vervangen Bougies

dat is toch geen antwoord op zijn vraag?
ik heb ook geen antwoord op jou vraag bij mijn cbr moes de tank er af
als je misschien tussen de kappen kijkt zie je de bougies zitten ik denk vanaf boven af
 
Ook welkom.

Ennu... ga hier eens kijken: http://www.repairmanualclub.com/index.php?cid=9

Mocht je het dan nog niet weten dan zou ik er inderdaad iemand bijhalen die er wat van weet. Zoals je dus gedaan hebt door hier op het forum te vragen :-)

Doe ook alle onderhoud zelf (althans, nog nix tegengekomen dat ik niet zelf kon) en vaak krijg je hier waardevolle info. Als je van jezelf weet dat je twee linkerhanden hebt kun je 't overigens beter laten. En wat ook helpt: altijd blijven nadenken wat je aan het doen bent en waarom dingen op een bepaalde manier zijn voorgeschreven.

Succes!!
 
dat is toch geen antwoord op zijn vraag?
ik heb ook geen antwoord op jou vraag bij mijn cbr moes de tank er af
als je misschien tussen de kappen kijkt zie je de bougies zitten ik denk vanaf boven af

voor jou geld hetzelfde: als je niet weet hoe je bij de bougies van een staande viercilinder moet komen moet je eerst eens met iemand meekijken
 
ik zeg niet dat het moeilijk is, dat waardeoordeel houd ik er graag buiten.

ik zeg dat als je geen idee hebt waar de bougies zich bevinden je er beter iemand bij kan halen die je kan helpen.
als je bij een staande viercilinder niet ziet dat de tank er af moet mis je toch enige elementaire beginsels.
de kans dat je dan wat stukmaakt dat meer geld kost als een paar bougies is dan wel erg aanwezig.

en ja, als je eenmaal een primaire ketting of een paar big-end lagers vervangen hebt is een bougie simpel.
als je echter niet meer voorkennis hebt dan poetsen en een achterlichtje vervangen kan het vervangen van 4 bougies nog een spannende klus zijn.

vandaar dat ik hier geen handleiding ga schrijven maar de TS aanraad er iemand bij te halen.
 
Jongesns, niet zo kiften. Ik mis echter de volgende adviezen:
- vann tevoren met perslucht los vuil wegblazen.
- indraaien van nieuwe bougie voorzichtig doen, draad in aluminium is zo naar de kl..ten.
- Na handvast niet meer dan 30 graden na-trekken.
Succes
 
Bij een staande configuratie of het nou 1,2 of 4 cilinders zijn is de kans groot dat de tank eraf moet en bij sommige motoren zelfs de airbox (maar bij die van TS denk ik niet).
Jongesns, niet zo kiften. Ik mis echter de volgende adviezen:
- vann tevoren met perslucht los vuil wegblazen.
- indraaien van nieuwe bougie voorzichtig doen, draad in aluminium is zo naar de kl..ten.
- Na handvast niet meer dan 30 graden na-trekken.
Succes
:^
En als je de tank niet opzij kan zetten en de slangen eraf moeten heel goed kijken dat je dat goed doet (ik had de eerste keer per ongeluk de verkeerde :o )en natuurlijk de benzinekraan dicht :+
 
de tank eraf halen is wel zo makkelijk. het kan wel met de tank erop, maar dat gaat je 7x zoveel tijd kosten dan wanneer je de tank eraf haalt. vooral aangezien één van de koelvloeistofslangen boven cilinder 3 ook nog eens behoorlijk in de weg zit. :+
 
8-) ...welkom....


dc103064267eae6a30ad5763a66bcbdb




Yep!
Gewoon de tank en aanverwande meuk voorzichtig demonteren,....daarna een passende bougiesleutel zoeken en de boel loshalen....


vraag maar raak....
...hier zit ervaring zat...!
 
Terug
Bovenaan Onderaan