Vervangen contactslot FZR 600

green lizard

Rookie
21 mei 2004
1
0
Utrecht
Vorige week bijna mijn FZR gestolen, ware het niet dat de sukkels even waren vergeten te kijken naar de aanwezige schijfremsloten. Contactslot aan gort geslagen met een schoevedraier, oftwel niet rijden nu. Inmiddels in afwachting van een nieuw besteld contactslot, ben ik benieuwd wie er ervaring heeft in het vervangen van een contatctslot van een FZR 600. Het zure is nl. dat ze hem stuk / naar binnen hebben geslagen terwijl ie (vanzelfsprekend) op stuurslot stond. Eerst maar uitboren neem ik aan en daarna het slot vervangen?

Ben benieuwd naar do's n don 'ts van mensen die dit al eens gedaan hebben.

Adviezen van harte welkom!

ha ik heb hetzelfde probleem met een gsx. Die lui hebben waarschijnlijk een paar weken rondgereden, want de tank is ook kapot. ik heb vanmiddag geinformeerd, het contactslot zit met 2 breekpennen vast. echter zit er een ring tussen die het hele zooitje bij elkaar houd. dit schijnt een drukveertje te zijn. als je deze ronddraait met een kraspen ofzo, gaat de breekpen ook mee is mij verteld. daarna kun je ze met gewone inbusbouten vastzetten. beetje locktite enzo. en dan :]

maarre ik heb een heerlijk alarm op bike, is echt een aanrader. als ik effies een winkel inloop, vertrouw ik volledig op dat alarm. Het stuurslot hebben ze in 5 seconden open als ze opschieten.

maarre is je schijf niet gesloopt, of konden ze de motor niet starten

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan