Vertraging bij het gas loslaten?

vroemvroaar

Rookie
29 mei 2003
15
0
beverwijk
Als ik het gas van mijn motor loslaat dan rol ik bijna over mijn stuur. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen. Voor zover ik weet loopt mijn rem niet aan (lopend even getest). Het is mijn eerst motor met cardanaandrijving en in eerste instantie dacht ik dat het normaal was. Cardan moet tenslotte blijven draaien. Dat de vertraging iets groter is dan met een ketting leek me dus nog normaal, maar nu ik wat langer rijdt lijkt dit me toch een beetje teveel van het goede. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
 
Honda Sabre = hoop koppel dus, remt gewoon af op de motor. Is afhankelijk van het toerental, hoe meer toeren je draaide, des te meer zal-ie afremmen. Als je in een hogere versnelling zit zul je dus minder snel afremmen als je het gas dicht draait.

Kortom: Opschakelen als je het gas wilt gaan dichtdraaien, koppeling gebruiken of gewoon geleidelijk het gas dichtdraaien. Kwaad kan het niet, maar comfortabel is anders. Gewoon aan wennen dus. ;)
 
Haha ff wennen lijkt me...als het te gek word ffies het koppelingetje erbij :)

uitkijken in bochten is wel een vereiste,dit effect is het ergst met zware 1 of 2 pitters.
Grote V4 doet dat ook. ;)
Mn Vmax remt ook hard als ie dicht gaat, dus dicht gaat met beleid en zeker in de bocht.
Cardan is minder soepel dan een ketting dus zal sneller afstraffen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan