vertraging heractiveren opgeschorte verzekering

scighera

MF veteraan
21 feb 2008
3.617
25
Hengelo OV
Ik was toch benieuwd of ik nu beren op de weg zie of dat er uitendelijk niks aan de hand is.

-Motoren zijn vorig jaar geschorst in MRB en WA.
-donderdag 09-06-2016 stuur ik bericht in polismap dat ik per 17-06-2016 de motorverzekering weer wil activeren
-vrijdag 17-06-2016 nog steeds als "opgeschort" in polismap, verzekeraar gebeld en als reactie: "bericht is aangekomen, er is alleen in vertraging in de verwerken dus u bent gewoon per vandaag verzekerd"
-vrijdag 17-06-2016 schorsing kenteken ongedaan gemaakt bij RDW
-zondag 19-06-2016 wederom een bericht gestuurd in de polismap om de de aanvraag te verwerken

heden nog steeds als zijnde opgeschort in de polismap en RDW kentekeninformatie (WAM)

Ik wil komende 3 dagen gaan rijden, kan dit inderdaad? En ga ik gezeur krijgen met RDW om dat er nu volgens hen geen verzekering geregistreerd staat op dit kenteken? (de bekende brief hier op MF)

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Zolang je geen bevestiging zwart op wit hebt, via welke weg dan ook, zou ik van het ergste uitgaan en aannemen dat je niet verzekerd bent.

Betreffende het RDW, als jouw motor in hun systemen staat gemeld als zijnde niet verzekerd en de boetescanner komt toevallig langs jouw kenteken zul je een boete krijgen. Als je een art. 34 WAM verklaring kunt overleggen wordt de boete kwijtgescholden (wederom zwart op wit verhaal).
 
Laatst bewerkt:
hmm, met andere woorden, dat laatste is weer hoop extra gedoe en rompslomp dus....de volgende keer een maand eerder de wijziging doorgeven ipv de 5-6 werkdagen nu
 
Ah, ik weet al waar je verzekerd bent. KNMV.
Die hebben 3 a 4 weken vertraging.

Ik had een nieuwe motor gekocht, op 4 mei alles doorgegeven in polismap, 14 mei nieuwe motor gehaald, pas rond 1 juni stond ik bij de RDW als zijnde WAM verzekerd 'Ja'. Tot die tijd op 'Nee'. Bij een ongeluk of staande houding moest ik dan maar met 'artikel 34' ofzo gaan schermen. Groene kaart kwam trouwens ook pas begin juni.

Heb ook gebeld tussentijds en ze verzekerden mij dat ik gewoon verzekerd was, maar toch zit me dat niet lekker. Ik vroeg ook of die vertraging er is bij diefstal of schade, dat was ook het geval. Voor mij reden om verder te gaan kijken, denk ik.
 
Wat ik deed toen ik bij een tussenpersoon werkte (en daarna als particulier): een dekkingsbevestiging vragen en die via mail laten toezenden. Ben je zelf altijd gedekt, ook als de overheid een art. 34 WAM verklaring van de verzekeraar wil.
 
Laatst bewerkt:
Er kan een behoorlijke vertraging zitten tussen het moment waarop je verzekering eea in gang zet en het moment waarop dat via de site van het RDW zichtbaar is.

Het is niet ongewoon dat daar 2/3 weken tussen zit.

En ja, dan ben je dus wel verzekerd.
 
Bedankt voor de reacties zover.

Vreemde is dat KNMV normaal altijd heel snel is voorgaande jaren, poliswijzigingen waren binnen week geregeld (auto van WA+ naar WA, aanvullende verzekering etc)

Ik ben er nu 6jr verzekerd en dit is de eerste keer dat er iets vertraagd gaat (en net natuurlijk de handeling die wel essentieel is).

Ik ga de KNMV maar weer eens bellen voor die verklaring, om gezeur te voorkomen. (beetje irritant als je net een week vakantie hebt en door omstandigheden al 9mnd niet meer hebt kunnen rijden dat het vastzit op een trage administratie, zeker omdat het een bestaande polis is, dus dat moet 5 minuten werk zijn)
 
Er kan een behoorlijke vertraging zitten tussen het moment waarop je verzekering eea in gang zet en het moment waarop dat via de site van het RDW zichtbaar is.

Het is niet ongewoon dat daar 2/3 weken tussen zit.

En ja, dan ben je dus wel verzekerd.

Probleem is, dat ook in de KNMV polismap de motor nog steeds de status "opgeschort" heeft
 
Precies, de polismap updaten ze niet. Wat op rdw staat boeit mij niet. Dat ze het niet updaten geeft een onzeker gevoel. Andere verzekeraars waar ik voorheen verzekerd was, waren vlotter. Die hele digitale polismap werkt gewoon niet prettig.
 
en net KNMV gesproken, oorzaak van vertraging is dat KNMV zaken is gaan doen met een andere daadwerkelijke verzekeraar (Was eerst Allianz), alle polissen moeten worden omgezet wat daardoor ook een hele grote werkvoorraad opleverd.

omdat mijn polis nog niet omgezet is naar de nieuwe verzekeraar (en dus op de stapel ligt) kan deze ook niet telefonisch worden geactiveerd.

Ik ben gewoon verzekerd, bericht is ruim op tijd binnen gekomen en wanneer dit gereed is wordt de motor met terugwerkende kracht aangemeld bij RDW als zijnde WAM .

Heb ook een screenshot opgeslagen van het bericht (en de opmerking van KNMV over zonder tegenbericht is de wijziging binnen 5 werkdagen goedgekeurd die bij bericht staat)
 
Terug
Bovenaan Onderaan