordeel, en als je er even veel voor krijgt, is dat natuurlijk ook een alternatief wat te overwegen is.
Heeft iemand ervaring met (een van) deze schoenen?
Als ik hier niets wijzer uit word kies ik gewoon de vertigo :+
 
Heb laatst alle 3 de sidi's gepast + nog wat meer en van alles wat ik gepast had zat de
sidi-strada-tepor.jpg
het lekkerst en die heb ik dan ook gekocht. Die racier laarsjes zijn natuurlijk wel mooier maar ik zou gewoon passen en pakken wat het lekkerst zit. Ohja, de strada tepor is regendicht en wat warmer dan de andere 2 als dat belangrijk zou zijn voor je.
 
Me heeft nu de Sidi Vertebra Tepor, bevallen me erg goed zit zelfs extra voering in tegen regen :Y
 
Ik heb ook de Vertebra Tepor 2, tot nu toe tevreden al 'ademt' ie niet zo goed als ik zou willen. Misschien een extra binnenzooltje erin doen. Nu krijg je als je ergens een poosje staat/loopt enigzins last van zwetende voeten en als je daarna met deze kou gaat rijden is dat niet echt bevoorderlijk voor de isolatie. Dus binnenkort maar ff zoeken naar inlegzooltjes, ook beter voor stukjes lopen en staan (meer steun omdat motorlaarzen daar niet voor gemaakt zijn).
Pasvorm is wel voor mensen met smalle voeten, als je bredere voeten hebt kun je beter voor AlpineStars kijken.
Ploatie:
sidiboot_vert2_teporlrg.jpg

De zool is enigzins bol en de hak smal waardoor ie een beetje instabiel aan voelt in het begin tijdens lopen.
Oh ja, ik moest er sliders op hebben anders zou ik na enkele weken/maanden al nieuwe laarzen moeten hebben :X Dus daarom de Vertrebra's gekozen.
 
Pasvorm is wel voor mensen met smalle voeten, als je bredere voeten hebt kun je beter voor AlpineStars kijken.
;( , ik heb wel enigzins brede voeten, maar de alpinestars laarzen zijn echt oerlelijk!
Zal even naar de motorsjop gaan en daar passen (hm, da's dan al de derde keer dat ik langskom, ga passen maar niks koop (of het ergens anders koop :X )
 
Pasvorm is wel voor mensen met smalle voeten, als je bredere voeten hebt kun je beter voor AlpineStars kijken.

Ik heb ook redelijk brede poten en ik ben voor mijn laarzen gewoon een zaterdagmiddag in een grote motorzaak gaan zitten passen. Zonder voorkeur voor merk, uiterlijk of prijs. Kwam op een gegeven moment op SIDI Vertebra laarzen uit. Pas bij de kassa kwam ik er achter dat ik de waterdichte variant had uitgezocht. Die zat beter dan de normale variant (schijnt dat de waterdichte variant iets breder is.. dus voor mensen met brede poten :D)

mijn vertebra's lopen lekkerder dan mijn normale schoenen.

P.S. ik rij eigenlijk nooit in de regen dus het scheelt me in principe geen zak dat die laarzen waterdicht zijn. Zolang ze maar lekker zitten. Maarja dat is per persoon natuurlijk weer verschillend. Dus ik kan maar 1 tip geven: ga gewoon passen bij een goede motorzaak.
 
Ik vond het opvallend dat ik, met brede voeten en hoge wreef, niet in de tepur laarzen kwam van sidi (pas bij 3 maten groter) en wel in de normale.

Ze zeggen ook altijd: neem bij sidi 1 maat groter dan normaal. Dat was bij alle sidi's zo behalve bij de Vertigo's, die pasten me het beste in mijn eigen maat.

Heb ze nu dan ook besteld, aangezien ze nergens te krijgen waren in het wit op de beurs (voor een goede prijs)
 
b8_1_b.JPG


deze heb ik ook. Zijn erg fijne laarzen voor een goede prijs! Ik heb ze al 2 jaar en nog nooit problemen gehad. Bovendien zijn ze waterdicht ook ( van die sidi's weet ik et niet ).

Als je die forma's koopt is het zeker geen miskoop.
 
Sidi Vertigo's *O*

Ze zeggen ook altijd: neem bij sidi 1 maat groter dan normaal. Dat was bij alle sidi's zo behalve bij de Vertigo's, die pasten me het beste in mijn eigen maat.

Heb ze nu dan ook besteld, aangezien ze nergens te krijgen waren in het wit op de beurs (voor een goede prijs)

Inderdaad, heb maat 42 normaal gesproken maar moest bij de Sidi's maat 43 hebben. 42 zat mij te krap

sidi2.jpg
 
Sidi Vertigo's *O*Inderdaad, heb maat 42 normaal gesproken maar moest bij de Sidi's maat 43 hebben. 42 zat mij te krap

(Afbeelding)
Gaat wel om de tepor edition he :P

(Afbeelding)

deze heb ik ook. Zijn erg fijne laarzen voor een goede prijs! Ik heb ze al 2 jaar en nog nooit problemen gehad. Bovendien zijn ze waterdicht ook ( van die sidi's weet ik et niet ).

Als je die forma's koopt is het zeker geen miskoop.
Weet je ook ergens waar je die kan passen? Als ze bevallen, ben ik blij voor de helft v/h geld!
 
;( , ik heb wel enigzins brede voeten, maar de alpinestars laarzen zijn echt oerlelijk!
Zal even naar de motorsjop gaan en daar passen (hm, da's dan al de derde keer dat ik langskom, ga passen maar niks koop (of het ergens anders koop :X )

Geen ervaring mee, maar Oxtar schijnt vrij breed te zijn. Iig zijn ze erg mooi :9~

Je hebt ze ook met Gore-tex (waterdicht)
 
Geen ervaring mee, maar Oxtar schijnt vrij breed te zijn. Iig zijn ze erg mooi :9~

Je hebt ze ook met Gore-tex (waterdicht)
Ff snel op de site gekeken van oxtar.. ze zijn óf mooi, óf waterdicht.
Alle waterdichte modellen zijn 'touring' modellen, welke ik niet zo mooi vind.
 
Er zijn ook sportlaarzen van Oxtar met Gore-tex hoor :Y
oxtar_tcs-sport-goretex.jpg


Edit: staat ook op hun site hoor :Y bij de racingline, TCS evo sport ofzo...
 
Er zijn ook sportlaarzen van Oxtar met Gore-tex hoor :Y
(Afbeelding)

Edit: staat ook op hun site hoor :Y bij de racingline, TCS evo sport ofzo...
OMg! heel duidelijk zelfs..
Hoe kan ik daar overheen kijken |( |( |(

Maargoed... sidi heeft toch voorkeur boven oxtar, dus maakt niet zo heel veel uit eigenlijk ;)
Gaerne laarzen zijn ook errug mooi, maar niet waterdicht :(
Ga wel gewoon keertje laarzen passen, en hopen dat ik de vertebra II of vertigo pas *O*
 
Leg me het verschil dan even uit :z
De tepor versies zijn waterdicht voorzover ik weet.
De 'normale' vertigo laarzen zijn dit niet. En dat zou betekenen dat ik ze niet in de winter kan/wil gebruiken, wat nou juist de bedoeling is.

Offtopic: Net even 'stiekem' een testritje gemaakt door het park hier *D
Denk dat het helemaal goed gaat komen met rijlessen. Ik had nog nooit motor gereden, noch brommer, maar reed zo weg, schakelen ook zonder probs etc. 8-)
 
De tepor versies zijn waterdicht voorzover ik weet.
De 'normale' vertigo laarzen zijn dit niet. En dat zou betekenen dat ik ze niet in de winter kan/wil gebruiken, wat nou juist de bedoeling is.

Ah okee, was niet van die versie op de hoogte. Zit nu ook even te kijken op wat sites
 
Terug
Bovenaan Onderaan