Vervangen dynamo Yamaha yzf 750r 1993

16 jun 2019
20
2
Goedenavond,
Mijn naam is Jos, sinds kort in het bezit van de Yamaha yzf 705r 1993. Nou wil ik mijn dynamo vervangen (al nieuwe in bezit) maar de oude krijg ik niet los, er is 1 schroef waar ik niet bij kom. Heeft iemand tips of een how to, wat moet ik allemaal losmaken om erbij te komen? Alvast dank
 
Eerst maar ervanuitgaande dat bij een start/laad-probleem de dynamo kapot is die maar gaan vervangen is ook niet de manier om een probleem op te lossen...


Goed starten met startkabels sluit het startrelais uit
 
Eerst maar ervanuitgaande dat bij een start/laad-probleem de dynamo kapot is die maar gaan vervangen is ook niet de manier om een probleem op te lossen...


Goed starten met startkabels sluit het startrelais uit

Haastig spoed is zelden goed, maarja nou weet ik wel gelijk beter hoe mijn motor in elkaar zit.

Vergeet niet dat dit mijn eerste motor en eerste keer is dat ik sleutel aan een motor.
 
Haastig spoed is zelden goed, maarja nou weet ik wel gelijk beter hoe mijn motor in elkaar zit.

Vergeet niet dat dit mijn eerste motor en eerste keer is dat ik sleutel aan een motor.
Daar is echt nix verkeerd mee...
Maar als je al begint met een KAPOTTE accu en dan de dynamo gaat vervangen sla je een stapje over...
Eerst die accu er in, en dan laadspanning meten
 
En als je verlichting het dan nog niet doet, zou ik eerst eens kijken of je zekeringen nog heel zijn, en of niet toevallig de stekker van de dynamo is gesmolten.

Spanningsregelaar heeft zon ding niet, die zit in de generator dus als dat stuk gaat dan heb je al een reserve
 
Terug
Bovenaan Onderaan