Vertrouw m'n motor niet :(

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Ik rij elke dag woon/werk, zo'n 160 km en ik heb al honderden euro's aan m'n fiets verspijkert maar ik vertrouw hem nog steeds niet.

Als ik weg rij hoor ik een 'schoepend' geluid, naarmate je harder gaat rijden gaat dit geluid ook mee, een beetje zoals een schoep van een schip die heel langzaam opstart en steeds harder gaat draaien, geen idee wat het is maar dit zat er nooit en het irriteert me mateloos. Als ik de koppeling inknijp is het weg dus het moet iets motorisch of in de aandrijving zijn. Ik denk het tweede want hij loopt stationair perfect en als ik gas geef bij stilstand hoor ik het niet.

Volgend probleem, op het moment dat ik wegrij hoor ik de ketting een paar slagen maken, dus een hoop gerammel achterin. Als ik naar z'n 2 schakel rammelt de ketting ook nog een keer en daarna is het weg, dus dat is alleen bij lage snelheiden. De kettingspanning is goed (pas gesteld) en de ketting is gesmeerd.

En dan het laatste, ook irritante probleem. Als ik bij een stoplicht sta en ik heb de koppeling ingeknepen en hou het stuur met twee handen vast voel ik 'getik' in m'n handen, alsof het stuur ergens lichtjes op 'slaat', dit is niet altijd (kleppen :?).

Misschien ligt het aan mij en zit ik teveel op te letten op alles wat niet goed voelt, maar toch ik rij veel per week en over drie weken ga ik naar Corsica en dan moet ie gewoon goed zijn.

Dit heb ik er al aan gedaan (laten doen):

- Grote beurt (incl. nieuwe blokken/achterband), 6000 km geleden. EUR 550,-
- Balhoofdlager vervangen, 500 km geleden. EUR 200,-
- Nieuwe voorband + blokken + remmen gangbaar maken. EUR 225,-

Zoals je ziet heb ik de laatste 6000 km al meer dan 1000 euro verspijkert aan een motor die ik voor 5500,- gekocht heb. Ik doe alles volgens het boekje, onderhoud laat ik netjes door de dealer uitvoeren en nog is er van alles mis, het lijkt wel of m'n motor steeds slechter bij de dealer vandaan komt, ik heb er inmiddels al 3!! gehad. Komt nog bij dat ik nog zo'n 600 euro moet reserveren om m'n kromme remschijven te vervangen.

En dit is dus dan alles buiten de bovenstaande problemen!! die me misschien nog eens 1000 gaan kosten om op te lossen, en zo blijf ik maar dealers aflopen zonder enig fatsoenlijk resultaat.

Wat zouden jullie nu doen? Ik kan hem wel weer naar de dealer brengen maar ik vertrouw ze echt geen van allen. Ik kan hem inruilen maarja, met deze defecten krijg ik er ook geen reet meer voor en is al m'n reparatiegeld weggegooid.

Begin er een beetje wanhopig van te worden -O-
 
En dat getik wat je voelde in je stuur dan????

Wat was daar de oorzaak van??

Dat heeft hij niet kunnen re-produceren, het was ook maar heel af en toe. Bij stationair voor een stoplicht staan en met beide handen tegen het stuur drukken. Ik weet ook niet of dit altijd al was of iets nieuws is. Nu trilt er natuurlijk ontzettend veel bij zo'n motor en als er eenmaal problemen zijn ga je overal op letten dus dat hou ik voorlopig op een spookgeluid :)
 
~
Heb hem inmiddels weggebracht naar de dealer (Speedservice Motorshop).

Hij heeft er ff een tijdje op gereden en inderdaad geconstateerd dat de ketting het grootste probleem is. Hij zei dat de motor motorisch verder piekfijn in orde is en dat hij rijdt als een trein.

De ketting zat gewoon helemaal vast. Die heeft hij helemaal schoongemaakt, alle schakels weer soepel gemaakt en opnieuw ingevet en die is nu weer piekfijn quote]


Smeer je je ketting wel en waarmee.

Ik smeer regelmatig denk zo om de 500km en doe dat met dry chain lube en na het inspuiten. Altijd direct na net gereden te hebben en laat het ff inwerken en na een minuut of 10 (of de volgende dag ;) ) poets ik hem met een doek weer helemaal droog. Zo krijg je geen gore ketting en geen gore motor en kan ik me niet voorstellen dat je ketting weer vast gaat zitten en scheeld het je een ritje naar de dealer..

http://www.motozoom.nl/webshop/foto...FR_07.jpg&SID=2114334&SToken=6C20537EF8804C85
 
Ik heb een pc 25 gereden oude cbr 600f en rij nu een 1000rr en mijn vriendin een 600rr beiden van 2004 en daar sleutel ik aan. Je komt uit bergen op zoom en das ong 50 minuutjes van mij vandaan, woon in zwijndrecht bij rotterdam, en wil best samen een keer naar jouw probleem kijken, heb een garage met het meeste gereedschap. Mail staat in mijn profiel.
 
Waarom niet? Kan volgens mij prima... hooguit 250 euro materiaal, kunnen ze nog best wat uurtjes klussen.

ik weet wel zeker dat het voor dat geld niet kan inclusief achterband en blokken ik neem aan dat hij remblokken bedoeld
Als het bij een dealer/werkplaats is gebeurt dan hebben ze zeker geen kleppen econtroleeerd eventueel gesteld en carburatuers afgesteld
 
ik weet wel zeker dat het voor dat geld niet kan inclusief achterband en blokken ik neem aan dat hij remblokken bedoeld
Als het bij een dealer/werkplaats is gebeurt dan hebben ze zeker geen kleppen econtroleeerd eventueel gesteld en carburatuers afgesteld

Ik neem aan dat hij de remblokken voor de achterrem bedoelt, dat is 1 setje van misschien 50 euro en die achterband kan voor zo'n 175 Euro.
Zo'n dure fiets is het niet, dus met olie, filter en bougies kan de materiaalprijs totaal best onder de 350 euro blijven.

Dan kan er nog voor dik 200 euro arbeidsloon tegenaan.
Voor een dealer is dat even doorwerken, maar echt niet onmogelijk.
 
Ik neem aan dat hij de remblokken voor de achterrem bedoelt, dat is 1 setje van misschien 50 euro en die achterband kan voor zo'n 175 Euro.

Blokken voor, achter niet eens vervangen. Een MPR2 is wel redelijk duur trouwens, daar gaat het meeste geld in zitten.

Zo'n dure fiets is het niet

:X ........................................ :+

Smeer je je ketting wel en waarmee.

Met een busje kettingvet van de motorzaak. Ik smeer hem vrij regelmatig, zeker met veel regen om de 3/400 km. Bij droogte doe ik het niet veel en ik maak m'n ketting eigenlijk ook nooit schoon, denk dat daar ook deels de oorzaak zit.

Ik heb een pc 25 gereden oude cbr 600f en rij nu een 1000rr en mijn vriendin een 600rr beiden van 2004 en daar sleutel ik aan. Je komt uit bergen op zoom en das ong 50 minuutjes van mij vandaan, woon in zwijndrecht bij rotterdam, en wil best samen een keer naar jouw probleem kijken, heb een garage met het meeste gereedschap. Mail staat in mijn profiel.

Bedankt voor het aanbod! Ik werk daar in de buurt dus mocht hij weer slechter van de dealer terugkomen dan dat hij erheen ging hou ik dit zeker in m'n achterhoofd! :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan