Vervangen benzine pomp

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
Hallo,

mijn benzinepomp is aan het overlijden. De contacten zijn erg ver heen.
nu kan ik natuurlijk een nieuwe honda pomp bestellen (200 euro). :N
nu zat ik te denken, er zijn natuurlijk 1001 pompen te krijgen bij bijvoorbeeld conrad of mogelijk de automaterialen zaak. :Y

nu is het zo dat mijn pomp (honda NTV ) zelfstopt met pompen als de uitgaande slang volzit met sap.

nu ben ik even aan het kijken geweest, bij conrad hebben ze een benzine bestendig pompje van 21 euro. maar de vraag is nu, hoeveel bar leverde mijn oude pompje.
heeft er iemand anders ervaring met zo'n constructie?
of heeft er iemand nog een mooie pomp liggen? *O*

ik hoor het graag! :Y *O*
 
Ik heb zelf een Pierburg 7.21440.51.0 van de auto-handel op een Africa Twin (vergelijkbaar motorblok als NTV).
Een Mikuni onderdruk gestuurde pomp wordt ook vaak als vervanger toegepast.

Een (nog) goedkopere oplossing is een Facet pompje:
http://www.xrv.org.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=2166

Hier veel information (Duits-talig): http://www.africatwin.de/faq/faq_benzinpumpe.htm

Repareren kan ook maar mogelijk niet zo duurzame oplossing (hangt af hoe ver je pomp al vervallen is):
http://www.xrv.org.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=535&highlight=petrol+pump



Zo moet het haast wel lukken toch? ;)
Succes!
 
een NTV heeft geen injectie :)
het is overigens de zelfde pomp als de cbr (pc19 en mogelijk ook latere modellen) en de africa twin....
aanbiedingen zijn welkom!
 
aangezien de "deal" met zot even in de ijskast staat. maar ik wel een instructie heb gevonden hoe mijn huidige pomp op te lappen (thanks Bobbel)
ben ik nu op zoek naar die contact puntjes.
uit de instructie die ik via de site van bobbel heb gekregen blijkt dat "tjompen" nieuwe contactpuntjes monteert.

Wie kan me vertellen waar ik die hier in NL kan vinden?
 
ik kreeg (uit zweden :) ) het advies om automotive relais te bekijken, daar de punten uit te trekken, maar een puch maxi CP stelletje is natuurlijk veel goedkoper dan een dik relais!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan