Vervangen koplampen R1

Siemi1

Rookie
10 feb 2006
27
0
Singapore
Voor het invoeren van mijn R1SP moeten de koplampen vervangen worden (rijden aan de andere kant). Heeft er iemand ervaring met het zelf vervangen? Ik heb inmiddels al tweedehands koplampen aangeschaft en twijfel tussen laten doen (a 120 euro) of zelf doen. Het valt me wel op dat de meeste tweedehands lampen kapotte lipjes hebben en dat wil ik dus voorkomen ivm verkopen huidige lampen.

Advies/tips zijn zeer welkom.
 
Zou je eigenlijk wel mogen rijden met een rechts stuur? Het omwisselen van de koppeling en de voorrem zou dan misschien meer voeten in de aarde hebben dan de koplampen. Waar ben ik aan begonnen? |(
Vergeet dan niet om een rempomp conversiekitje te monteren, anders werkt ie niet als ie ondersteboven aan de andere kant van je stuur zit. ;)



Die afgebroken lipjes zal eerder ermee te maken hebben dat het koplampunits zijn van schade fietsen o.i.d.
Als je gewoon rustig alles demonteert (topkuip) kun je volgens mij zo de units los halen van het kuipframe ofzo.
 
het wordt mooi weer dit weekend, dus zet je motor in het zonnetje, oude deken eronder, en losschroeven maar. tijd zat dus gewoon opletten met die lipjes.
en mocht het lipje wel breken, boeie je hebt 120 bespaard en als ze bij jou al breken terwijl je er op let, zal dat bij de betaalde monteur ook wel gebeuren.

succes en probeer geen boutjes en ringetjes over te houden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan