Vervang tank

mcvdmvs

Latere in aeternum
15 sep 2002
2.118
6
Apeldoorn
Ik ben gisteren even bij onze grote onderdelenvriend Woesthoff in Brummen langs geweest. Ik ben namelijk op zoek naar een andere tank. De tank van de XJ is namelijk niet recht van onderen. Na anderhalf uur passen en meten ben ik tot de conclusie gekomen dat er een achterlijk grote tank op een XJ650 zit.
Ten eerste kan er zo'n 19 liter oid in, de bevestiging is erg breed, de tank is erg lang. Zo lang zelfs dat alleen een tank van een XS1100 in de buurt komt. Ik heb denk ik 50 tanken bekeken van Soes, Kawa, Yamaha en Honda.

Maar goed, er kan eigenlijk maar één andere tank op. Van een Kawa z650. Dan is de tank 3/4 cm te kort. En zit m'n zadel 2 cm te laag. Op zich staat het wel. Maar het is eigenlijk niet perfect genoeg.
Dan zou ik eigenlijk de z650 tank moeten monteren en er een ander zadel op moeten plaatsen. Pfffff... Das me nu ff teveel werk.

Maar ik heb wel een nieuw zwaar verchroomd voorspatbord 19" van een XV920 op de kop weten te tikken en het staat fantastisch.

Binnenkort pic's.

Iemand suggesties welke tank ik zou moeten proberen om mijn caferacer look te completeren? 8-)

doe nou niet gek, en ga eens kijken bij Ruig.
Anders: geef eens wat plaatjes van je frame of de onderkant van de tank en wat maatjes?

Als laatste redding kan je de bodem van de bestaande tank er afslijpen en vandaar verder werken, hetzij met polyseter, of metaal. Ik heb misschien nog iets, zodadelijk laat ik je iets weten...

Waarom mot je tank recht van onderen zijn dan?
Anders zou ik zeggen: zo laten en eventueel butsen drin ramme voor de klipponz :P
Eventueel zou je bij Ruig kunnen kijken om een polyester-dingesten op maat te laten maken....ook leuk ;)

Nu met plaatje, zie je die rare bocht aan de onderkant van de tank? Dat is toch lelijk? Ik wil em helemaal blank maken, chroom, alu en rvs. Dus een polyester tank is geen optie.

full

Ik snap wat je bedoelt alleen...als je de tank eraf haalt en deze vervangt door iets recht-van-onderen, dan passen je zijkappies ook niet meer (naadloos).
Die zullen er dan ook aan moeten geloven...

Ach die zijkappendingesten (om het even in je sleng te zeggen) mogen wat mijn part pleitte. Ik moet K&N's eropzetten, de luchtfilterbak eruit slopen (ik weet hoe het moet zonder het blok te verwijderen) en de accu verplaatsen. dat laatste wordt moeilijk, want ik weet nog niet waar die naar toe moet.

Ik heb bij woesthoff alle tanken uitgeprobeerd, die mooi recht van onderen waren, nix noppes, nada. Wordt dus moeilijk. Ik zit te denken om een z650 tank van een krakkezaakie te verherbouwen oid.

(En ik hou eigenlijk wel van naadjes hoor ;) )

Als je big bucks wil spenden (perfect amerikaans toch :) ) kan je altijd een custom tank nemen (was vandaag bij de customboer 8-) )

Terug
Bovenaan Onderaan