vervangen (achter)remvloeistof

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.491
178
Oss
Voor diegenen die het nog weten, ik scheurde in juni met veel geweld over de franse alpen en liet daarbij door veelvuldig gebruik van de achterrem in de hairpins de remvloeistof koken... (nee over het gebruik van de rem gaan we het NIET meer hebben :+ )

Enfin, vandaag dus (zat ook nog gewone vakantie tussen geen tijd, smoesjes enzo) kwam ik ertoe mijn remvloeistof eens te bekijken....nou het lijkt wel dropwater!
Vervangen dus.

Maar hoe ga ik nou best te werk? Op de lompe manier zou ik het potje zoveel mogelijk legen door met een grote injectiespuit het eruit te zuigen. Vervolgens verse vloeistof erin en onder op de klauw de banjobout losdraaien. en dan maar pompen tot er alleen nog maar schone remvloeistof komt. Goed herkenbaar dus moet kunnen. Alleen......zo wordt het wel een knoeiboel.... toch?
 
:^
slangetje op de remklauwnippel en niks knoeiboel *O*

IDD slangetje op de nippel, iets losdraaien en oude vloeistof eruit pompen met je voetrem. Als je reservoir met "drop" bijna leeg is doe je er DOT5.1 in en pomp hem door en vult hem bij net zo lang dat er alleen schoone vloeistof uitkomt. Als je het op deze mannier doet heb je de minste kans op lucht in je remsysteem en ben je zonder knoeien in 10 minuten klaar.

DOT 5.0 is silicone (alleen sommige oude motoren hebben dit).
DOT 4 is ook synthetisch maar heeft een lager kookpunt(155 graden).
En speciaal voor harde remmers als TS hebben we DOT 5.1 is synthetisch (kookpunt 180 graden).

EDIT: Tijdens het typen 3 andere reacties, denk dat ie het wel snapt 8-)
 
IDD slangetje op de nippel, iets losdraaien en oude vloeistof eruit pompen met je voetrem. Als je reservoir met "drop" bijna leeg is doe je er DOT5.1 in en pomp hem door en vult hem bij net zo lang dat er alleen schoone vloeistof uitkomt. Als je het op deze mannier doet heb je de minste kans op lucht in je remsysteem en ben je zonder knoeien in 10 minuten klaar.

DOT 5.0 is silicone (alleen sommige oude motoren hebben dit).
DOT 4 is ook synthetisch maar heeft een lager kookpunt(155 graden).
En speciaal voor harde remmers als TS hebben we DOT 5.1 is synthetisch (kookpunt 180 graden).

EDIT: Tijdens het typen 3 andere reacties, denk dat ie het wel snapt 8-)

doh.gif


ach ja, ontluchtingsnippels.... daar zeg je wat. Had ik zelf kunnen bedenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan