Gerbun
MF'er
Ik wil van mijn kawasaki GPZ900R het luchtfilterhuis vervangen voor losse powerfilters van K&N. Ik twijfel of ik dan 1 filter per carburateur moet monteren of 1filter voor 4 carburateur. Iemand ervaring?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
OK, ik twijfel nog wel een beetje maar ga de uitdaging aan. Het is voor mij een keuze om meer ruimte te creëren om de andere componenten in de plaats van de airbox te monteren. Het is een zelfbouw project waarbij ik veel aan het veranderen ben en veel leer over motorfietsen! Leuk man.
Dit heeft te maken met het feit dat de gasschuif van een cv carb als het ware "drijft" op de luchtstroom.1 van mijn GSX-en heeft 4x een K&N filter, ontzettend veel ellende gehad om het een beetje goed te laten draaien, met de nadruk op beetje
Het gevolg is dat ik op deze nooit meer rijd en hij ondertussen tot donormotor is gedegradeerd
Dit heeft te maken met het feit dat de gasschuif van een cv carb als het ware "drijft" op de luchtstroom.
Die stroming in een airbox is redelijk constant, er trekken immers 4 zuigers aan, en de box dempt ook de onregelmatigheden eruit.
Met een los filter op de carb is de aanzuiging veel stoteriger, met als gevolg dat de gasschuif niet goed of zelfs helemaal niet de bewegingen van de gasklep volgt.