Vervangen contactslot yamaha YZF750R vervangen

Griffioen

Rookie
6 mei 2010
23
3
Wie heeft ervaring met het vervangen van het contactslot .kan ik de breekbouten losdraaien of moet ik deze uitboren. Wie heeft de oplossing.
 
Ze zijn zo geconstrueerd dat het moeilijk is om ze los te draaien. De laatste keer (ook de eerste keer trouwens) heb ik de bouten uitgeboord, maar met een kolomboormachine in de schuur is dit ook het makkelijkste manier. Andere methodes heb ik geen ervaring mee.
 
Ze zijn zo geconstrueerd dat het moeilijk is om ze los te draaien. De laatste keer (ook de eerste keer trouwens) heb ik de bouten uitgeboord, maar met een kolomboormachine in de schuur is dit ook het makkelijkste manier. Andere methodes heb ik geen ervaring mee.
Kroonplaat er afhalen is pakweg 3 minuten werk?

@Griffioen als je de kroonplaat er af heb kan je ook een klein, klein kuiltje in de kop dremelen en dan met een pendrijver of centerpunt lostikken, of met diezelfde dremel een gleufje voor een schroevedraaier er in maken
 
Leuk he, dat die mensen altijd zo lekker enthausiast trerugkomen..

Ik kon bijna een howto gaan maken voor 'm

20200516_143257.jpg
 
Ik heb ook nog weleens een sleufje kunnen slijpen in de breekbouten met een dremel. Kon ik ze er zo uitdraaien met een schroevendraaiertje. En heb ze ook weleens los kunnen tikken met een schroevendraaiertje + hamer. Hoeft niet altijd moeilijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan